Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Uszczelka pod głowicą :/
Autor Wiadomość
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 01-12-2011, 21:11   [Cari 1.8 GDI] Uszczelka pod głowicą :/

Witam Panowie.

Przy dzisiejszej wymianie rozrządu wyszło że mam do zrobienia uszczelkę pod głowicą...Samochód z pewnego źródła, jeden właściciel, kupiony w Niemczech i taka 'niespodzianka' przy 183 000km ://

Chciałbym zapytać - jaki koszt części - jaki koszt wymiany.
Posiadam auto z 2000r - wersja poliftowa.


Czekam na wpis forumowiczów którzy przez to przeszli...

W dodatku zamierzam na dniach zrobić pierwszą wymianę oleju - nie wiem czy nie poczekać z tym, czy po prostu sprawdzić czy będzie ubywało oleju i pojeździć pare msc i obserwować jak się sprawa ma. Blok silnika jest mokry, jednak plam auto nie zostawia.

Pozdrawiam :////
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2011, 21:14   

Z jakiego powodu do wymiany ta uszczelka :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 01-12-2011, 21:23   

Z powodu że blok silnika w okolicach uszczelki jest mokry... Jak kupowałem oglądałem nie widziałem, dopiero teraz sprawe widać jak na dłoni... Silnik chodzi elegancko...


Uszczelka pod głowicą w tym przebiegu to coś normalnego? Czy po prostu mam pecha?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2011, 21:32   

Poci się olejem, płynem chłodzącym :?:

Na 100% pewnośc, że to wina uszczelki pod głowića a ni jakiejś rurki, co biegnie w okolicy i zostawia ślad w felernym miejscu :?:

Nie jest to częsta przypadłośc, ale potrafi się zdarzyć, koszt robocizny mechanika to jakieś 300-400zł, serwis głowicy (szlif, nowe uszczelnienia, docierane zaworów, gniazda zaworów, szczelnośc) to ~250zł, uszczelki kolektorów, śruby głowicy i pozostałe normalia to jakieś 250-300zł, przy okazji wymiana rozrządu (650-1000zł), nowy płyn chłodniczy i nowy olej ~150-200zł, jeżeli świece zapłonowe dawno nie były ruszane to i one do wymiany ~200zł
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 01-12-2011, 21:32   

sprawdż dokładnie czy to problem z uszczelką bo widziałem maniaków co bez zastanowienia wymieniali uszczelkę pod głowicą a to nie jest takie proste. Jeśli już na to się zdecydujesz to głowica do planowania po każdo razowym odkręceniu głowicy o ile robisz to dobrze następnie koszt wymiany masz 300zł 150 planowanie i do tego uszczelki myślę że zamkniesz się w 600 zł tylko zastanowił bym się dlaczego ta uszczelka poleciała przegrzany był? silnik czy to wada tych silników bo nie sądzę jak rosi ja bym cieszył się jazdą chyba że podejrzenia są na przedmuchy to czym prędzej wymienisz tym lepiej
Pozdrawiam Piotr
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 01-12-2011, 21:51   

Dziś mechanik zrobił mi rozrząd - co do głowicy jutro porobię fotki i wkleje zobaczycie jak to wygląda. Na 100% pewien nie jestem, mechanik twierdził że to uszczelka pod głowicą...

Zabawnym w tej sytuacji jest fakt, że jak coś ma się przydarzyć to właśnie mi :) Często wygrywam - zawsze jak coś kupię nie ważne czy rzecz nowa czy używana zawsze jest coś 'nie tak'...


robertdg - nie wiedziałem że wymiana uszczelki to taki skomplikowany i pracochłonny proces :/// Teraz pytanie za 100pkt, kto mi to porządnie zrobi u mnie w mieście ://

