 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przejście ze skrzyni automatycznej na skrzynię manualna |
Autor |
Wiadomość |
Matthew777
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer VIII 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lut 2024 Posty: 4 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-02-2024, 17:06 Przejście ze skrzyni automatycznej na skrzynię manualna
|
|
|
Witam,
Czy moze ktoś próbował założyć skrzynię manualna zamiast cvt w Mitsubishi Lancer VIII 1.8. Mój automat wyzionął ducha i zastanawiam się nad przejściem na manual. Z potrzebnych części wydaje mi się że oprócz skrzyni trzeba wodziki zmiany biegów ,pedały,półosie i kompletne sprzęgło z kołem zamachowym i rozrusznik. Czy trzeba coś jeszcze? Czy w ogóle jest możliwość zainstalowania manuala? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24298 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-02-2024, 08:35
|
|
|
Ja robiłem w innym aucie i w drugą stronę. Wszystkiego nie mogę powiedzieć na pewno, ale założenie zwykłej skrzyni jest prostsze niż zamiana NA manual.
U mnie akurat rozrusznik i półosie były te same. To co tu trzeba mieć, to skrzynia i cięgna (trzeba zobaczyć czy idą tak samo bo w Galancie cięgna manuala idą przez gródź a automatu przez podłogę), lewarek, pedał i pompkę (tu też do sprawdzenia czy mocowanie jest dostosowane, bo u mnie 3 pedały są na wspólnej, wielkie listwie, czy jest otwór w grodzi czy trzeba wycinać), wężyki i przewody do doprowadzenia płynu, wysprzęglik, skrzynię, koło zamachowe, komplet sprzęgła, inna też jest poduszka skrzyni a w tym aucie to zapewne skrzynia jest na 3 poduszkach a silnik na 1 (odwrotnie niż u mnie).
Oraz włącznik wstecznego - w manualu jest to osobny stycznik na wtyczkę 2 pinową a automat ma to zintegrowane w inhibitor switch - nie wiem na ile trzeba tu przerobić wiązkę.
Ostatnia kwestia - komputer wtrysku, są auta, gdzie skrzynia i wtrysk jest zintegrowany w jednym ECU/TCU. Zegary też się różnią, bo masz wskaźniki od PRND. |
|
|
|
 |
|
|