[Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra |
Autor |
Wiadomość |
lodzy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2012, 12:33 [Cari 1.8 GDI] Po Czyszczeniu Przepustnicy i Wymianie Filtra
|
|
|
Witam , mam pytanko , czy po wymianie filtra paliwa i czyszczeniu przepustnicy muszę uczyć moją Cari obrotów? Bo raz trzymają się normalnie a raz na około 2 tyś a wcześniej tylko czasem falowały.
Z góry dzięki za pomoc |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-07-2012, 12:51
|
|
|
Trzeba nie trzeba, nauczyć warto by się komputer ustawił od razu pod "świeżą" przepustnicę |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
lodzy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2012, 17:30
|
|
|
To mam najpierw odłączyć aku czy nie muszę? |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 15-07-2012, 17:41
|
|
|
odłącz aku na 30s i potem nauka.jak wskoczą ci na 2000tys po 4 minutach w czasie nauki dodaj gazu nawet mocno i puść powinny spaść do ustawienia jałowego czyli ok 800 zalezy jak masz ustawione... zostaw jeszcze na troche zeby popracował na tych obrotach i gotowe. |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 15-07-2012, 18:29
|
|
|
mam po adaptacji tak jak piszesz u mnie wskoczyło na 2100 obr.ale nawet jak przegazowałem do 5tys pare razy to nic nie dalo. W czym może tkwić problem? |
|
|
|
 |
parys2007
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8GDI 125KM.po lifcie
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2012 Posty: 38 Skąd: rotterdam
|
Wysłany: 15-07-2012, 18:56
|
|
|
W mojej cari po czyszczeniu przepustnicy żadne uczenie jej nie pomagało cały czas wariowały obroty dopiero jak ją zostawiłem odpaloną na około godzinę od czasu do czasu przegazowałem i się ustawiły obroty i teraz stoją na ok 700.Może warto spróbować. |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 15-07-2012, 19:31
|
|
|
Ja uczę obrotów włączając co się da by obciążyć silnik na 10 minut, gaszę i 10 minut na spokojnie i trzyma obroty jak ta lala |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
lodzy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2011 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-07-2012, 20:51
|
|
|
No to jutro się tym zajmę i napiszę jakie efekty bedą
[ Dodano: 17-07-2012, 23:11 ]
A więc pierwsze podejście bez resetu kompa nic nie dało :/ dziś rozgrzałem furkę odpiąłem klemy no i zadziałałem. Wpierw 10 minut bez włączania czegokolwiek i po 4 minutach wskoczyło na 1.5 tyś i nie pomogło nawet przygazowanie , no ale nic odczekałem te 10 min do końca i przerwa jakieś 20-30 sec i odpaliłem włączając wszystko co możliwe (światła , radio , klimke , ogrzewanie szybki tylnej itp) no i cały czas trzymało coś kolo 800 obr na min więc spoko. Po kolejnych 10 minutach powtórzyłem operacje no i znowu bez obciążenia po 4 minutach wskoczyło na 1,5 tyś i tak do końca tych 10 min. Nie wiem czemu się tak dzieje ale jest już lepiej niż był bo jak troche przejechałem to nie wskakiwało na 2 tysie tylko czasem falowały pomiędzy 1 a 1,7 tys obr. Wie ktoś może co może być przyczyną tego że wskakuje po 4 minutach na te 1,5 tyś? |
|
|
|
 |
SUCHY77
Forumowicz

Auto: Carisma II 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 67 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 16-08-2012, 11:47
|
|
|
Witam mam dokładnie ten sam problem. Wcześniej po czyszczeniu przepustnicy nic takiego nie występowało, nauka obrotów przeprowadzana bez problemów. Teraz wyczyściłem przepustnice przystępuje do nauki obrotów i po około 3-4 minutach 1500 obr. i nic nie pomaga. po przejechaniu około 20 km. obroty wskakują raz 800 a raz 1500. . Co robię nie tak? Czy naukę przeprowadzamy najpierw z obciążeniem bo do tej pory robiłem odwrotnie ? |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 00:02
|
|
|
ja mam tak że nawet po adaptacji i przejechaniu 100km obroty po 4 min wskoczą na 2tys i stoją cały czas,pod obciązeniem spadają (wiadomo) ale gdy zgaszę silnik i włącze od nowa to jest 800.Poprostu nie da rady zejść z tych 2 tys,trzeba auto wł od nowa.A np jak pojeżdże tak ostro albo dłużej po mieście np 10km to obroty mi wskaują na 1100 i tak stoją. |
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 17-08-2012, 08:27
|
|
|
mateusz8230, Cześć mam to samo co ty.nigdy nie miałem tego w trasie czy na miescie ale wiem jak jest na postoju.U mnie jest nierówne napięcie na krokowym możę to jest przyczyną a jak nie to spalony komp.Załóż to jako główny temat ktoś na pewno jeszcze ma takie jaja i może da nam odpowiedz.W trakcie nauki jest to samo po 4 min 2000tys i stoją nawet jak dogazujesz.Witaj w klubie;p |
_________________ carisma GDI 98,Galant elegance 2,5v6
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:11
|
|
|
juz kiedys zalozylem ale nikt nie odpisał,u mnie chyba tps jest szczelony i krokowie ogolnie przepustnica bo niemam podbicia obrotów pod obciązeniem ani ssania,Ecu juz wymieniłem i nic.Z alternatorem i niskim napięciem pod obciążeniem walcze juz 2 miesiąc.Czuje że po wypłacie do elektryka... |
|
|
|
 |
i9i
Mitsumaniak Szary Obywatel

Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 2219 Skąd: Kerkrade
|
Wysłany: 17-08-2012, 09:33
|
|
|
Naukę zaczynamy od 10 minut pod obciążeniem, chwila przerwy i bez obciążenia, w środę uczyłem swoją po kasowaniu błędu. Lecz mam do polerki regulator ciśnienia i nie uczy się tak jak powinna na klimie mi obroty zaczęły falować wiec zaczynam z tym walkę. Mateusz TPS niekoniecznie musi być walnięty, wystarczy, że przed tobą jakiś mechanior z bożej łaski zaczął go sobie ustawiać wedle własnych odczuć bez przyrządów, do tego tu coś ruszył, tam dokręcił i rozregulował przepustnicę. |
_________________ Pozdrawiam
Adrian
Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje
 |
|
|
|
 |
mateusz8230
Forumowicz
Auto: MitsubishiCarisma 1998.1.8GDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 12 Kwi 2012 Posty: 344 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: 17-08-2012, 13:06
|
|
|
sprawdzałem TPS,i przyłożyłem do pin 2i 4 igły tzn wbiłem i mam od 0,75kΩ-4,70kΩ przy maksymalnie otwartej przepustnicy.
,,Powinnismy otrzymac wartosc: 3.5 do 6.5 kΩ,(jezeli otrzymalismy inna wartosc rezystancji niz w punkcie c, lub rezystancja nie zmienia sie plynnie musimy wymienic TPS)'' -czy to znaczy że mój TPS po prostu nie działa?
,,Przykladamy miernik ustawiony na pomiar rezystancji do pinow 1 i 4.''-ja miałem 4,70kΩ.
Korzystam z tego http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33071
Nauczę jeszczę tak jak mówisz że Najpierw pod obciążniem a potem bez i na rozgrzanym silniku.Choć w nauce obrotów jest odwrotnie |
|
|
|
 |
|