| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| [E33A 2.0] Rozrusznik |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | misio-1992   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mitsubishi Galant GLSi E33A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 21 Lut 2008
 Posty: 170
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |    Wysłany: 19-04-2014, 09:15   [E33A 2.0] Rozrusznik |   
 |  
               | 
 |  
               | Witajcie. 
 Mam dzisiaj do was takie o to pytanie.
 Jakiego rozmiaru są łożyska w rozruszniku?
 W najbliższym czasie chciałem je zmienić ale nie znam ich wymiarów
   Jeśli ktoś już robierał rozrusznik i wymieniał łożyska to byłbym wdzięczny za informacje.
 
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ Mitsubishi Galant GLSi 2.0 89
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Georg   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 37 razy
 Dołączył: 18 Sty 2014
 Posty: 771
 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-04-2014, 12:19   Re: Rozrusznik |   
 |  
               | 
 |  
               | ...wygląda na to, że masz na myśli łożyska kulkowe. 	  | misio-1992 napisał/a: |  	  | Jakiego rozmiaru są łożyska w rozruszniku? W najbliższym czasie chciałem je zmienić ale nie znam ich wymiarów
 | 
 
 W rozrusznikach, z uwagi na duże obciążenia promieniowe, ułożyskowanie główne jest typu ślizgowego: stalowy czop w panewce/tulejce fosforo-brązowej.
 O ile przy nowym rozruszniku, katalogowe wymiary średnic czopa wałka i współpracującej tulejki mogą być przydatne, to przy rozruszniku używanym, prawidłowa naprawa łożyska ślizgowego polega na przeszlifowaniu (tylko do zabielenia) czopa wałka i dopasowaniu (przeważnie metodą ręcznego doboru) nadwymiarowej tulejki. Chodzi oczywiście o łożysko przednie od strony zazębienia, bo tylne (niekiedy bywa kulkowe) praktycznie nie ulega zużyciu.
 - Pozdrawiam
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |