Drgania kierownicy powyżej 120 km/h |
Autor |
Wiadomość |
hazi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 37 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 26-07-2011, 19:30 Drgania kierownicy powyżej 120 km/h
|
|
|
Jak w temacie nie wiem co z tym zrobić .Widać że koła były wyważane są ciężarki w alusach takie alusy przyjechaly z niemiec.Jeżeli bym ponownie wyważył koła a to by nie pomogło to jaka może być jeszcze przyczyna? |
|
|
|
 |
fito123
Forumowicz
Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 30 Cze 2011 Posty: 77 Skąd: Dłutów
|
Wysłany: 26-07-2011, 21:33
|
|
|
Koła masz źle wyważone bądź któraś felga jest krzywa i oby to było to pierwsze
Jedz do porządnego servisu opon i wyważ koła oni ci powiedzą co jest nie tak .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-07-2011, 00:05
|
|
|
opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe |
|
|
|
 |
demise
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 93 Skąd: Pisarowce
|
Wysłany: 28-07-2011, 22:13
|
|
|
Saqu napisał/a: | opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe |
opcja nr 5 opony firmy "uduś" przy tej prędkości zaczynaja latać |
_________________ 02322/KMM
 |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 28-07-2011, 23:41
|
|
|
Na oponie nie widać ukrytej wady a swoje robi |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
diilthc
Forumowicz Stary Lis

Auto: Carisma DI-D 2003
Kraj/Country: Spain
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 36 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: 31-07-2011, 15:47
|
|
|
Mam podobny problem choć w drugą strone.
Przy dużych predkosciach nie występują żadne drgania
Tylko podczas chamowania kiedy prędkość auta spadnie poniżej 30-35km/h delikatnie drży kierownica.
Przypuszczam że to mogą być tarcze.
Dodam że przekładałem koła z przodu na tył, i jest to samo.
Koła są wyważone idealnie< sam nadzorowałem wyważanie> |
|
|
|
 |
SHARK1979
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 3029 Skąd: Łęczyca
|
Wysłany: 01-08-2011, 00:21
|
|
|
diilthc,
Więc sprawdź kloce i tarcze jak to się ma bo mogą być zwichrowane |
_________________ Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł
Najładniejsza Cari zlotu 2011
Najładniejsza Cari zlotu 2012
Najładniejsza Cari zlotu 2013
Najładniejszy Colt zlotu 2014 |
|
|
|
 |
hazi
Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 37 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 01-08-2011, 20:35
|
|
|
Saqu gdzie proponujesz pojechac na warsztat w Gorzowie zeby pozadnie wywazyli mi te kola
diilthc na bank sprawdz klocki hamulcowe kiedys mialem Clio. Mialem podobnie okazalo sie okladzina pekla na pol. Jak jeszcze ci hamucle troche przepuszczaja taki szum slychac przy tym to tym bardziej klocki.Klocki jest prosto samemu wymienic nie wiem jak w Cari ale w Clio bylo prosto
[ Dodano: 01-08-2011, 22:37 ]
Nie dało mi spokoju czy alufelga nie jest nigdzie uderzona.Dokladnie obejrzałem i widac wyrazne wklesniecie na krawedzi na zewnetrznej stronie jutro zrobie jakas fotke |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 01-08-2011, 23:35
|
|
|
ogólnie ja z ojcem jeździmy do lisowskiego czy jakoś tak, na szczecińskiej.
ostatnio musiałem z nich zrezygnować z powodu niskiego zawieszenia i nie dałbym rady wjechać na płytę, tym bardziej by mi auta płytą nie podnieśli bez połamania dokładek, to pojechałem na jakąś osiedlową wulkanizacje na staszica, jakoś rewelacji nie było,
w moim przypadku koła wyważone, pierścienie centrujące nowe, idealnie spasowane, dystanse osadzone prawidłowo, opony dobre, a mimo to na kierownicy czuć drgania, możliwe, że mam pokrzywione tarcze z tym, że czuć to w przedziale 80-120km/h powyżej nie czuć ich tak jakoś. przy hamowaniu też nie telepie, a w przypadku krzywych tarcz powinno być na odwrót...
ale na razie się spłukałem i ni mam kasy na sprawdzanie tarcz. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 02-08-2011, 12:16
|
|
|
Saqu przegub wewnętrzny może się kończyć. |
|
|
|
 |
krst
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 12 Skąd: Węgliniec
|
Wysłany: 02-08-2011, 18:11
|
|
|
Też miałem ten problem, wymieniłem tarcze klocki (jedna była krzywa), nic nie pomogło. Później jeszcze przywaliłem w krawężnik także efekt był jeszcze większy także przy nagłym hamowaniu czy paleniu kapcia. Powyżej 120 do 140 były bardzo odczuwalne, przy 160 efekt zanikał. Dałem kółka do wyważenia i po sprawie także prawdopodobnie to było powodem, zacznij od tego bo najtaniej. |
_________________ TDi engines are for senior citizens |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 02-08-2011, 23:21
|
|
|
Hugo, wątpliwe, bo by było słychać terkotkę, to raz, a dwa to napęd na tył, tutaj akurat nie chodziło o cari a dodałem tak do tematu, żeby przybliżyć swój problem |
|
|
|
 |
janwol
Nowy Forumowicz
Auto: GDI Lift Elegance, automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 15 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 05-08-2011, 21:49
|
|
|
Witam, pozwólcie, że się dołączę.
Mnie kierownica zaczynała lekko drgać przy ok 120, a przy 140-150 przestawała.
Dziś byłem wyważać na zwykłej wyważarce ( koła zdejmowane ), robiłem tylko przednie.
Rzeczywiście trzeba było "przebić" ciężarki, ale nie wspomnieli o pierścieniach centrujących.
Opony KLEBER 195/60/R15. Felgi ALU oryginalne Mitsubishi. Jeździłem na nich w zeszłym roku.
Po robocie wyskoczyłem na autostradę i jest bez wielkich zmian - 120-140- rezonans, a potem gładko, bez drgań. Przy hamowaniu żadnych problemów.
Możecie mi powiedzieć jakie dokładnie rozmiary tych pierścieni powinienem założyć?
Jak je dobrać do Cari GDI ?
A może jeszcze jakieś pomysły, co powinienem sprawdzić. |
|
|
|
 |
Enforcer
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:35
|
|
|
janwol, ręczysz za to, że felgi proste? |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:50
|
|
|
janwol, musisz zdjąć felgę i suwmiarką zmierzyć jaki jest otwór w tej feldze, drugi wymiar będzie pewnie 67,1 o ile dobrze kojarzę taki jest w cari. możliwe, że jednak masz te pierścienie;)
jak by felgi nie były proste to chyba by nie zostały prawidłowo wyważone? |
|
|
|
 |
|