[EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g |
Autor |
Wiadomość |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 03-07-2011, 01:20 [EA5A/W 2.5] Szarpanie silnikiem i dłuższy czas reakcji na g
|
|
|
Kolejny problem z silnikiem 2.5V6, niekończąca się opowieść Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie, widoczne jest to gołym okiem pod maską, szarpanie czuć na pedale gazu i na "budzie" samochodu gdy się o niego opieram. Patrząc na silnik przypomina to trochę jakby pralkę, która zmniejsza obroty... Jadąc ze stałą prędkością np. 60km/h i 5 biegu (ok. 1500 RPM) co chwilę (średnio raz na 2-3 sekundy) czuć szarpnięcie jakby auto przestało przyśpieszać i nagle się obudziło, że musi jechać dalej. Szarpanie nie jest mocne, ale odczuwalne, mocno buja fotelem pasażera jak jadę sam. Nagram jutro zachowanie silnika i wrzucę Wam film...
Ostatnio też wyprzedzałem auto, miałem 2 bieg i 2000 obrotów, wcisnąłem gaz i auto zamiast przyśpieszyć jakby lekko zwolniło, pobuczało i zaczęło przyśpieszać po 2 sekundach.
Ostatnio miałem problemy z elektryką, padło ładowanie i było przebicie. To naprawiłem, ale mniej więcej od tamtego czasu tak szarpie. Świece nie mają nawet roku, przewodów WN nigdy nie wymieniałem, akumulator jest raczej OK, ale to raczej nie jego wina, podczas szaprania nic nie przygasa, nie zapala się żadna kontrolka, silnik pracuje ładnie (brzmi OK), wszystkie poduszki silnika są OK prócz poduchy przy chłodnicy, ale to od zawsze i wcześniej nic się nie działo... |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 03-07-2011, 06:50
|
|
|
seir napisał/a: | silnik pracuje ładnie (brzmi OK) |
To silnik szarpie czy nie? seir napisał/a: | Silnik zaraz po odpaleniu wyraźnie szarpie, |
Jakoś nie kumam. Sprecyzuj.
Ponadto, zrób reset przez odłączenie klemy i odpal na samej benzynie bez przełączania na gaz pojeździj chociaż z jeden dzień na benzynie - jak się da oczywiście i wtedy napisz jakie objawy są na benzynie. Musimy wykluczyć zapłon i elektrykę czyli przebicia. |
_________________ Mb galant - bedzie następny
Mb galant 00' 2,5 B+G asb - jest super
Mb galant 99; 2,5 asb B+G, i prysł czar VW
VW golf 95', 2,0 B - był na przetrwanie (12/100)
VW passat 97', 1,9 TDI - był najlepszy z passatów
VW passat 00', 1,9 TDI, asb - był jeszcze bardziej funkcjonalny
VW passat 91', 1,8 B+G - był bardzo funkcjonalny i oszczędny
Opel ascona 86', 1,6 B - był super |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-07-2011, 08:12
|
|
|
Przewody WN wymień na NGK. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-07-2011, 10:42
|
|
|
seir napisał/a: | przewodów WN nigdy nie wymieniałem | Tu może tkwic problem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 03-07-2011, 13:17
|
|
|
Silnik szarpie, ale nie przerywa, brzmi dobrze, miota nim jak szatan tylko
Ostatnio miał reset, nie mam LPG w aucie więc nie mam na co przełączać.
Też podejrzewam przewody WN, ale może ktoś miał podobny przypadek i coś poradzi. |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:17
|
|
|
robertdg napisał/a: | seir napisał/a:
przewodów WN nigdy nie wymieniałem
Tu może tkwic problem |
i prawie 300 tys km juz przejechały , wystarczy im ... |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:39
|
|
|
Niewiadomo Bartku, ale ok. 80 tyś na bank |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6099 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:45
|
|
|
wiek i warunki w jakich pracują robią swoje |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 03-07-2011, 14:51
|
|
|
Si, to na bank wymienimy, ale boję się, że dostały świece |
|
|
|
 |
wilukce
Mitsumaniak

Auto: Astra
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 400 Skąd: Kozienice/Kraków
|
Wysłany: 03-07-2011, 15:23
|
|
|
seir napisał/a: | przewodów WN nigdy nie wymieniałem |
Miałem to samo. Przewody 160PLN samemu łatwo wymienić. |
_________________ Moja historia, czyli "Jak się tu znalazłem" - LINK
1. PEUGEOT 306 1.6 Break 98KM 2001 (obecnie)
2. OPEL ASTRA H 1.4 16V Twinport 90KM M/T 2004 (obecnie)
3. RENAULT SCENIC 1.9dCi 105KM M/T 2003 (sprzedany)
4. MITSUBISHI GALANT 2.5 V6 A/T + LPG 1999 (sprzedany)
5. RENAULT Clio II 1.2 8V 1998 (sprzedany)
 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 03-07-2011, 15:27
|
|
|
OK, to zamawiam NGK RC-ME111
[ Dodano: 09-07-2011, 18:23 ]
Po wymianie przewodów jest lekko lepiej, ale czasem nadal szarpnie i "śpi" po wciśnięciu gazu |
|
|
|
 |
Kojec
Mitsumaniak

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sie 2011 Posty: 204 Skąd: Kąty wrocławskie
|
Wysłany: 22-08-2011, 21:34
|
|
|
Mam ogromną prosbę, podajcie linka z konkretnymi kablami wn do galanta 2.4 gdi VI |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-08-2011, 21:47
|
|
|
Ile razy i w ilu tematach ma ktoś jeszcze napisać, że w 2,4GDI nie występują kable WN tylko 4 fajkocewki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
seir
Mitsumaniak
Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 557 Skąd: Wr
|
Wysłany: 22-08-2011, 22:37
|
|
|
Robert, przypomniałeś mi o tym temacie.
Panowie, wymienione jest: przewody WN, filtr paliwa, świece sprawne
Dalej szarpie, auto na niskich obrotach ma dreszcze, jak lekko pchnę auto na 1 biegu, wrzucę 2 bieg i daję gazu to silnik mooocno buczy i leeedwo się zbiera. Buczenie jest głośne, przypomina buczenie gdy przy ~45kmh wrzucę 5 bieg. Gdy jadę 60kmh i puszczę gaz to auto lekko szarpie aż do momentu gdy dodam gaz (tutaj też lekkie opóźnienie i czasami szarpanie) lub wcisnę sprzęgło.
Zjawisko nasila się z czasem |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14371 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 22-08-2011, 23:41
|
|
|
seir napisał/a: | świece sprawne |
Co znaczy sprawne? Jak je sprawdzałeś?
Jak kopułka i palec?
Odepnij przepływkę i pojeździj bez niej. Złapie błąd, ale jeśli ona jest winna to auto będzie jeździło normalnie. Jeśli problem się nasili to wina będzie po stronie zapłonu. |
|
|
|
 |
|