Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przejście ze skrzyni automatycznej na skrzynię manualna
Autor Wiadomość
Matthew777 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2024
Posty: 4
Skąd: Lublin
Wysłany: 13-02-2024, 17:06   Przejście ze skrzyni automatycznej na skrzynię manualna

Witam,
Czy moze ktoś próbował założyć skrzynię manualna zamiast cvt w Mitsubishi Lancer VIII 1.8. Mój automat wyzionął ducha i zastanawiam się nad przejściem na manual. Z potrzebnych części wydaje mi się że oprócz skrzyni trzeba wodziki zmiany biegów ,pedały,półosie i kompletne sprzęgło z kołem zamachowym i rozrusznik. Czy trzeba coś jeszcze? Czy w ogóle jest możliwość zainstalowania manuala?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24298
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-02-2024, 08:35   

Ja robiłem w innym aucie i w drugą stronę. Wszystkiego nie mogę powiedzieć na pewno, ale założenie zwykłej skrzyni jest prostsze niż zamiana NA manual.
U mnie akurat rozrusznik i półosie były te same. To co tu trzeba mieć, to skrzynia i cięgna (trzeba zobaczyć czy idą tak samo bo w Galancie cięgna manuala idą przez gródź a automatu przez podłogę), lewarek, pedał i pompkę (tu też do sprawdzenia czy mocowanie jest dostosowane, bo u mnie 3 pedały są na wspólnej, wielkie listwie, czy jest otwór w grodzi czy trzeba wycinać), wężyki i przewody do doprowadzenia płynu, wysprzęglik, skrzynię, koło zamachowe, komplet sprzęgła, inna też jest poduszka skrzyni a w tym aucie to zapewne skrzynia jest na 3 poduszkach a silnik na 1 (odwrotnie niż u mnie).
Oraz włącznik wstecznego - w manualu jest to osobny stycznik na wtyczkę 2 pinową a automat ma to zintegrowane w inhibitor switch - nie wiem na ile trzeba tu przerobić wiązkę.
Ostatnia kwestia - komputer wtrysku, są auta, gdzie skrzynia i wtrysk jest zintegrowany w jednym ECU/TCU. Zegary też się różnią, bo masz wskaźniki od PRND.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.