Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g
Autor Wiadomość
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-07-2011, 01:20   [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g

Kolejny problem z silnikiem 2.5V6, niekończąca się opowieść :) Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie, widoczne jest to gołym okiem pod maską, szarpanie czuć na pedale gazu i na "budzie" samochodu gdy się o niego opieram. Patrząc na silnik przypomina to trochę jakby pralkę, która zmniejsza obroty... Jadąc ze stałą prędkością np. 60km/h i 5 biegu (ok. 1500 RPM) co chwilę (średnio raz na 2-3 sekundy) czuć szarpnięcie jakby auto przestało przyśpieszać i nagle się obudziło, że musi jechać dalej. Szarpanie nie jest mocne, ale odczuwalne, mocno buja fotelem pasażera jak jadę sam. Nagram jutro zachowanie silnika i wrzucę Wam film...

Ostatnio też wyprzedzałem auto, miałem 2 bieg i 2000 obrotów, wcisnąłem gaz i auto zamiast przyśpieszyć jakby lekko zwolniło, pobuczało i zaczęło przyśpieszać po 2 sekundach.

Ostatnio miałem problemy z elektryką, padło ładowanie i było przebicie. To naprawiłem, ale mniej więcej od tamtego czasu tak szarpie. Świece nie mają nawet roku, przewodów WN nigdy nie wymieniałem, akumulator jest raczej OK, ale to raczej nie jego wina, podczas szaprania nic nie przygasa, nie zapala się żadna kontrolka, silnik pracuje ładnie (brzmi OK), wszystkie poduszki silnika są OK prócz poduchy przy chłodnicy, ale to od zawsze i wcześniej nic się nie działo...
 
 
mario mario 
Mitsumaniak

Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Kwi 2009
Posty: 727
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-07-2011, 06:50   

seir napisał/a:
silnik pracuje ładnie (brzmi OK)


To silnik szarpie czy nie?
seir napisał/a:
Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie,


Jakoś nie kumam. Sprecyzuj.

Ponadto, zrób reset przez odłączenie klemy i odpal na samej benzynie bez przełączania na gaz pojeździj chociaż z jeden dzień na benzynie - jak się da oczywiście i wtedy napisz jakie objawy są na benzynie. Musimy wykluczyć zapłon i elektrykę czyli przebicia.
_________________
Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 03-07-2011, 08:12   

Przewody WN wymień na NGK.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-07-2011, 10:42   

seir napisał/a:
przewodów WN nigdy nie wymieniałem
Tu może tkwic problem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-07-2011, 13:17   

Silnik szarpie, ale nie przerywa, brzmi dobrze, miota nim jak szatan tylko ;)

Ostatnio miał reset, nie mam LPG w aucie więc nie mam na co przełączać.

Też podejrzewam przewody WN, ale może ktoś miał podobny przypadek i coś poradzi.
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-07-2011, 14:17   

robertdg napisał/a:
seir napisał/a:
przewodów WN nigdy nie wymieniałem

Tu może tkwic problem


i prawie 300 tys km juz przejechały , wystarczy im ... :wink:
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-07-2011, 14:39   

Niewiadomo Bartku, ale ok. 80 tyś na bank :)
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6099
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-07-2011, 14:45   

wiek i warunki w jakich pracują robią swoje :wink:
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-07-2011, 14:51   

Si, to na bank wymienimy, ale boję się, że dostały świece :(
 
 
wilukce 
Mitsumaniak


Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 400
Skąd: Kozienice/Kraków
Wysłany: 03-07-2011, 15:23   

seir napisał/a:
przewodów WN nigdy nie wymieniałem

Miałem to samo. Przewody 160PLN samemu łatwo wymienić.
_________________
Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 03-07-2011, 15:27   

OK, to zamawiam NGK RC-ME111 :mrgreen:

[ Dodano: 09-07-2011, 18:23 ]
Po wymianie przewodów jest lekko lepiej, ale czasem nadal szarpnie i "śpi" po wciśnięciu gazu :(
 
 
Kojec 
Mitsumaniak


Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 204
Skąd: Kąty wrocławskie
Wysłany: 22-08-2011, 21:34   

Mam ogromną prosbę, podajcie linka z konkretnymi kablami wn do galanta 2.4 gdi VI
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-08-2011, 21:47   

Ile razy i w ilu tematach ma ktoś jeszcze napisać, że w 2,4GDI nie występują kable WN tylko 4 fajkocewki :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
seir 
Mitsumaniak

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Sie 2008
Posty: 557
Skąd: Wr
Wysłany: 22-08-2011, 22:37   

Robert, przypomniałeś mi o tym temacie.

Panowie, wymienione jest: przewody WN, filtr paliwa, świece sprawne

Dalej szarpie, auto na niskich obrotach ma dreszcze, jak lekko pchnę auto na 1 biegu, wrzucę 2 bieg i daję gazu to silnik mooocno buczy i leeedwo się zbiera. Buczenie jest głośne, przypomina buczenie gdy przy ~45kmh wrzucę 5 bieg. Gdy jadę 60kmh i puszczę gaz to auto lekko szarpie aż do momentu gdy dodam gaz (tutaj też lekkie opóźnienie i czasami szarpanie) lub wcisnę sprzęgło.

Zjawisko nasila się z czasem :(
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 22-08-2011, 23:41   

seir napisał/a:
świece sprawne


Co znaczy sprawne? Jak je sprawdzałeś?

Jak kopułka i palec?

Odepnij przepływkę i pojeździj bez niej. Złapie błąd, ale jeśli ona jest winna to auto będzie jeździło normalnie. Jeśli problem się nasili to wina będzie po stronie zapłonu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.