Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galantyna z Karlina
Autor Wiadomość
wojtas JDM 
Mitsumaniak


Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Karlino
  Wysłany: 15-08-2011, 18:13   Galantyna z Karlina

Witam jestem już z wami Mitsumaniakami od września i jeszcze nie miałem okazji przedstawić mojej Galantyny. Pamiętam jak dojeżdżałem do średniej szkoły autobusem i miałem obcykane wszystkie katalogi, wtedy pierwszy raz widziałem EAX. Do mojego miasteczka regularnie przyjeżdżał w odwiedziny na duńskich blachach Galant Kombi i parkował w pobliżu przystanku, z którego rano ruszałem do szkoły. Ile razy ja się za nim oglądałem...

Minęło kilkanaście wiosen i przyszedł czas na pierwsze własne autko oczywiści jak to w życiu bywa nie takie jakie by się chciało tylko na jakie by starczało. Wybór padł na Hanke EJ9 w miarę nie droga no i z pazurem:) Civiciem cieszyłem się półtora roku był naprawdę fajny i nie odchudzał zbyt nadto portfela podczas codziennych dojazdów do pracy a trzeba wam wiedzieć że w jedną stronę mam 32km.

Jednak na moje szczęście charakter dojazdów do tyrki uległ zmianie i zaczeła się jazda na zmianę ze znajomymi dzięki, którym koszta znacznie mi spadły. Ten fakt i niespodziewany zastrzyk gotówki sprawił, iż mogłem zrealizować swoje małe marzenie i kupić auto nie z rozsądku lecz z serca. Wybór padł na Galanta 2.4 GDI 1999r. w wersji Sport Edition ponieważ V6 jednak więcej żłopie a jego gazowanie to dla mnie była by profanacja, pewnie za to stwierdzenie nie jeden z was każe mi puknąć się w głowę ale takie są moje odczucia. Lpg to pasuje do glofów albo jakiegoś opla ale nie do autka takiej klasy z V6 a jak będę chciał oszczędzać to sobie kupie SDI hehe :badgrin:

Mimo, iż o silniczek benzynowy z bezpośrednim wtryskiem trzeba dbać lejąc dobre paliwko to nie jeden użytkownik GDI przyzna, że odwdzięcza się on dobrymi osiągami, niezłą elastycznością i całkiem niezłym spalaniem bo 8,9-9,2 l/100km to wartość bardziej pasująca do 1,8 niż 2,4. Mój model przywiozłem z Görlitz we wrześniu 2010 roku może z zewnątrz nie był wychuchany jak te na allegro ale mam pewność co do przebiegu 155tys oraz do ilości właścicieli, których w moim przypadku było dwóch. Oglądając wcześniejsze modele aż mnie dziw brał, że u nas po przejechaniu granicy każde autko młodnieje w oczach, każde jest serwisowane no i każde było nie bite mając jednego właściciela najczęściej kobietę lub dziadka. Na moim miśku widać było ewidentnie kilka rys i to że miał malowany błotnik ale powiem wam szczerze że taki stan to dla mnie normalne ślady eksploatacji bo widząc 10-lentie auto świecące się jak psu jajca jakoś nie chce mi się wierzyć w słowa sprzedawców i pojawia się brak pewności czy kupuję się dwa Galanty w jednym czy jeden;) Dlatego wolałem przejechać się parę set kilometrów i mieć autko, które wygląda na tyle lat ile w rzeczywistości ma bo jakoś drobna rysa idąca przez dwa elementy budzi większe zaufanie niż lakier wyglądający lepiej niż fabryczny.

