Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
22-08-2007, 10:26
KOD 91 W GDI
Autor Wiadomość
Zeb
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 17:26   KOD 91 W GDI

Mam problem zapala sie CE i samochod traci moc nie ma szarpania na obrotach ani podiobnych rzeczy.Mut w serwisie zdiagnozowal kod 91 i serwisant zalecilk wymiane przepustnicy.I tu jest kluczowe moje pytanie co nalezy zrobic i co dokladnie oznacza kod 91 w silnikuEA 4g64 gdi model galant 2.4 99r.Bardzo prosze o odpowiedz bo juz nie mam sil co z tym zrobic .Jak wiecie przepustnica nie jest tania serwis 8500pln po rabacie 6500pln japaneze 3800pln allegro 2500pln regenerowana 1500pln.Pozdrawiam
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-03-2007, 19:18   

żeby nie blablać tu dużo:
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 06-03-2007, 21:52   

Zeb napisał/a:
przepustnica nie jest tania serwis 8500pln po rabacie 6500pln japaneze 3800pln allegro 2500pln

Jak to czytam to zastanawiam sie czy zawczasu nie sprzedac mojego. :D
Powiem szczerze - wspolczuje :cry:
 
 
Zeb
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 17:08   

Hmm niewiele mi to mowi a moze ktos moglby mi to przelozyc na prostszy jezyk.Wybaczcie ze tak wiele wymagam :oops:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24264
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-03-2007, 18:44   

na polskie to znaczy, ze cos jest nie halo przy przepustnicy - masz tzw. gaz elektroniczny, czyli nie jest tak, ze naciskasz na pedal a linka otwiera przepustnice, lecz przy pedale jest czujnik nacisniecia a przepustnice otwiera silniczek elektryczny
i tu jest wlasnie cos nie tak...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 07-03-2007, 19:15   

Tłumaczenie tabelki:
Kod 91: Elektronicznie sterowana przepustnica

Lewa kolumna:
Co jest sprawdzane:
- Stacyjka na ON
- Błąd komunikacji między ECU silnika a kontrolerem przepustnicy <pewnie chodzi o elektroniczny kontroler, bo cewki wykonawcze będące przy przepustnicy określają jako "Throttle valve servo motor" - przyp. tłum ;) >
Warunki pojawienia się kodu błędu:
- Napięcie na wyjściu czujnika położenia przepustnicy (konkretnie 2 kanał) zmienia się znacząco inaczej (ok. 1V lub więcej) niż spodziewana wartość

Co jest sprawdzane:
- Stacyjka na ON
- Błąd komunikacji między kontrolerem przepustnicy a ECU silnika
Warunki pojawienia się kodu błędu:
- Kąt otwarcia przepustnicy (napięcie) które jest żądane przez ECU silnika od kontrolera przepustnicy różni się znacząco od napięcia na wyjściu czujnika położenia przepustnicy (konkretnie 2 kanał) o ok. 1 V.

Prawa kolumna:
Prawdopodobne przyczyny:
- zwarcie w przewodach komunikacyjnych
- Usterka ECU silnika
- Usterka kontrolera przepustnicy

Flowchart:

Czy występuje również błąd 94?

tak: zastosuj procedurę dla kodu 94

nie: sprawdź wiązkę przewodów między ECU a kontrolerem przepustnicy.
Zepsuta - napraw
Sprawna - wymień kontroler przepustnicy


Jak widzisz słowa nie ma w tym o zespole przepustnicy.

Moje przypuszczenia:
- sprawdź wiązkę -> jak będzie OK ->
- sprawdź czujnik położenia przepustnicy -> jak będzie OK ->
- wymień kontroler przepustnicy (myślę, że w AutoMapro kupisz lub nawet za niewielką opłatą wypożyczysz tą puszeczkę elektroniczną -> jak nie pomoże ->
- przyjedź do Wawki - podstawimy moją przepustnicę

[ Dodano: 07-03-2007, 19:19 ]
tłumacz ze mnie jak z koziej dupy trąba, ale mniej więcej wiem o czym piszę, więc powinno mieć to sens zawarty w angielskiej wersji.

jak wolisz mogę tą tabelkę wkleić po:
- niemiecku
- francusku
- flamandzku
- duńsku
- szwedzku

[ Dodano: 07-03-2007, 19:57 ]
Dla rozjaśnienia:


Kontroler przepustnicy
Uwagi instalacyjne:
Jeżeli kontroler jest wymieniony, należy zainicjalizować system elektronicznie sterowanej przepustnicy.

Inicjalizacja:
Włącz stacyjkę i wyłącz ją w czasie krótszym niż 1 s. Zostaw wyłączoną przez co najmniej 10 s.

I..... od tego bym zaczął - odłączyć kontroler, poczekać kilka minut, podłączyć i zainicjalizować - może pomoże - koszt żaden, a efekt może być niezły ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Zeb
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 20:27   

Dziekuje Bartku!w sobote bede wszystko sprawdzał.

[ Dodano: 13-03-2007, 18:04 ]
No i niestety nic nie dało odłaczenie kontrolera juz brak mi sił do tej zasranej przepustnicy :evil:

[ Dodano: 03-04-2007, 17:40 ]
Wszystko juz wiadomo bylem u Bartka osobiscie i sprawa byla oczywista okazalo sie ze wina lezala po stronie przepustnicy.Bartek to wspanialy fachowiec nie dosc ze podjal sie wymiany i ustawienia czujnika to jeszcze zajal sie zalatwianiem tych elementow osobiscie poswiecajac swoj cenny czas.Za co jestem mu niezmiernie zoobowiazany.To jest wrecz nieslychane aby ktos z takim zainteresowaniem pomagal innemu czlowiekowi.Jeszcze raz dziekuje serdecznie Bartku.Pozdrawiam :lol:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.