 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Poszukuję ECU/kopmutera silnika/sterownika silnika |
Autor |
Wiadomość |
timonteropico
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony 1,5 MPI 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-08-2011, 12:19 Poszukuję ECU/kopmutera silnika/sterownika silnika
|
|
|
Poszukuję komputera/sterownika silnika do Hundaia Pony 1.5 z '91r. Model z MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa). Silnik G4DJ (montowany był w Pony, Lantra, S-Coupe).
Na nalepce sterownika jest:
HMC
39110-24550
9 050 930 007
106716X
KEFICO KOREA
pasuje również z nr 39110-24553 lub 39110-24A10
Można dopasować z Colta, Lancera, Galanta (z odpowiednikami silnika G4DJ - silnik ten opracowało Mitsubishi dla Hyundaia), niestety nie mam pojęcia jakie musiałby mieć oznaczenia.. Gdzieś wyczytałem, że jak wtyczki i pojemność się zgadza to nie powinno być problemów - choć mogą być (nie działający obrotomierz lub mulący silnik z powodu innej mapy wtrysków niż oryginalnie była zaprojektowana).
foto wtyczek (są to trzy wtyczki wpinane obok siebie):
Nr procka wewnątrz: MH6111
Z boku kompa nr: FE0M1
Tak, słyszałem, że można to naprawić poprzez wymianę kondensatorów. Niestety to nie wiele pomogła.
Zdjęcia wnętrza kompa: https://picasaweb.google.com/110148268449698494216/ECU?authuser=0&authkey=Gv1sRgCLuNivnS0oyHoQE&feat=directlink
Czy ktoś obeznany w temacie mógłby mi podpowiedzieć z jakimi oznaczeniami szukać kompa jeżeli chciałbym go wziąść od jakiegoś modelu Mitsubishi?
Starałem się opisać wszystko jak najdokładniej, ale jakby ktoś mial jakieś pytania to śmiało. |
|
|
|
 |
Deo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2011, 03:08
|
|
|
słuchaj ja jutro sprawdze swoje ECU z Lancera i Mirage'a 1.5 8V z 90' i 91' roku |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-09-2011, 21:48
|
|
|
Generalnie najbliższy byłby ECU z Colta/Lancera 1.5 88-92, ale musiałbyś dołożyć czujnik spalania stukowego, bo będzie okropnie mulił i wywalał CE. Można dopasować ECU z Eclipsa 1g z silnikiem 1.8 - tu duża szansa na brak czujnika spalania, ale trudniej taki znaleźć i obudowa będzie inna, ale to nie problem....
Ze zdjęć nie widzę strasznej masakry w Twoim - może udałoby się go naprawić |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
timonteropico
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony 1,5 MPI 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2011, 12:54
|
|
|
ECU zakupione, dziękuję za zainteresowanie.
Moje było naprawiane - wymiana kondensatorów + mostkowanie ścierzek, ale nie pomogło.
Nurtuje mnie tylko jedno małe pytanie. Zakupiłem ECU o numerach:
39110-24550
9 050 930 007E
I nurtuje mnie to E na końcu - silnik chodzi bez zarzutu, CE się nie świeci, trzyma obroty, które ledwo drgają na biegu jałowym. W środku procek ten sam co umnie (zarówno większy jak i mniejszy choć wprawdzie zawartość ECU wygląda trochę inaczej.. - Jest jeszcze jakaś kość oznaczona Mitsubishi E.. coś tam.
Ktoś wie co oznaczać może to E? Mam cichą nadzieję, że Economy |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-09-2011, 15:29
|
|
|
timonteropico napisał/a: | Ktoś wie co oznaczać może to E? Mam cichą nadzieję, że Economy |
jest to wersja z E-promem czyli mozesz programowac komputer. Czyli masz nawet ,,lepszego'' kompa.
Przynajmniej w kompach eclipse tak własnie oznacza. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
timonteropico
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Pony 1,5 MPI 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sie 2011 Posty: 4 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-09-2011, 22:47
|
|
|
Czyli tak praktycznie nic mi to nie zmienia?
Kiedyś słyszałem, że komp za każdym razem po podłączeniu akumulatora "uczy" się pracy silnika, a odpięcie aku = utracie tych ustawień i skasowaniu błędów, wyzerowaniu kontrolki CE.. Dlatego przy pierwszym odpaleniu silnika powinno się poczekać aż włączy i wyłączy się wiatrak chłodnicy. Trochę działaniem przypomina mi to RAM w kompach..
Ile w tym prawdy? (Nawet jeśli nie jest to prawdą, choć brzmi logicznie, to na pewno nie zaszkodzi). |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 19-09-2011, 02:28
|
|
|
tak jak pisesz komp uczy sie wolnych obrotów. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|
|