W autku po sprowadzeniu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody, paski , amorki, dwa wahacze z tyłu i dwa z przodu. Mając nieco okrojony budżet zamiast wspawać tylne rerepaturki sam pozbyłem się rudolfa czerwononosego z i prysnołem nadkola dorobioną farbą, może nie jest to fachowe rozwiązanie ale ogniska zostały zlikwidowane i zabezpieczone a jak będzie jakiś nieplanowany pieniądz to pomyśle o profesjonalnej robocie. Oleje wypróbowałem trzy Shell 5w40, Mobil 5w50 i chyba najlepszy wybór Havoline 10w40. Wymieniłem też oponki bo były wyząbkowane, zdecydowałem się na Dayton 320 215/45/17 uważam, że wśród nówek do 1200zł były bezkonkurencyjne jeśli chodzi o cena/jakość. W ciągu roku miałem tylko jedna usterkę, padło mi koło pasowe na walę, które zregenerowałem. Jestem bardzo zadowolony z autka i dopóki charakter dojazdów do pracy nie ulegnie mi zmianie i nie będę robił więcej kilometrów miesięcznie no i do póki nie będę potrzebował kombi na wózek i pieluchy będę go dopieszczał ciesząc się z eksploatacji mojego rekina. Bo te autko jest naprawdę wygodne a jego styl i to że nie jest powtarzalny jak pasek na każdym parkingu czyni z niego maszynę godna uwagi.



P.S. Chciałbym wszystkim wam serdecznie podziękować za przygarnięcie mnie do grona i za możliwość czerpania z tej studni wiedzy jakim jest to forum :) Wiele uzyskanych porad czyni z mojego autka tak niezawodną maszynkę zaczynjąc od doboru płynów kończąc na markach i namiarach na podzespoły.
Jeszcze raz wielkie dzięki i mam nadziej, że spotkam się z wami w tym roku na zlocie.

P.S.S.
Zgodniej z wcześniejszą umową dodaje fotki ze środka. Jedno w dzień a drugie zrobione w nocy. Nawet specjalnie podświetlenie ściemniłem żeby pochwalić się rozwiązaniem umiejscowienia CB (pomysł podpatrzony wcześniej na forum) i wymienionym lewarkiem (ten fabryczny jakoś mi nie zbyt do ręki pasował).



_________________
Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
Ostatnio zmieniony przez wojtas JDM 24-08-2011, 07:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-08-2011, 21:40   

wojtas JDM napisał/a:
a jego gazowanie to dla mnie była by profanacja, pewnie za to stwierdzenie nie jeden z was każe mi puknąć się w głowę ale takie są moje odczucia
nie zgadzam się, ale szanuje zdanie :)
Co do przeszłości auta, to wiesz z jakiego powodu była maska wymieniona? Twoja ma duży garb a w SE tego nie było. Tuning czy dzwon? Wogóle to coś jest nie tak, bo skoro masz GDI to poliftowy a chyba wtedy już SE nie szedł tylko Avance, do tego brak dokładek tylnego zderzaka (na tylnych błotnikach) no i zaciski z przodu masz chyba jednotłoczkowe także podejrzewam, że to nie wersja SE tylko Elegance ze zderzakiem SE, bo nawet grill masz od Eleganc'a. Wrzuć kilka fotek ze środka.
Ogólnie bardzo łądny i jak na mój gust jeden z lepiej prezentujących się na forum, gratuluje zakupu i życze zadowolenia z uzytkowania :)
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2011, 21:53   

sveno napisał/a:
Co do przeszłości auta, to wiesz z jakiego powodu była maska wymieniona? Twoja ma duży garb a w SE tego nie było.
Nie znasz się :P jak nastała epoka GDI to wtedy wciskali już duży garb, czyli od 99-->

sveno napisał/a:
Wogóle to coś jest nie tak, bo skoro masz GDI to poliftowy a chyba wtedy już SE nie szedł tylko Avance, do tego brak dokładek tylnego zderzaka (na tylnych błotnikach) no i zaciski z przodu masz chyba jednotłoczkowe także podejrzewam, że to nie wersja SE tylko Elegance ze zderzakiem SE, bo nawet grill masz od Eleganc'a. Wrzuć kilka fotek ze środka.
aleś zamieszał, SE wychodziły w 99r z chromowanym grilem, na równi z Avance :P

Fajna bryczka, oby sie sprawowała godnie, a kolega wyżej to ma chyba jakiś bad day, bo głupoty mu się na język cisną :P
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
fj_mike 
Mitsumaniak


Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 6516
Skąd: Gdynia/Aagotnes
Wysłany: 15-08-2011, 21:58   

wojtas JDM, gratuluję nabytku i oby się sprawował ;)
SE właśnie w takim kolorze jak twój podoba mi się najbardziej.

