 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Galant VR4 (E39A) 1988 do wzięcia |
Autor |
Wiadomość |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 23-12-2011, 09:18 Galant VR4 (E39A) 1988 do wzięcia
|
|
|
Na stronie CVR4 pojawił się Galant E39A VR4 do wzięcia za 2000 GBP. Wygląda na to, że prawdziwy rodzynek.
http://www.clubvr4.com/fo...8130#post678130
Zdaje sie, ze ogłoszenie jest w dziale tylko dla klubowiczów, więc je przeflancuję tutaj.
Opis:
Car History
Hi Guys, considering selling my beloved Galant Vr4. Its been a great little project but I'm looking for a camper or american pickup and I don't have the space for both with the other cars too.
Ive had the car for 3 years and it has done very little miles. It came with no history, so I started to keep a good history as much as I could and the car has a wallet, manual and load of receipts.
Ive done a lot of work to the car, including new pads and discs all round, new tyres, new wheels etc. I have receipts for many thousands for the work done and id rather not add it up!. Its very well equipped with 4 wheel steer and 4 wheel drive as well as climate control and an electric sunroof. All electrics work.
The car has superb power, with little happening below 2000rpm. After which it flies and sounds superb. The car rides very very hard since adding the Evo suspension and the thick ARB's all round, but the handling is excellent.
I will miss it loads, its never let me down even though it'll be running 300+ bhp. As mentioned above, I would like £2000 for it, which I think is a bargain I'm afraid I'm not open to offers as I think it is a good price. Anything less and I would likely keep it.
Ive probably not answered a lot of questions, but feel free to ask away.
Modifications.
The car looks quite nice and standard but has had a number of modifications. The headline performance modifications from my records are as follows:
poly bushes & selby HD anti roll bars fitted
evo 8 suspension fitted
exedy evo 1 fast road clutch
Evo 8 560cc Injectors
dejon intake with 1g K&N, 2g MAF, Iceman 2g Maf converter & Dejon K&N adapter
C&C 400mm 63mm pipe with flange and 8mm vacume nipple
fitted samco radiator kit
63mm stainless and samco hoses for upper intercooler
63mm stainless and samco hoses for throttle body intake
cusco front strut brace
2g larger throttle body intake
NGK Powerleads
1/2 size race battery
K&N cone filter
Rspec manual boost controller fitted
TD05 Big 16g Turbo fitted
Evo 3 Manfold fitted
Emanage Blue fitted and tuned to 1 bar
Custom full turbo back exhaust fitted (no cat)
Other information.
My Retro Rides thread which goes into more detail can be found here: http://retrorides.proboar....page=3#1454045
Bad bits
Its in very useable condition but I'll be very honest about it. Please note the following negatives:
1. Bodywork is generally good and has had a respray at some point, but has started to bubble on one wing and the spoiler.
2. Solid ride as mentioned above
3. Electric window drivers side is slow (could be the race battery in the cold)
4. Seats are old school, very soft and very 80's
5. It makes the odd squeek now and then from the suspension or ARB's since fitting. I like it, it makes me laugh everytime, but I thought it worth mentioning.
Zdjęcia:
Cena: 2000 GBP
Lokalizacja: Glasgow |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 23-12-2011, 09:49
|
|
|
Tak czytam listę modów i stwierdzam, że z oryginalnych części mechanicznych to chyba mało tam zostało co ? |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
carlRP
Mitsumaniak
Auto: 200sx s13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 145 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-12-2011, 19:41
|
|
|
No po prostu bajka ;] jak bym sprzedał mojego GTI to odrazu brałbym go My Dream haha |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 23-12-2011, 19:47
|
|
|
Cudne Szkoda, że nie mam na takie cudo pieniądza ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-12-2011, 19:56
|
|
|
To import z Japonii
Fajne cacko, szkoda, że teraz |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 23-12-2011, 20:22
|
|
|
Może rosomak kupi |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
carlRP
Mitsumaniak
Auto: 200sx s13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 145 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-12-2011, 14:51
|
|
|
MOże oddam mu w rozliczeniu mojego GTi <LOL> |
|
|
|
 |
|
|