[Cari 1.6] cięgna (prowadnice) wycieraczek przednich |
Autor |
Wiadomość |
marcin84k
Mitsumaniak
Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 201 Skąd: chrzanów
|
Wysłany: 12-10-2010, 20:27 [Cari 1.6] cięgna (prowadnice) wycieraczek przednich
|
|
|
ma do zamontowania takie prowadnice , do prawidłowego działania wycieraczek z przodu w carismie 98 rok,. istnieje jakś rysunek , schemat??
Jak bym miał dwie carismy koło swojego domu to by nie było problemu bo bym zamontował identycznie, a tak to nie mam gdzie podpatrzeć.
z Góry bardzo dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 12-10-2010, 20:38
|
|
|
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
STomasz7
Forumowicz
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Polska
|
Wysłany: 13-10-2010, 19:51
|
|
|
Podczepię się pod temat, żeby nie tworzyć nowego...
Mam pytanie czy te prowadnice się w jakiś sposób reguluje? mam taki problem, że gdy otwieram maskę to zahaczam nią o wycieraczki :/
Wystarczy rozebrać i dokręcić którąś śrubkę, czy do wymiany prowadnica?
Pytam, bo ostatnio nie mam czasu na rozbieranie i sprawdzanie |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-10-2010, 21:02
|
|
|
Trzeba zregenerować mechanizm - przetulejować jeżeli jest to jeszcze mozliwe, ewentualnie chwilowym rozwiazaniem moze byc przestawienie wycieraczki o zabek wyzej na wieloklinie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
big_foot [Usunięty]
|
Wysłany: 19-10-2010, 21:40
|
|
|
U mnie też przy otwieraniu maski blacha ociera o wycieraczkę. Irytuje mnie to bo lakier schodzi i pojawia się goła blacha i woła rudego (kedyś go pewnie przywoła).
Wyrobił się plastikowy element, w którym obraca się sworzeń wycieraczki (teraz to owal).
W serwisie Mitsu chcą za całość (komplet elementów podszybia - "wiper link") 270zł, ale czy kupno z alledrogo ma sens (używki w nieznanym stanie)? |
|
|
|
 |
brodix [Usunięty]
|
Wysłany: 29-11-2010, 09:51
|
|
|
Witam. Odkopuję temat.
Mam podobny problem, jakieś pół roku temu w trasie przestała działać wycieraczka kierowcy jak się okazało rozczepił się mechanizm - wyrobiła się tulejka w mechanizmie wycieraczek. Dojechałem prawie 100km tylko na jednej nie było łatwo bo padało całą drogę, masakra.
Regenerację zrobiłem wg rady jednego z forumowiczów i jeszcze działa... z tym że zaczęła nam się zima, wycieraczki będzie trzeba używać codziennie i obawiam się że nagle rozleci się wszystko. Tym bardziej że ostatnio musiałem przesunąć wycieraczkę na wieloklinie o kilka ząbków bo zaczęła wylatywać poza szybę.
Czy ktoś z Was wymieniał ten mechanizm. Używka - z opinii po jakimś czasie też się rozleci więc raczej jest to wyrzucanie kasy.
Pomóżcie. Gdzie kupić mechanizm wycieraczki 84124 wg oznaczenia na rys. wrzuconym przez robertdg (te wszystkie połączenia pod podszybiem, silnik jest sprawny) czy są jakieś zamienniki?
Macie jakieś doświadczenia? |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 29-11-2010, 21:36
|
|
|
Mi jakiś czas temu też popsuła się wycieraczka od strony kierowcy popsuła, wymieniłem tylko prowadnicę i na jakiś czas wystarczyło. Później w te wakacje popsuła mi się prowadnica z drugiej strony. Zamówiłem używki u jednego z forumowiczów wymieniłem całość prowadnice łącznie z tymi częściami które trzymają wycieraczki i działa do tej pory... Większych problemów z wymianą nie było... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
dariolee
Forumowicz
Auto: Carisma 1996 1.8 16V
Dołączył: 17 Sie 2008 Posty: 50 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 23-07-2011, 20:58
|
|
|
Mi dzisiaj padła wycieraczka od kierowcy i oczywiście w czasie deszczu. Zjechałem na parking rozkręciłem podszybie, chwilę pomyślałem i miałem wycieraczkę jak w Lotusie Eclipsie Przestawiłem wycieraczkę od pasażera o kilka kroków i zbierała mi po środku szyby Ujechałem 200km i powiem, że całkiem nieźle się sprawdziło. Pod domem rozebrałem jeszcze raz, zgodnie z radą wyciełem kawałeczek aluminiowej puszki, włożyłem w tulejkę i działa |
|
|
|
 |
marecki338
Mitsumaniak
Auto: Outlander 6, COLT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 278 Skąd: bartoszyce
|
Wysłany: 23-07-2011, 21:14
|
|
|
naprawiłem to kosztem 50 zł. tulejki rozrusznika opla vectry i robota tokarza. |
|
|
|
 |
brodix [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2011, 14:10
|
|
|
Stary reanimowany mechanizm, który trochę głośno pracował szczególnie przy największej prędkości (wycieraczka kierowcy wychylała się przy górnym położeniu tak że tłukła w ramę szyby) co było uciążliwe - wymieniłem.
Pod koniec czerwca przed urlopem i wyjazdem nad Bałtyk kupiłem używkę (130pln).
Była trochę zanieczyszczona ale umyłem ją w benzynie ekstrakcyjnej, od razu "przejrzała na oczy". Śmiga jak ta lala. Zrobiłem ponad 1,5k km i jest okay. |
|
|
|
 |
buashko
Nowy Forumowicz blaszek
Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2010 Posty: 3 Skąd: Kurów
|
Wysłany: 30-08-2011, 20:57
|
|
|
Witam.
Znalazłem inne rozwiązanie, może komuś się przydać, a mianowicie : zamieniłem miejscami element '84124' stronami, czyli koniec z wyrobioną tulejką przy mechanizmie wycieraczki na środku przełożyłem na stronę wycieraczki kierowcy, gdzie jest on umocowany od góry i tym samym ma mniejsze prawdopodobieństwo odczepienia się od tulejki... |
|
|
|
 |
|