Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drgania kierownicy powyżej 120 km/h
Autor Wiadomość
hazi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 26-07-2011, 19:30   Drgania kierownicy powyżej 120 km/h

Jak w temacie nie wiem co z tym zrobić .Widać że koła były wyważane są ciężarki w alusach takie alusy przyjechaly z niemiec.Jeżeli bym ponownie wyważył koła a to by nie pomogło to jaka może być jeszcze przyczyna?
 
 
fito123 
Forumowicz

Auto: Carisma 1 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Cze 2011
Posty: 77
Skąd: Dłutów
Wysłany: 26-07-2011, 21:33   

Koła masz źle wyważone bądź któraś felga jest krzywa i oby to było to pierwsze :D
Jedz do porządnego servisu opon i wyważ koła oni ci powiedzą co jest nie tak .
Pozdrawiam.
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-07-2011, 00:05   

opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe :P
 
 
 
demise 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 16V 96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 93
Skąd: Pisarowce
Wysłany: 28-07-2011, 22:13   

Saqu napisał/a:
opcja nr 1:
brak pierścieni centrujących na alusach
opcja nr 2:
źle wyważone
opcja nr3:
parchata opona
opcja nr4:
krzywe tarcze? to chyba by było najdroższe :P



opcja nr 5 opony firmy "uduś" przy tej prędkości zaczynaja latać
_________________
02322/KMM
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 28-07-2011, 23:41   

Na oponie nie widać ukrytej wady a swoje robi :roll:
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
diilthc 
Forumowicz
Stary Lis


Auto: Carisma DI-D 2003
Kraj/Country: Spain
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lut 2010
Posty: 36
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 31-07-2011, 15:47   

Mam podobny problem choć w drugą strone.
Przy dużych predkosciach nie występują żadne drgania
Tylko podczas chamowania kiedy prędkość auta spadnie poniżej 30-35km/h delikatnie drży kierownica.
Przypuszczam że to mogą być tarcze.
Dodam że przekładałem koła z przodu na tył, i jest to samo.
Koła są wyważone idealnie< sam nadzorowałem wyważanie>
 
 
SHARK1979 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Colt CZT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3029
Skąd: Łęczyca
Wysłany: 01-08-2011, 00:21   

diilthc,
Więc sprawdź kloce i tarcze jak to się ma bo mogą być zwichrowane
_________________
Pomogłem?-nie krępuj się wciśnij pomógł ;)

Najładniejsza Cari zlotu 2011 :)
Najładniejsza Cari zlotu 2012 :D
Najładniejsza Cari zlotu 2013 :mrgreen:
Najładniejszy Colt zlotu 2014 :D :D
 
 
hazi 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Comfort 2000 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 37
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 01-08-2011, 20:35   

Saqu gdzie proponujesz pojechac na warsztat w Gorzowie zeby pozadnie wywazyli mi te kola

diilthc na bank sprawdz klocki hamulcowe kiedys mialem Clio. Mialem podobnie okazalo sie okladzina pekla na pol. Jak jeszcze ci hamucle troche przepuszczaja taki szum slychac przy tym to tym bardziej klocki.Klocki jest prosto samemu wymienic nie wiem jak w Cari ale w Clio bylo prosto :)

[ Dodano: 01-08-2011, 22:37 ]
Nie dało mi spokoju czy alufelga nie jest nigdzie uderzona.Dokladnie obejrzałem i widac wyrazne wklesniecie na krawedzi na zewnetrznej stronie jutro zrobie jakas fotke
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-08-2011, 23:35   

ogólnie ja z ojcem jeździmy do lisowskiego czy jakoś tak, na szczecińskiej.
ostatnio musiałem z nich zrezygnować z powodu niskiego zawieszenia i nie dałbym rady wjechać na płytę, tym bardziej by mi auta płytą nie podnieśli bez połamania dokładek, to pojechałem na jakąś osiedlową wulkanizacje na staszica, jakoś rewelacji nie było,

w moim przypadku koła wyważone, pierścienie centrujące nowe, idealnie spasowane, dystanse osadzone prawidłowo, opony dobre, a mimo to na kierownicy czuć drgania, możliwe, że mam pokrzywione tarcze z tym, że czuć to w przedziale 80-120km/h powyżej nie czuć ich tak jakoś. przy hamowaniu też nie telepie, a w przypadku krzywych tarcz powinno być na odwrót...
ale na razie się spłukałem i ni mam kasy na sprawdzanie tarcz.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-08-2011, 12:16   

Saqu przegub wewnętrzny może się kończyć.
 
 
krst 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Węgliniec
Wysłany: 02-08-2011, 18:11   

Też miałem ten problem, wymieniłem tarcze klocki (jedna była krzywa), nic nie pomogło. Później jeszcze przywaliłem w krawężnik także efekt był jeszcze większy także przy nagłym hamowaniu czy paleniu kapcia. Powyżej 120 do 140 były bardzo odczuwalne, przy 160 efekt zanikał. Dałem kółka do wyważenia i po sprawie także prawdopodobnie to było powodem, zacznij od tego bo najtaniej.
_________________
TDi engines are for senior citizens
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 02-08-2011, 23:21   

Hugo, wątpliwe, bo by było słychać terkotkę, to raz, a dwa to napęd na tył, tutaj akurat nie chodziło o cari :) a dodałem tak do tematu, żeby przybliżyć swój problem ;) :D
 
 
 
janwol 
Nowy Forumowicz

Auto: GDI Lift Elegance, automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 05-08-2011, 21:49   

Witam, pozwólcie, że się dołączę.
Mnie kierownica zaczynała lekko drgać przy ok 120, a przy 140-150 przestawała.
Dziś byłem wyważać na zwykłej wyważarce ( koła zdejmowane ), robiłem tylko przednie.
Rzeczywiście trzeba było "przebić" ciężarki, ale nie wspomnieli o pierścieniach centrujących.
Opony KLEBER 195/60/R15. Felgi ALU oryginalne Mitsubishi. Jeździłem na nich w zeszłym roku.
Po robocie wyskoczyłem na autostradę i jest bez wielkich zmian - 120-140- rezonans, a potem gładko, bez drgań. Przy hamowaniu żadnych problemów.
Możecie mi powiedzieć jakie dokładnie rozmiary tych pierścieni powinienem założyć?
Jak je dobrać do Cari GDI ?
A może jeszcze jakieś pomysły, co powinienem sprawdzić.
 
 
Enforcer 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-08-2011, 22:35   

janwol, ręczysz za to, że felgi proste?
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-08-2011, 22:50   

janwol, musisz zdjąć felgę i suwmiarką zmierzyć jaki jest otwór w tej feldze, drugi wymiar będzie pewnie 67,1 o ile dobrze kojarzę taki jest w cari. możliwe, że jednak masz te pierścienie;)
jak by felgi nie były proste to chyba by nie zostały prawidłowo wyważone? :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.