Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] stuk przy dodawaniu/ odejmowaniu gazu
Autor Wiadomość
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 18-12-2011, 20:55   [MSS DID] stuk przy dodawaniu/ odejmowaniu gazu

Witam
Mam takie objawy w moim MSS DID - ponad 200 000 km:
Jak jadę sobie przy włączonym biegu i przy zwolnieniu pedału gazu słychać stuk, coś jakby jakieś luzy w układzie przeniesienia napędu się kasowały, to samo jest jak dodaje gazu (na początku- jak silnik zaczyna "ciągnąć").
Występuje to:
- jak silnik się nagrzeje, olej przekładniowy też- może jak jest zimny i gęsty to tłumi ten luz i ten stuk.
- przy gwałtowniejszym dodawaniu/ odejmowaniu gazu. Im wolniej to robię to stuk jest mniejszy. Jak całkiem wolno z wyczuciem to nie ma (prawie) stuknięcia.

Wiem że było coś podobnego opisywane tu:
stuk1
stuk2
stuk3
stuk4


ale jednoznacznego rozwiązania problemu jakoś nie znalazłem.
Poduszki silnika i skrzyni wydają się być ok. dwumas też raczej ok bo innych objawów nie ma.
czy jedynym :cry: (i czy pewnym) rozwiązaniem jest wymiana skrzyni biegów?
Może ktoś z wcześniejszych postów rozwiązał problem, i ktoś to mógłby to potwierdzić?
 
 
bogdan54 
Mitsumaniak
bogdan54

Auto: space star 1.6 comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lut 2009
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-12-2011, 22:09   

Witam . Wskazanie raczej na zużyte przeguby ,ale i nie koniecznie .Najlepiej sprawdzić na kanale w dwie osoby , jedna rusza tak , aby stuk był słyszalny , druga od spodu lokalizuje miejsce stuku. :doubt:
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 21-12-2011, 17:01   

Też obstawiam przegub/y. Jak będziesz sprawdzał pod autem, to najpierw rzuć okiem na osłony przegubów - u mnie był luźny, wydawało się, że w porę zauważyłem, ale po kilku dniach przegub już dał o sobie znać.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
futrzany 
Forumowicz
Futrzany

Auto: Space Star DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 185
Skąd: Radzymin
Wysłany: 21-12-2011, 17:01   

stawiam na półosie skrzynia w did jest generalnie bez awaryjna
_________________

 
 
constell 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Space Star DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 52
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-12-2011, 20:39   

Przy tym przebiegu obstawiam wybicie przegubów wenętrznych. Jakis czas temu walczyłwm z takimi stukami w Misku, dopiero wymiana wspomnianych przegubów pomogła. Nowe są drogie - brak zamienników, więc pozostaje szukać używki.
_________________
Constell
 
 
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 22-12-2011, 11:17   

Zużycie przegubów wewnętrznych wydaje się możliwe. Tylko czemu stuka jak auto się nagrzeje, one są smarowane smarem stałym chyba?
Osłony gumowe są dobre. Na postoju trudno mi zlokalizować stuk- tak jakby stukało przy jeździe tylko, ale jeszcze później zobaczę.
Temat ten jest dość popularny odnośnie innych aut. Doczytałem się rady aby wielowypust na półosi posmarować jakimś klejem do gwintów.
Constell, czy tu może chodzić o luz na połączeniu wielowypustowym w tym przegubie?
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 22-12-2011, 11:35   

Najlepiej pojechać na dobrą stację kontroli pojazdów, załadować auto na szarpaki i znajdą co i gdzie stuka. A koszt pewnie będzie 10-20zł (przynajmniej w moim przypadku tyle to kosztowało)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
dark57 
Forumowicz

Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 52
Skąd: Łańcut
Wysłany: 07-03-2016, 17:50   

powracam do tematu, bo problem został rozwiązany:

winne tym stukom było koło dwumasowe tzn były to chyba pierwsze objawy świadczące o jego zużyciu, potem zaczął być słyszalny hałas na luzie- sporadycznie potem coraz częściej i głośniej było słychać tą dwu-masę tak że kilka dni temu mechanik mi wymienił tą część. Wszystkie problemy/podejrzane hałasy zniknęły :)

ps. a tak na marginesie, to podejrzewałem- przynajmniej w części- skrzynię biegów, pytałem sie różnych fachowców i te skrzynie z logo VOLVO w space starach DID'ach mają opinię bezawaryjnych i bardzo trwałych , ponoć lepiej się spisują w mitsubishi niż w autach marki volvo
także silniki 1,9 DID dużo mniej kłopotów sprawiają w mitsubishi niż w renówkach a teoretycznie to te same silniki

[ Dodano: 13-04-2016, 20:47 ]
a jednak to chyba "efekt placebo" ew przyzwyczaiłem się do tych stuków i już nie zwracam na to uwagi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.