[Cari 1.9DI-D] Silnik - dziwny dzwiek |
Autor |
Wiadomość |
grzesiek75
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Sheffield
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:09 [Cari 1.9DI-D] Silnik - dziwny dzwiek
|
|
|
Witajcie,
Mam Carisme 1.9 DID 2003 rok z przebiegiem 177 000 - glownie jezdzona na autostradzie (sam zrobilem 64 000 w ciagu ostatnich 2ch lat)
Pojezdzilem troche ostrzej w miesicie (na ile 1.9 moze jezdzic ostrzej) na ostatnim weekendzie i wydaje mi sie ,ze dziwne dzwieki zauwazylem na nastempny dzien (aczkolwiek pewny nie jestem)
Do rzeczy, na tyle na ile moge opisac objawy:
Odpalam silnik, (zimny czy cieply) i slysze nieregularne chrupotanie/szuranie krotkie i dlugie w odstempach 5 do 45 sekund w okolicach lewej i tylnej czesci od silnika (czyli tam gdzie pasek rozrzadu) (stojac przedem do maski)
WAZNE! - jak przygazuje, i obroty juz spadaja to slychac (na tyle na ile moglem sie wychilic i nadal wciskac gaz) swist bardzo podobny do bardzo szybko zchodzacego powietrza dlugosci 3-4 sekund - od glosnego do cichego (ale zdecydowanie nie tak szybki jak sie pompuje opony). Moglby byc to tez dzwiek slizgania sie czegos.
Zande kontrolki sie nie pala, slinik pracuje normalnie i bez strat mocy.
(sprawdzilem czy cos sie zminia jak wciskam sprzegla i nie ma to zadnego znaczenia)
Olej wymieniany regularnie, poziom stabilny, nie pali oleju
Pasek powininem wymienic w ciagu kolejnych 5000, ostantio jak mial przeglad, gosc powiedzial ze jest nadal ok.
Jakies sugestie ?
Mozna z tym jezdzic ?
Ile moze kosztowac naprawa ?
dziekuje za szybka odpowiedz
Grzesiek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:26
|
|
|
Może rozsypuje się rolka prowadząco napinająca, albo pompa wodna wysiada - ciężko zgadnąc na wyczucie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grzesiek75
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Sheffield
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:40
|
|
|
Dzieki Robert,
czy moglbym cos sprawdzic, opisac, zeby dac wiecej uzytecznych infromacji aby mozna bylo zawezyc opcje ?
Czy jest to niebezpieczne dla silnika czy moge jeszcze jezdzic po miescie tak do 10 km na dzien ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2011, 20:53
|
|
|
Trzeba mechanicznie sprawdzić rozrząd, bo jeżeli rolka się zatrze i stanie to będzie nieciekawie. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grzesiek75
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Sheffield
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:07
|
|
|
droga zabawa ?
tu gdzie mieszkam - atuo jest warte z 4000 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:14
|
|
|
U nas rozrząd do tego silnika z pompą wody na markowych częściach to koszt ok. 500 zł.
Na Twoim miejscu zajrzałbym do rozrządu, do objawy wskazują na to, że coś się w nim kończy tak jak wcześniej napisał Robert. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:17
|
|
|
tym bardziej, że...
grzesiek75 napisał/a: | Pasek powininem wymienic w ciagu kolejnych 5000 |
zbliża się termin wymiany, trzeba pomyśleć czy nie warto przyśpieszyć ten termin i mieć spokój w tej kwestii |
|
|
|
 |
grzesiek75
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Sheffield
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:20
|
|
|
dzieki,
ale jak dobrze rozumiem, to nie bedzie tylko wymiana samego paska przzy tych objawach tak ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:25
|
|
|
Pasek, rolka prowadząco-napinająca, pompa wody, pasek osprzętu, płyn chłodniczy.
Ewentualnie: rolka lub napinacz paska osprzętu, zimering wału/wałka, sprawdzenie koła pasowego wału korbowego. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
grzesiek75
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: UK
Dołączył: 25 Paź 2009 Posty: 6 Skąd: Sheffield
|
Wysłany: 21-03-2011, 21:39
|
|
|
auc, brzmi drogo
[ Dodano: 13-04-2011, 11:22 ]
update
pompa wody robila dziwny dzwiek,
niestety jest jakis maly wyciek z jednego trybu kolo alternatora (nie pamietam czy to pompa paliwa) wiec wyminilem p wody - paski i tensionery i idze na sprzedaz bo naprawa tej uszczelki przy pompie paliwa (cokolwiek to bylo) moze kosztowac kolejne £500
Dobre autko bylo, zrobilem nim sporo kilometrow, raz komputer zfiksowal jak mieszalem shell diesel z shell power diesel, klocki hamolcowe wymienilem, kleszcze od hamolcow, wsumie tyle przez 2 lata z czego wiekszosc zaczela sie sypac w ostatnim roku - no ponad 60000 zrobilem wiec nie najgorzej.
Nastempna chyba jakas mnijesza Toyota, bo colt mi sie az tak bardzo nie podoba z wygladu
Pozdrawiam i mielgo.
Grzesiek |
|
|
|
 |
Maaciek
Nowy Forumowicz Maaciek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD 105
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 17 Skąd: UK
|
Wysłany: 18-08-2011, 00:13
|
|
|
Witam, troche odgrzewam temat. Od kilku dni cos mi tykalo przy pasku klinowym, ale tylko na wolnych obrotach co jakis czas, zawsze jak podjezdzalem do mechanika to akurat nic sie nie dzialo, dzisiaj juz zaczelo stukac caly czas ciezko opisac ten dzwiek, definitywnie przy pasku kliowym, albo przy rozrzadzie bo wsumie blisko. Nie udalo mi sie pojechac juz do mechanika bo pozno juz ale sprobuje jutro podjechac bo brzmi niepokojaco. Dodam ze ostatnio wymienialem pasek rozrzadu, pompe, rolki itd. jakies 6-7tys km temu.
Silnik 1.9DiD. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-08-2011, 08:40
|
|
|
Sprzęgło alternatora najprawdopodobniej |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Maaciek
Nowy Forumowicz Maaciek
Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 DiD 105
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 17 Skąd: UK
|
Wysłany: 18-08-2011, 20:23
|
|
|
Mechanik zdiagnozowal mi to jako kolo zamachowe od walu, jutro ma sie dowiedzieć ile to bedzie kosztowac, ale chyba droga sprawa. Jezeli to jest faktycznie to, to czy nie powinno chrobotac cały czas a nie tylko na niskich obrotach? Jak delikatnie dodaje gazu to przestaje. Miał ktoś może problem z tym? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-08-2011, 20:55
|
|
|
Najzwyczajniej w świecie się rozwulkanizowało - zdarza się, jeżeli dobrze mechanik zdiagnozował, koszt to około 700zł nowy oryginał, radze na tym nie oszczędzać |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-08-2011, 21:02
|
|
|
chodzi o koło zamachowe czyli dwumas a nie pasowe
Za dwumas to około 2000zł plus robocizna |
|
|
|
 |
|