Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem?
Autor Wiadomość
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 12-08-2012, 17:16   [Cari 1.8 GDI] Problemy z przepływomierzem?

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum chociaż przeglądam je już od dłuższego czasu. Ciesze się, że mogę tutaj być. Od pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy GDI :D Jednak jak każdy samochód czasami się psuje, więc mam nadzieję, że ktoś pomoże mi rozwiązać mój problem.
Tak jak pisałem wcześniej przejrzałem już masę postów na forum i niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na mój problem. Samochód jest lekko zamulony, szczególnie przy ruszaniu na 1 i 2 biegu. Po przekroczeniu 3 tysięcy obrotów idzie już znacznie lepiej, jednak trudno mi powiedzieć czy jest to już normalna moc. Charakterystyczne jest to że na rozgrzanym silniku, silnik się trzęsie. Zgodnie z metodą na spinacz odczytałem błędy i wyskoczyły mi 3:
12
13
25
Idąc za tym co znalazłem na forum wszystko wskazuje na przepływomierz. Proszę o radę czy w takiej sytuacji najlepszym wyjściem będzie zakupienie nowego czy też może jestem w błedzie i problem leży gdzieś indziej. Niestety nie mam możliwości zamiany na chwilę przepływomierza z innej carismy. Prosze o pomoc.

Okazało się, że błedy które mi wyskoczyły spowodowałem sam gdyż w trakcie pracy silnika odłączyłem na chwilę wtyczkę przepływomiereza. :P Po wykasowaniu dzisiaj błędów przez odpięcie akumulatora i po zrobienu paru kilometrów nie wykazuje już żadnych błędów jednak gdy tylko silnik złapie temperaturę zaczynają się drgawki silnika :( Co może być przyczyną? Świece, cewka?
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 13-08-2012, 17:49   

Podłączam się do tematu, jak silnik się rozgrzeje to jest wachlowanie obrotów i takie jakby przerywania i szarpie silnikiem. Wszystko się dzieje jak jest dosyć wysoka temperatura na zewnątrz, gdy jest chłodno poniżej 15 stopni, silnik idealnie chodzi.
_________________

 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 13-08-2012, 21:47   

U mnie silnik po prostu ma drgawki, nie ma natomiast wachlowania obrotami. Nie moge jednak stwierdzić czy temperatura zewnętrza ma u mnie jakikolwiek wpływ. Spróbuję obserwować i dam znać. Dzisiaj po kolei wymieniałem cewki i bez zmian :cry:
 
 
wojzi 
Mitsumaniak


Auto: Carisma Elegance 1.8 GDI 122KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Mar 2011
Posty: 1713
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2012, 22:38   

Ginger1021 Ja się nie znam, ale uczyłeś silnik obrotów? Na forum jest temat. Naucz. Jak nie pomoże to wtedy może szukać dalej.
_________________


Z samochodem jest jak z żoną. Kochasz go za to jaki jest, jak wygląda, jakie ma wnętrze i za przyjemność jaką Ci daje podczas jazdy :P , a nie za to że mało je.
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 14-08-2012, 20:36   

wojzi ja tym samochodem jeżdżę już 5 lat i nie jestem świeży w tych sprawach :wink: .
Przepustnica wyczyszczona, obroty uczone na dwa sposoby. Kontrolka żadnych błędów nie wymruguje.
_________________

 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 15-08-2012, 10:55   

Jeszcze jedna rzecz, która u mnie występuje to gdy chę odpalić na ciepłym silniku, silnik szybko łapie, jednak niemal od razu obroty spadają tak nisko, że niemal gaśnie, ale chyba komputer podbija je wyżej i po chwili wszystko się stabilizuje... :? Nie mam tak za każdym razem, tylko co któreś odpalenie na ciepłym. Oczywiście silnik w dalszym ciąga ma drgawki :( Czy może mieć na to wpływ od czasu do czasu bucząca pompa paliwa w baku?
 
 
HOLEK 
Forumowicz


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Kwi 2012
Posty: 46
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 15-08-2012, 12:10   

Ja mam dokładnie te same objawy i też nie wiem w czym problem
_________________
Carisma 1,8 GDI 2002r.
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-08-2012, 12:19   

Ciśnienie paliwa trzyma 5MPa? Bo widzę wszyscy z problemem w GDI-ku.
Do sprawdzenia jeszcze fajkocewki i świece. Na początek znaleźć kogoś kto ma działającego GDI i podmienić fajkocewki albo chociaż jedną, od razu zajrzeć w kanał gdzie jest świeca i obejrzeć czy nie ma syfu/oleju oraz wykręcać gromnice do oględzin.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 15-08-2012, 20:03   

Dzięki za zainteresowanie tematem :) Jeśli chodzi o pompę paliwa to nie wiem jakie jest ciśnienie bo nie mam odpowiedniego przyrządu do zbadania :? Postaram się coś wykombinować.
Jeśli chodzi o fajkocewki to jedną już wymieniłem bo miała w środku tam gdzie sprężynka złoto-zielony nalot i pył, aż do tego stopnia, że na początku myslałem, że w ogóle nie ma tam sprężynki..., jednak po wyczyszczeniu okazało się, że jednak jest. Mimo wszytsko wymieniłem tą fajkocewkę na inną i była tylko nieznaczna poprawa jeśli chodzi o drgania silnika. Wczoraj podjechałem na szrot i po kolei podmieniałem cewki jednak bez rezultatu, nie mam jednak gwarancji, że cewki były sprawne.
Po zdjęciu fajkocewek w dwóch środkowych gniazdach znajdował się olej, jednak bez wyciągania świec (nie mam odpowiedniego klucza) wyczyściłem go dość skrupulatnie i teraz po przejechaniu około 3tys. km oleju już tam nie ma. Właśnie zbieram się do wymiany świec, może to pomoże?
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 15-08-2012, 20:34   

Sprawdź te świece w jakim są stanie i skup się na tych gorszych, ciśnienie sprawdzisz Evoscanem - zapytaj w regionalnym czy ktoś Cię podepnie.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
Dudi84 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2012
Posty: 143
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 16-08-2012, 21:02   

i9i, dzięki za podpowiedzi. Świece już zamówione, wkrótce wymienie i dam znać czy jest poprawa. Dzisiaj zauważyłem jeszcze jedną rzecz: jak silnik popracuje te 4 minuty na wolnych to potem z tego co czytałem wskakuje na inną mieszankę i w tym momencie znikają u mnie drgawki silnika i jest wszystko wporządku. Czy ktoś ma jakiś pomysł?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.