Ppiotr - co do Twojego pytania, temperature łapie w miarę szybko zrobiłem nim pod rząd 1300km non stop 14godzin jazdy i temperatura była idealnie na środku...
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 01-12-2011, 22:15   

wiesz zdemontowanie głowicy to jest 2 godz 3-4 zamontowanie no i rozrząd ustawiamy wymiana głowicy nie jest prosta trzeba mieć doświadczenie. Demontaż głowicy jest trudny bo jak weźniesz odkręcisz śruby od razu to masz krzywą głowicę trzeba zachować kolejność i po troszku każdą śróbę odkręcać, nie na raz. W odwrotnej kolejności niż dokręcanie bo odkręcenie kolektorów osprzętu to pikuś odkręcenie głowicy i przykręcenie to poważna sprawa. A jak bierze olej proponował bym poza planowaniem uszczelniacze wymienić i dotrzeć w Gorzowie mamy bardzo dobry zakład który naprawia głowice i bloki tyle że oni napraw silników nie robią ,więc mógł bym polecić ich ale w twojej okolicy nie mam pojęcia. Z doświadczenia, zbierz informacje o mechanikach później daj do naprawy czasem nie musi być wielki zakład bo naprzykład obok mnie na wiosce gość no taki garażowiec naprawia no i jest dobry , nie ściemnia pożądnie naprawia

Pozdrawiam Piotr
 
 
lukaszpl 
Mitsumaniak
..::Grim Reaper::..


Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 178
Skąd: LDZ
Wysłany: 01-12-2011, 22:25   

Mechanik powie że trzeba robić bo dla niego to praca i pieniądze, pokaż zdjęcia. Z tym można żyć, chyba że pół bloku silnika jest zarzygane olejem to do roboty. ważne też czy olej nie miesza się z płynem chłodzącym, zazwyczaj zdarza się to w miejscach gdzie idą grube kanały olejowe. Na początek kup zmywacz w sprayu, to kilkanaście plnów. Po umyciu obserwuj to miejsce czy są nowe wycieki i czy bardzo obfite. Czasami ubytek jest taki że trzeba dolewać między wymianami, a czasami pocenie się jest na tyle znikome że nawet na bagnecie tego nie zauważysz. To olej więc nie wyparuje w takim tempie jak woda, dlatego cały czas może wydawać się że jest świeży.
_________________
Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P. :(

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 01-12-2011, 22:31   

thefirm napisał/a:
nie wiedziałem że wymiana uszczelki to taki skomplikowany i pracochłonny proces :///
Jak chcesz mieć dobrze i pewnie zrobione, nie martwiąc się o to czy za miesiąc ponownie nie będziesz musiał ruszać czegoś przy głowicy to warto zainwestować więcej grosza, swoją drogą, mechanik trochę Cię wpuszcza w szambo, bo po co wymieniać rozrząd, skoro głowica ma być remontowana, technicznie rzecz biorąc raz zdemontowany pasek zębaty nie powinien być zakładany ponownie :roll:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 01-12-2011, 22:43   

A może z uszczelki pokrywy zaworów się poci i wygląda jak z glowicy.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 01-12-2011, 23:09   

jak bym miał dolać 1litr na 2 mc bym nie wymieniał
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 01-12-2011, 23:47   

Jutro zrobie foto, ale słabe dojście będę miał.
Zmienie olej i filtr olejowy, zobaczę jak będzie ubywało.
Może akurat tragedii nie będzie - jeżeli nie będzie ubywało zbyt dużo oleju - może się coś poważnego stać? Pasowałoby mi zająć się tym po nowym roku a najlepiej w okolicach lutego..


Pozdrawiam i dzięki za odpisy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-12-2011, 08:02   

Pamniętaj, że układ olejowy pracuje pod ciśnieniem, więc dzisiaj może byc zapocone, a jutro będzie lało jak z kranu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-12-2011, 12:29   

Ppiotr napisał/a:
myślę że zamkniesz się w 600 zł

Nie ma najmniejszych szans - to GDI jest i jest sporo różnych udziwnień, które trzeba zrobić i wymienić...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 02-12-2011, 13:15   

Cały czas czekam na wpis kogoś kto ma za sobą uszczelkę pod głowicą w 1.8GDI po lifcie.
Nie wierze że będę pierwszy? W archiwum nie mogłem znaleźć takich tematów...


Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.