 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS DID] mróz-check engine i nie mogę zapalić auta |
Autor |
Wiadomość |
dark57
Forumowicz
Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 04-02-2012, 12:25 [MSS DID] mróz-check engine i nie mogę zapalić auta
|
|
|
Witam
Mam problem jak w temacie tj we wtorek rano auto zgasło mi na trasie po ok 10km od domu przy -25st C, zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika i nie mogłem już zapalić. Tzn po tym jak mi pierwszy raz zgasł poczekałem chwilę i kontrolka zgasła i zapaliłem ale po kilku kilometrach znowu check engine i auto zholowałem do domu. Wyciągałem filtr paliwa ale był raczej czysty.
Mechanik skasował błąd (zdaje się że ciśnienia wtrysku) i powiedział że musiało gdzieś paliwo zamarznąć w którymś przewodzie (ze względu na duży mróz nie sprawdzał długo który). Niestety zapomniałem o jakimś dodatku do paliwa żeby nie zamarzło.
Teraz opatuliłem auto dookoła a pod spód silnika włożyłem grzejnik. Do baku nalałem ciepłej ropy z jakimś dodatkiem. Ogrzewam tak silnik kilka godzin, check engine gaśnie po przekręceniu kluczyka, rozrusznik kręci ale nie mogę zapalić.
[ Dodano: 04-02-2012, 15:47 ]
No i w końcu zapalił. Ależ długo musiałem kręcić rozrusznikiem. |
|
|
|
 |
chojny1989
Nowy Forumowicz 1,9 Di-D 102KM

Auto: Mitsubishi Space Star 04r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Sty 2012 Posty: 8 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-02-2012, 17:05
|
|
|
Wyciągaliście filtr paliwa, a zalałeś go ropą przed włożeniem?
Przy wyciągnięciu filtra wylewasz z niego ropę i opróżnia się cały układ... zanim się znów napełni trzeba trochę "pochechłać". |
_________________ "Prawnik: Proszę Pana, wierzę, że jest Pan uczciwym i szczerym człowiekiem...
Świadek: Dziękuję. Gdybym nie był pod przysięgą powiedziałbym o Panu to samo." |
|
|
|
 |
landzio [Usunięty]
|
Wysłany: 04-02-2012, 20:20
|
|
|
No kolega chojny ma racje a jak zalanie filtra nie pomoze to jest jeszvcze za silnikiem niedaleko filtra taka gruszka krora pompujesz paliwko do filtra ze zbiornika jak nie moze zassac.zycze powodzenia |
|
|
|
 |
dark57
Forumowicz
Auto: space star 2003r, 1.9 DiD /102
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 52 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 05-02-2012, 09:41
|
|
|
O tej gruszce wiedziałem bo wcześniej trochę o tym czytałem. Chyba coś w pompie przymarzło bo przy odkręcaniu przewodów zasilających i wtryskowych na początku nie lało się paliwo. A być może przyczyną było jedno i drugie tj zapowietrzenie i zamarznięcie.
Dobrze że problem mam już za sobą bo jak dopisałem w pierwszym poście auto odpaliło. |
|
|
|
 |
emkawu
Mitsumaniak The Bishop

Auto: MSS 1,9 DID Comfort
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2009 Posty: 46 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 12-02-2012, 12:24
|
|
|
dark57, sprawdź czy dobrze założyłeś pokrywkę od obudowy filtra paliwa. Ja kiedyś przy wymianie filtra nie zwróciłem na to uwagi, wydawało mi się że pokrywka dobrze siadła, ale była jakaś szczelina i łapało lewe powietrze do układu paliwowego.
Co do zalewania filtra ropą, to ja tego nigdy nie robiłem (a wymieniam filtr zawsze przed zimą). Oczywiście wtedy trzeba podpompować solidnie gruszką, żeby wytworzyć odpowiednie ciśnienie w układzie.
A żeby cię pocieszyć to mnie trzy zimy temu tez zamarzło paliwo. Na szczęście po paru dniach nadeszły roztopy, temperatura wskoczyła na plus i skończyło się tylko na wymianie filtra paliwa. Od tej pory wymieniam filtr zawsze przed zimą i stosuję dodatki zimowe do paliwa: koncentraty XERAMIC LUB KLEEN FLO
Życzę cierpliwości i powodzenia.
Jeszcze jedna rada: WYMIEŃ FILTR PALIWA bez względu na to jak wygląda. Filtr po prosu zatyka się wewnątrz parafiną, która się wydziela z ropy przy niskich temperaturach. U mnie tez nic nie było widać na filtrze, a jak wymieniłem to od razu pomogło. Koszt filtra to jest ok 15 zeta, więc moim zdaniem, za tak niską kasę warto od razu wykluczyć zatkany filtr jako przyczynę awarii. |
_________________ " Widzę to co widzę i w ogóle się nie wstydzę, Niech się wstydzi ten co robi, nie ten co widzi " |
|
|
|
 |
|
|