Stosuj akapity przy kolejnej takiej długiej historii :wink:
_________________
Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike

Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły
by Owczar

 
 
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-08-2011, 22:02   

wiedziałem, że palnę jakąś gafę :) ok czyli GDI szły w SE :) cały czas człowiek się uczy, ale dalej dziwi mnie brak tych okładek na błotniki? Czy znowu źle widzę?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23634
Skąd: KSSE
Wysłany: 15-08-2011, 22:09   

SE nie miały dokładek na błotniki, tylko szeroki zderzak, szerokie progi, w tym roczniku centralny kokpit imitujący aluminium, no i tradycyjny welurek SE i ciemne wnętrze ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
sveno 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 Avance SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 58 razy
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 5141
Skąd: Nowy Sącz/Winterthur
Wysłany: 15-08-2011, 22:15   

żeby nie robić większego OT w temacie poszło PW, przepraszam za wprowadzanie zamętu. :) Prosimy o foty wnętrza, no i co to za antena z tyłu? CB?
_________________
Życie jest zbyt krótkie, by jeździć Dieslem :)
Gość --->"Rekińczyk"<---
"spotykając innego uzytkownika Gala to tak
jakby się kogoś znajomego spotkało - nie umiem tego wytłumaczyć
i nie doświadczyłem tego jeżdżąc innymi markami" by dzordz8

 
 
 
wojtas JDM 
Mitsumaniak


Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Karlino
Wysłany: 16-08-2011, 00:11   

robertdg, widzę tutaj rozwiał Twoje wątpliwości sveno, a tak na marginesie nawet nie wiecie jak długo szukałem takiego z przetłoczoną maską, bo ten cały garb robi jak dla mnie wrażenie muscle cara

Co do anteny to zgadłeś dobrze CB. Trochę z niedowierzaniem montowałem tego helikala bo bałem się o zasięg i szumy jednak przerosła moje oczekiwania ściąga lepiej niż LEMM o tej samej długości z tradycyjnym magnesem. No i fajne wygląda jak jadę i mam włączone zwykłe cd/fm wtedy radiówka jest na górze i dwie razem robią ładny efekt.

Fotki ze środka postaram dodać się jak najszybciej, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości już teraz mogę zdradzić, że wewnątrz króluje czarny welur a środek kokpitu jest w sreberku :mrgreen:
_________________
Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 
 
wojtas JDM 
Mitsumaniak


Auto: EA3A SPORT EDITION
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 41
Skąd: Karlino
Wysłany: 24-08-2011, 07:37   

Post u góry już po aktualizacji, fotki dodane i akapity też :wink:
_________________
Pewnego razu Japończyk wyjechał do Ameryki na wycieczkę. Ostatniego dnia pobytu złapał na ulicy taksówkę oraz kazał zawieźć się na lotnisko. Kiedy tak jechali, nadjechała Honda i wyprzedziła taksówkę. Wtedy Japończyk wychylił się przez okno i krzyknął : "Honda, baldzo siybka! Zlobiona w Japonii!". Chwilę potem taksówkę wyprzedziło Mitsubishi. Japończyk znowu wykrzyczał: "Mitsubishi, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!". Ta sama sytuacja powtórzyła się z samochodem marki Toyota: "Toyota, baldzo sibka! Zlobiona w Japonii!".
Kierowca już czerwieniał ze złośći, ale siedział cicho. I tak powtarzało się przez parę jeszcze samochodów. Wreszcie, taksówka zajechała na lotnisko, a koszt podróży wyniósł 300 $. Japończyk zaoponował: "Wah.. baldzo dlogo!". Kierowca wykrzyknął: "Taksometr, bardzo szybki! Zrobiony w Japonii!"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.