Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra
Autor Wiadomość
lodzy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2012, 12:33   [Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra

Witam , mam pytanko , czy po wymianie filtra paliwa i czyszczeniu przepustnicy muszę uczyć moją Cari obrotów? Bo raz trzymają się normalnie a raz na około 2 tyś a wcześniej tylko czasem falowały.

Z góry dzięki za pomoc
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-07-2012, 12:51   

Trzeba nie trzeba, nauczyć warto by się komputer ustawił od razu pod "świeżą" przepustnicę
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
lodzy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2012, 17:30   

To mam najpierw odłączyć aku czy nie muszę?
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 15-07-2012, 17:41   

odłącz aku na 30s i potem nauka.jak wskoczą ci na 2000tys po 4 minutach w czasie nauki dodaj gazu nawet mocno i puść powinny spaść do ustawienia jałowego czyli ok 800 zalezy jak masz ustawione... zostaw jeszcze na troche zeby popracował na tych obrotach i gotowe.
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 15-07-2012, 18:29   

mam po adaptacji tak jak piszesz u mnie wskoczyło na 2100 obr.ale nawet jak przegazowałem do 5tys pare razy to nic nie dalo. W czym może tkwić problem?
 
 
 
parys2007 
Forumowicz


Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 38
Skąd: rotterdam
Wysłany: 15-07-2012, 18:56   

W mojej cari po czyszczeniu przepustnicy żadne uczenie jej nie pomagało cały czas wariowały obroty dopiero jak ją zostawiłem odpaloną na około godzinę od czasu do czasu przegazowałem i się ustawiły obroty i teraz stoją na ok 700.Może warto spróbować.
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-07-2012, 19:31   

Ja uczę obrotów włączając co się da by obciążyć silnik na 10 minut, gaszę i 10 minut na spokojnie i trzyma obroty jak ta lala :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
lodzy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2012, 20:51   

No to jutro się tym zajmę i napiszę jakie efekty bedą

[ Dodano: 17-07-2012, 23:11 ]
A więc pierwsze podejście bez resetu kompa nic nie dało :/ dziś rozgrzałem furkę odpiąłem klemy no i zadziałałem. Wpierw 10 minut bez włączania czegokolwiek i po 4 minutach wskoczyło na 1.5 tyś i nie pomogło nawet przygazowanie , no ale nic odczekałem te 10 min do końca i przerwa jakieś 20-30 sec i odpaliłem włączając wszystko co możliwe (światła , radio , klimke , ogrzewanie szybki tylnej itp) no i cały czas trzymało coś kolo 800 obr na min więc spoko. Po kolejnych 10 minutach powtórzyłem operacje no i znowu bez obciążenia po 4 minutach wskoczyło na 1,5 tyś i tak do końca tych 10 min. Nie wiem czemu się tak dzieje ale jest już lepiej niż był bo jak troche przejechałem to nie wskakiwało na 2 tysie tylko czasem falowały pomiędzy 1 a 1,7 tys obr. Wie ktoś może co może być przyczyną tego że wskakuje po 4 minutach na te 1,5 tyś?
 
 
SUCHY77 
Forumowicz


Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 67
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 16-08-2012, 11:47   

Witam mam dokładnie ten sam problem. Wcześniej po czyszczeniu przepustnicy nic takiego nie występowało, nauka obrotów przeprowadzana bez problemów. Teraz wyczyściłem przepustnice przystępuje do nauki obrotów i po około 3-4 minutach 1500 obr. i nic nie pomaga. po przejechaniu około 20 km. obroty wskakują raz 800 a raz 1500. :evil: . Co robię nie tak? Czy naukę przeprowadzamy najpierw z obciążeniem bo do tej pory robiłem odwrotnie ?
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 00:02   

ja mam tak że nawet po adaptacji i przejechaniu 100km obroty po 4 min wskoczą na 2tys i stoją cały czas,pod obciązeniem spadają (wiadomo) ale gdy zgaszę silnik i włącze od nowa to jest 800.Poprostu nie da rady zejść z tych 2 tys,trzeba auto wł od nowa.A np jak pojeżdże tak ostro albo dłużej po mieście np 10km to obroty mi wskaują na 1100 i tak stoją.
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 17-08-2012, 08:27   

mateusz8230, Cześć mam to samo co ty.nigdy nie miałem tego w trasie czy na miescie ale wiem jak jest na postoju.U mnie jest nierówne napięcie na krokowym możę to jest przyczyną a jak nie to spalony komp.Załóż to jako główny temat ktoś na pewno jeszcze ma takie jaja i może da nam odpowiedz.W trakcie nauki jest to samo po 4 min 2000tys i stoją nawet jak dogazujesz.Witaj w klubie;p
_________________
carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 09:11   

juz kiedys zalozylem ale nikt nie odpisał,u mnie chyba tps jest szczelony i krokowie ogolnie przepustnica bo niemam podbicia obrotów pod obciązeniem ani ssania,Ecu juz wymieniłem i nic.Z alternatorem i niskim napięciem pod obciążeniem walcze juz 2 miesiąc.Czuje że po wypłacie do elektryka...
 
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 17-08-2012, 09:33   

Naukę zaczynamy od 10 minut pod obciążeniem, chwila przerwy i bez obciążenia, w środę uczyłem swoją :biggrin: po kasowaniu błędu. Lecz mam do polerki regulator ciśnienia i nie uczy się tak jak powinna na klimie mi obroty zaczęły falować wiec zaczynam z tym walkę. Mateusz TPS niekoniecznie musi być walnięty, wystarczy, że przed tobą jakiś mechanior z bożej łaski zaczął go sobie ustawiać wedle własnych odczuć bez przyrządów, do tego tu coś ruszył, tam dokręcił i rozregulował przepustnicę.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
mateusz8230 
Forumowicz

Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Kwi 2012
Posty: 344
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 17-08-2012, 13:06   

sprawdzałem TPS,i przyłożyłem do pin 2i 4 igły tzn wbiłem i mam od 0,75kΩ-4,70kΩ przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
,,Powinnismy otrzymac wartosc: 3.5 do 6.5 kΩ,(jezeli otrzymalismy inna wartosc rezystancji niz w punkcie c, lub rezystancja nie zmienia sie plynnie musimy wymienic TPS)'' -czy to znaczy że mój TPS po prostu nie działa?
,,Przykladamy miernik ustawiony na pomiar rezystancji do pinow 1 i 4.''-ja miałem 4,70kΩ.

Korzystam z tego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071

Nauczę jeszczę tak jak mówisz że Najpierw pod obciążniem a potem bez i na rozgrzanym silniku.Choć w nauce obrotów jest odwrotnie :P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.