Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wysprzęglik, sprzęgło
Autor Wiadomość
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 01-03-2011, 11:29   wysprzęglik, sprzęgło

Mam taki problem, że w silniku na postoju coś piszczy trzeszczy huczy, gdy wcisne sprzęgło dzwięk ustaje. Zlokalizowałem żródło chałasu i dochodzi ono właśnie z wysprzęglika a dokładniej jego połączeniem z taką wajchą, która łączy sie ze sprzęgłem (tak mi się wydaje) wajcha ta wchodzi do silnika (sprzęgła? skrzyni?). Dźwięk ustaje gdy ręką docisnetą wajche w stronę wysprzęglika. Czy wina leży w wysprzęgliku czy można tą wajche jakoś dokręcić docisnąć do wysprzęglika? Pojdę jeszcze i może to przesmaruje smarem może to pomoże, czekam na podpowiedzi. Będę wynieniał płyn w sprzęgle i zastanawiam się czy właśnie nie wymienić tego wysprzęglika. Dodaje zdjęcia z zaznaczonym połączeniem wysprzęglika z tą ''wajchą''.

http://img231.imageshack.us/i/imgp3889e.jpg/
 
 
lapass 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1,3 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 265
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 01-03-2011, 12:37   

Generalnie, jeśli występuje jakiś hałas i ustaje przy wciśnięciu sprzęgła, to jest duża szansa, że pochodzi ze skrzyni biegów.
'Wajcha', o której piszesz to prawdopodobnie tzw. łapa sprzęgła (nie wiem, czy to fachowe określenie). Generalnie to za jej pomocą sterowane jest sprzęgło.
Wchodzi ona w obudowę sprzęgła, między silnik i skrzynię.
Idąc tym tropem - jeśli dociśnięcie jej 'ucisza' odgłosy, może to znaczyć, że problemem jest luz na wałku, na którym jest osadzone sprzęgło...
Smarowanie połączenia, o którym piszesz, jest zalecane w instrukcji, ale raczej tylko po to, żeby ograniczyć 'wycieranie' metalu na połączeniu trzpień wysprzęglika-łapa sprzęgła.
 
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 01-03-2011, 16:58   

Nasmarowałem to połączenie i miejsce gdzie łapa sprzęgła wchodzi w głąb silnika (ruszałem sprzęgłem, dociskałem tą łape i smarowałem) i wszystkie dżwięki ustały :lol: powtorze jeszcze raz ten zabieg po jakimś czasie i mam nadzieje że bedzie ok. lapass widocznie u mnie było już tak wytarte to połącznie że metal tarł o metal i stąd ten dżwięk. Dzięki za wypowiedż
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-05-2011, 14:17   

mam ten sam problem, hitman czym smarowałeś to połączenie?? wystarczy WD40 czy cos w tym stylu czy jakiś smar ??
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 03-05-2011, 12:38   

można i wd popsikać zeby to oczyścić następnie obficie nasmarować normalnym smarem przy czym powtórzyć ten zabieg kilka krotnie z przerwami co jeden dzień, bądź dlużej. Miałem wykręcać ten wysprzęglik i przyjrzeć mu się lepiej napewno w tedy byłby on nasmarowany i oczyszczony lepiej, jednak poczekam jeszcze bo i tak niedlugo bedę wymieniał płyn w sprzęgle.
 
 
fuegos 
Forumowicz

Auto: EA5A 2.5
Kraj/Country: UK
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 164
Skąd: Henfield
Wysłany: 03-05-2011, 16:35   

dzwieki pochodzace z tego elementu musi powodowac lozysko dotykajace docisku... w konstrukcjach linkowych objawem zuzywajacej sie tarczy bylo wysoko biorace sprzeglo i dziwne dzwieki z wyschnietego lozyska (dalo sie to wyregulowac)... przy sterowaniu hydraulicznym ;mozliwosci regulacji nie ma wiec smierdzi mi to konczacym sie sprzeglem. na chlopski rozum jak nie krecace sie lozysko moze wydawac dzwieki?! ostatecznie mozesz zaczepic jakas sprezyne odciagajaca ktora na jakis czas usunie problem.
_________________
GALANT EA5A 2.5 SPORT '01
 
 
hitman 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 16V
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 104
Skąd: Radom
Wysłany: 03-05-2011, 17:39   

powiem tak miałem objaw kończącego się sprzęgła samochod wchodził w obroty a nie nabierał mocy. Było to czasami tak dokuczliwe ze nie dało się z tym jeżdzić ale ogólnie było tak że czasem było wszystko ok a czasem sprzęgło się słizgało. Zacząłem już rozglądać się za sprzęgłem jednak przestałem bo problem całkowicie ustał więc narazie tak jeżdżę ale problem dziwny bo moim zdaniem gdy sprzęgło sie slizga to już tak powinno zostać a u mnie się 'naprawiło' :D trochę dziwna sprawa...
 
 
fenix872 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8GDI 125 KM 1998r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 146
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-05-2011, 11:03   

kwestia kończącego sie sprzęgła raczej nie wchodzi w grę, wymieniałem je 12 tys temu :mrgreen: w wolnej chwili zrobię tak jak hitman, może u mnie też się "naprawi" :D
_________________
Szybko jeździsz... wolno Cię niosą...
 
 
Mr.Andy 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 2000r. Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-09-2011, 09:15   

Witam,
mam podobny problem ze swoim sprzęgłem, gdyż niedawno wymieniałem u mechanika, bo zaczął strasznie szarpać na niskich obrotach i sie okazało że miałem wybite sprzęgło :P ale gdy mi mechanicy wymienili na nowe, to po dłuższej jeździe zauważyłem dziwne terkotanie z okolic sprzęgła, mianowicie gdy samochód stoi i chodzi silnik na biegu jałowym to coś zaczyna terkotać, wciskam sprzęgło i znika terkot, im dłużej silnik chodzi tym głośniej to terkocze, nie powiem bo strasznie mnie wkurza ten dźwięk :P byłem u mechaników z reklamacją, wymienili olej na nowy ale terkot wciąż jest.
Nie mam pomysłu co to może być. Może ktoś wie? bardzo proszę o pomoc :(

zapomniałem jeszcze dodać, że gdy jadę na 2 biegu i toczy sie samochod bez dodawania gazu to również zaczyna terkotać, zauważyłem ze terkot załącza sie gdy silnik jest mniej więcej na 750 obrotach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.