Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 




W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej silnikowy ???
Autor Wiadomość
fulos
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 00:11   Olej silnikowy ???

Swego czasu kupiłem Lantrę z 96 r. Jeździł prawdopodobnie na jakimś elfie ale właściciel dokładnie nic o nim nie wiedział. Ja wymieniłem na Midland 10W/40 półsyntetyk. Czy warto
dalej jeździć na tym oleju (można go dostać za jakieś 74 zł 4 litry) czy zmienić na CASTROL MAGNATEC 10W/40 5L + 1 L gratis za 104 zł. Mówiono mi że midland ma lepsze właściwości, Castrol natomiast płuczę silnik. Samochód oczywiście jeździ na LPG.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-11-2007, 09:44   

zostań przy oleju który "działa" - jeżeli Midland nie spowodował że ubywa Ci oleju, tudzież nie ma innych niekorzystnych objawów pracy silnika - zalej nim ponownie.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
fulos
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 10:26   

On zawsze mi trochę palił olej. Około 0,6 na 3000 km.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-11-2007, 11:27   

możesz spróbować inny olej półsyntetyczny może się trochę poprawi - ale nie liczyłbym na dramatyczną poprawę (ani pogorszenie)
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2008, 12:22   

Jak pali Ci olej, spróbuj nowego Lotosa Thermal Cont. 10w40
 
 
ramzi 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-11-2008, 18:21   

Witam! Podłączę się do tego postu z moim problemem, moja Lantra z 97 r. zaczyna brać olej po ok. 5 tys od wymiany, ale to bierze około 1 litra na tysiąc kilometrów, po wymianie jest znowu spokój około 5 tys i historia się powtarza, jeżdżę na Shell Heliks 10W40. Co może być przyczyną takiego objawu, dzięki za jakieś sugestie.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24036
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-11-2008, 14:53   

mialem tak w Colcie - do 5tkm po wymianie spokoj, pozniej przez 2500 km ubywalo pol litra
zmienilem uszczelniacze i problem zniknal
 
 
rufuz 
Forumowicz


Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 178
Skąd: Poznań/Danmark
Wysłany: 25-03-2009, 19:38   

witam

to ze auto bierze olej to normalne nawet jest w instrukcji obsługi ze przy normalnej jeździe weźmie max 1 litr na 1500km a przy ostrej jeździe max 1 litr na 1000km. Jak ktoś ma instrukcje to na ostatniej stronie jest taka tabelka w której wszystko jest. Jakie oleje stosować i wiele innych dupereli. Ja lubię czasem trochę ostro pojeździć wiec następny olej naleje MOTUL i zobaczę co się będzie działo. Teraz jeżdżę na MOBILu półsyntetyku i ubywa nieco więcej niz na Castrolu półsyntetyku.
A tak na marginesie silnik pracujący na gazie zawsze "dostanie bardziej w tyłek". Ja jeżdżę tylko na benzynie i nawet nie myślę aby montować gaz. Jak było by mnie nie stać na silnik 1.6 z takim spalaniem to kupił bym sobie coś około 1.0. albo diesla. Nigdy tez nie kupie auta które jeździło na gazie. Zawsze mówiłem, ze nie sztuka jest kupić auto, tylko je utrzymać.

Pozdrawiam
 
 
angor77 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Lantra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 4
Skąd: Brześć Kujawski
Wysłany: 26-10-2013, 15:05   

:evil:

[ Dodano: 26-10-2013, 16:05 ]
:shock:
 
 
doomster 
Forumowicz

Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 77
Skąd: tutaj
Wysłany: 18-11-2013, 17:50   

wita, ja do mojego pajero 2,5td wlalem ok 2500km temu olej valvoline 5w50, jak dotad stan oleju sie nie zmienil. Uwazazm ze olej o takich parametrach znakomicie chroni silnik w kazdych warunkach. Nigdy na pewno nie kupie oleju z orlenu, mialem 10w40 w czerwonym opakowaniu chyba typowo do diesla. Mialem przypadek ze po ostrym upalaniu na wolnych obrotach swiecila sie kontrolka cisnienia oleju. Po zmianie oleju nigdy ponownie taki przypadek nie nastapil a byly ku temu okazje. pozdr
 
 
Daniel0 
Nowy Forumowicz

Auto: Inne Renault Espace
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 2
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-11-2013, 22:12   

Witam.

Mialem Lantre z silnikiem 1.6, ktory przekroczyl 300 tkm.
Przy pierwszej wymianie po zakupie zalalem 10W40 GM'a/
Generalnie bardzo dobry i niedrogi olej, ale mimo wszystko znikalo mi ok litra na 1000 km.

Przy nastepnej wymianie zalalem Valvoline Max Life 10W40, czyli olej do silnikow z duzymi przebiegami
i tak jak koledzy mowia, do 5 tkm byl spokoj, a potem znowu ubywalo ok litra na 1000 km.

Auto wczesniej jezdzilo na LPG, ale poniewaz mialem non stop jakies problemy z instalacja, a spalanie bylo relatywnie niskie jezdzilem tylko na benzynie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.