Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Awaria
Autor Wiadomość
krst 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Węgliniec
  Wysłany: 13-09-2011, 17:14   [Cari 1.8 GDI] Awaria

Witam,
niespodziewanie powstał problem z moją cari i proszę o pomoc forumowiczów.
Na początek opis sytuacji:
po zatankowaniu auta (eurosuper 95 orlen) pojechałem do pracy wszystko ok jak do tej pory. Spiesząc się do domu wsiadam w auto odpalam - zgasło, zdarzało to się wcześniej raz czy dwa więc odpaliłem ponownie gaz i jadę - wszystko ok.
Pierwsze światła - zgasł, i kilkukrotnie syt. się powtórzyła. Przytrzymanie gazu pomogło jakoś doturlałem się do domu. Odłączyłem aku lecz nic nie pomogło. Po odpaleniu silnik spada do 0 obrotów tylko przytrzymanie gazu mu pomaga.
Zanim dam do mechanika chciałbym poznać Wasze opinie może sam sobie poradzę z tym problemem...
_________________
TDi engines are for senior citizens
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 13-09-2011, 22:18   

Witam,
czy był resetowany komp lub czy odłączny był akumulator ?
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
krst 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Węgliniec
Wysłany: 13-09-2011, 22:33   

Tak, odłączyłem na 10min i niczego to nie zmieniło. Wydaje mi się, że padł silniczek krokowy czy też element który wykonuje jego zadania. Orientuje się ktoś ile może kosztować ta część i gdzie ją można znaleźć?? Przepustnica też zawalona ale to raczej nie ma wpływu.
_________________
TDi engines are for senior citizens
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 14-09-2011, 11:39   

Jeżeli odłączałeś komp od zasilania to daj jemu się teraz "nauczyć" trzymania wolnych obrotów . U mnie po resecie kompa "uczy" się trzymać obroty, zmieniać biegi i trwa to nawet dwa dni . Być może jest coś faktycznie uszkodzone?
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
krst 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Węgliniec
Wysłany: 14-09-2011, 15:35   

Nie mogę go nauczyć niczego gdyż od razu gaśnie, wskazówka obrotomierza spada tak jak w przypadku gaszenia auta nie zatrzymuje się nie falują obroty, po prostu gaśnie.
Wyjąłem przepustnice i wyczyściłem ale za nic nie mogę wykręcić silniczka krokowego, 3 śrubki, które go mocują nie chcą puścić. Kolega wziął dzisiaj do pracy cały element ma dać mechanikom może im się uda.
_________________
TDi engines are for senior citizens
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-09-2011, 16:46   

Zaświecała ci się może kontrolka silnika? Warto było przed odłączeniem akumulatora wymrugać błędy, chociaż jeśli awaria dalej występuje to błędy też pewnie się pojawią.
Tu masz opis jak to zrobić:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Proponuję jeszcze zapoznać się z tym tematem:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Sprzęt do diagnostyki do naszych aut kosztuje około 50zł na alledrogo.
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 14-09-2011, 23:05   

Padł Ci silniczek krokowy. Być może wystarczy tylko przesmarować łożyska, a jeżeli to nie pomoże to tylko wymiana, najlepiej na używkę, popatrz na alledrogo lub na szrotach. Co do śrubek ten typ tak ma. Japońce chyba specjalnie zrobili je z miękkiego metalu, żeby nie rozkręcać tego elementu. Ja po rozebraniu natychmiast wymieniłem na stalowe (tamte zresztą już się nie nadawały do użycia).

[ Dodano: 14-09-2011, 23:37 ]
Kliknij na to: silniczek z przepustnicą w dobrej cenie
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
krst 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 12
Skąd: Węgliniec
Wysłany: 15-09-2011, 15:44   

Krokowiec padł, udało się rozebrać całość. Kumpel skorzystał z pomocy bardziej doświadczonych osób oraz materiałów, zrobił mi nawet nową uszczelkę. Po założeniu silnik pracuje lepiej niż wcześniej obroty nie falują i ku mojemu miłemu zaskoczeniu nie trzeba było uczyć go obrotów. Dzięki wszystkim za pomoc!
_________________
TDi engines are for senior citizens
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.