Olej silnikowy ??? |
Autor |
Wiadomość |
fulos [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 00:11 Olej silnikowy ???
|
|
|
Swego czasu kupiłem Lantrę z 96 r. Jeździł prawdopodobnie na jakimś elfie ale właściciel dokładnie nic o nim nie wiedział. Ja wymieniłem na Midland 10W/40 półsyntetyk. Czy warto
dalej jeździć na tym oleju (można go dostać za jakieś 74 zł 4 litry) czy zmienić na CASTROL MAGNATEC 10W/40 5L + 1 L gratis za 104 zł. Mówiono mi że midland ma lepsze właściwości, Castrol natomiast płuczę silnik. Samochód oczywiście jeździ na LPG. |
|
|
|
|
e-gen
moderator
Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-11-2007, 09:44
|
|
|
zostań przy oleju który "działa" - jeżeli Midland nie spowodował że ubywa Ci oleju, tudzież nie ma innych niekorzystnych objawów pracy silnika - zalej nim ponownie. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
|
fulos [Usunięty]
|
Wysłany: 28-11-2007, 10:26
|
|
|
On zawsze mi trochę palił olej. Około 0,6 na 3000 km. |
|
|
|
|
e-gen
moderator
Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-11-2007, 11:27
|
|
|
możesz spróbować inny olej półsyntetyczny może się trochę poprawi - ale nie liczyłbym na dramatyczną poprawę (ani pogorszenie) |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
|
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2008, 12:22
|
|
|
Jak pali Ci olej, spróbuj nowego Lotosa Thermal Cont. 10w40 |
|
|
|
|
ramzi
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15-11-2008, 18:21
|
|
|
Witam! Podłączę się do tego postu z moim problemem, moja Lantra z 97 r. zaczyna brać olej po ok. 5 tys od wymiany, ale to bierze około 1 litra na tysiąc kilometrów, po wymianie jest znowu spokój około 5 tys i historia się powtarza, jeżdżę na Shell Heliks 10W40. Co może być przyczyną takiego objawu, dzięki za jakieś sugestie. |
|
|
|
|
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM
Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 636 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24036 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-11-2008, 14:53
|
|
|
mialem tak w Colcie - do 5tkm po wymianie spokoj, pozniej przez 2500 km ubywalo pol litra
zmienilem uszczelniacze i problem zniknal |
|
|
|
|
rufuz
Forumowicz
Auto: Colt Ralliart 1.5T (4G15T)
Kraj/Country: Denmark
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Poznań/Danmark
|
Wysłany: 25-03-2009, 19:38
|
|
|
witam
to ze auto bierze olej to normalne nawet jest w instrukcji obsługi ze przy normalnej jeździe weźmie max 1 litr na 1500km a przy ostrej jeździe max 1 litr na 1000km. Jak ktoś ma instrukcje to na ostatniej stronie jest taka tabelka w której wszystko jest. Jakie oleje stosować i wiele innych dupereli. Ja lubię czasem trochę ostro pojeździć wiec następny olej naleje MOTUL i zobaczę co się będzie działo. Teraz jeżdżę na MOBILu półsyntetyku i ubywa nieco więcej niz na Castrolu półsyntetyku.
A tak na marginesie silnik pracujący na gazie zawsze "dostanie bardziej w tyłek". Ja jeżdżę tylko na benzynie i nawet nie myślę aby montować gaz. Jak było by mnie nie stać na silnik 1.6 z takim spalaniem to kupił bym sobie coś około 1.0. albo diesla. Nigdy tez nie kupie auta które jeździło na gazie. Zawsze mówiłem, ze nie sztuka jest kupić auto, tylko je utrzymać.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
angor77
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Lantra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Mar 2012 Posty: 4 Skąd: Brześć Kujawski
|
Wysłany: 26-10-2013, 15:05
|
|
|
[ Dodano: 26-10-2013, 16:05 ]
|
|
|
|
|
doomster
Forumowicz
Auto: l200 i pajero II 2.5td,'98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 77 Skąd: tutaj
|
Wysłany: 18-11-2013, 17:50
|
|
|
wita, ja do mojego pajero 2,5td wlalem ok 2500km temu olej valvoline 5w50, jak dotad stan oleju sie nie zmienil. Uwazazm ze olej o takich parametrach znakomicie chroni silnik w kazdych warunkach. Nigdy na pewno nie kupie oleju z orlenu, mialem 10w40 w czerwonym opakowaniu chyba typowo do diesla. Mialem przypadek ze po ostrym upalaniu na wolnych obrotach swiecila sie kontrolka cisnienia oleju. Po zmianie oleju nigdy ponownie taki przypadek nie nastapil a byly ku temu okazje. pozdr |
|
|
|
|
Daniel0
Nowy Forumowicz
Auto: Inne Renault Espace
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lis 2013 Posty: 2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 20-11-2013, 22:12
|
|
|
Witam.
Mialem Lantre z silnikiem 1.6, ktory przekroczyl 300 tkm.
Przy pierwszej wymianie po zakupie zalalem 10W40 GM'a/
Generalnie bardzo dobry i niedrogi olej, ale mimo wszystko znikalo mi ok litra na 1000 km.
Przy nastepnej wymianie zalalem Valvoline Max Life 10W40, czyli olej do silnikow z duzymi przebiegami
i tak jak koledzy mowia, do 5 tkm byl spokoj, a potem znowu ubywalo ok litra na 1000 km.
Auto wczesniej jezdzilo na LPG, ale poniewaz mialem non stop jakies problemy z instalacja, a spalanie bylo relatywnie niskie jezdzilem tylko na benzynie. |
|
|
|
|
|