CLM01 Uniwersalny moduł świateł |
Autor |
Wiadomość |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 19-09-2011, 12:07 CLM01 Uniwersalny moduł świateł
|
|
|
Znalazłem coś takiego (wpiszcie w googlach CLM01). Cena przystępna - 247 pln. Mnogość funkcji no i nie trzeba instalować żadnych dodatkowych świateł. Jest też dostępny CLM02 (inne rozwiązanie świateł dziennych). Firma Quasar dostarcza podobno elektronikę dla KIA i Hyundai. Mam jedynie wątpliwości co na takie oświetlenie (dzienne) powie drogówka podczas kontroli. Czy ktoś z naszych już testował to cudo? |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 19-09-2011, 13:13
|
|
|
Doświetlanie zakrętów halogenami też nie jest jakoś zgodnie z prawem, bo są duże ograniczenia w przepisach na używanie halogenów.
Mam też wątpliwości co do sterowania halogenami na 50%, ale to bym musiał zobaczyć schematy połączeń, a tu trzeba się logować, wypełniać jakieś głupie formularze, czekać na zatwierdzenie, etc. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 19-09-2011, 14:34
|
|
|
Instalujesz to na własną odpowiedzialność. Światła halogenowe nie służą jako zamienniki świateł dziennych. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-09-2011, 19:17
|
|
|
Ja bym 2 razy sie zastanowil zanim bym podlaczyl ten chinski syf do magistrali auta. Jak ci cos wywali to cala elektronike auta trzeba bedzie wymieniac w najgorszym wypadku..... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 19-09-2011, 20:45
|
|
|
Spoko, na razie "zasięgam języka". Jak pisałem ten producent dostarcza części na pierwszy montaż do KIA i Hyundai. Jak sięgam pamięcią to chyba jako jeden z pierwszych wpakowałeś "chiński syf" czyli ROFa do swojego O2 i długo broniłeś zalet tego cuda...
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 19-09-2011, 20:51
|
|
|
Komandor napisał/a: | Jak sięgam pamięcią to chyba jako jeden z pierwszych wpakowałeś "chiński syf" czyli ROFa do swojego O2 i długo broniłeś zalet tego cuda... | To akurat nie to samo, bo radio to radio i jedyne co pobiera to prad z akku. Ten modul natomiast podlaczasz pod szyne CAN auta a to juz zupelnie inna liga ingerencji.... |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Grzesq
Forumowicz

Auto: Ford Mondeo MK4 2.0 TDCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 290 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-09-2011, 10:18
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | Komandor napisał/a: | Jak sięgam pamięcią to chyba jako jeden z pierwszych wpakowałeś "chiński syf" czyli ROFa do swojego O2 i długo broniłeś zalet tego cuda... | To akurat nie to samo, bo radio to radio i jedyne co pobiera to prad z akku. Ten modul natomiast podlaczasz pod szyne CAN auta a to juz zupelnie inna liga ingerencji.... | No chyba jednak nie do końca tylko pobiera prąd, z Rockfordem współpracuje właśnie przez szynę CAN |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 20-09-2011, 11:47
|
|
|
Pomijając wasze dewagacje: co pobiera a co nie to czy czasami nie jest tak że światła dośweitlające zakręty świecą zupełnie inaczej niż halogeny i trochę dalej? |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Komandor
Mitsumaniak
Auto: OII 2.4 cvt, Romet Ogar 125 ;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Cze 2009 Posty: 493 Skąd: Z morza
|
Wysłany: 20-09-2011, 14:28
|
|
|
Tu akurat wszystko prawnie jest ok. Wiele aut posiada ori system statycznego doświetlania zakrętów przy pomocy przednich świateł przeciwmgłowych (np. skoda Yeti). Zastanawia mnie jednak fakt, co bedzie podczas kontroli drogowej tzn. jak udowodnić niebieskim że te światła pracują z mniejszą mocą (odpowiednią do świateł dziennych) .
pozdro |
_________________ Wolność ma zapach benzyny... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-09-2011, 15:28
|
|
|
Komandor napisał/a: | Zastanawia mnie jednak fakt, co bedzie podczas kontroli drogowej tzn. jak udowodnić niebieskim że te światła pracują z mniejszą mocą (odpowiednią do świateł dziennych) . |
Jak policjantowi będzie się chciało sprawdzać to nie będziesz mu nic udowadniał. Sprawdzi czy na światłach jest wybite "RL" jeśli nie jest to dowód zabierają i mandat (dodatkowo nie można używać halogenów bez załączonych pozycyjnych). Proste to jak metr sznurka. Tak samo sprawdza się na kloszu czy światła są przystosowane do źródła xenowego itd itp. Jest gdzieś na necie fajna tabelka. Korzystając z niej policjant może w 2 sec sprawdzić czy masz legalne oświetlenie.
Ewentualnie możesz włączyć normalne i powiedzieć że "usunąłeś usterkę", ale nie wiem na ile to pomoże.
[ Dodano: 20-09-2011, 15:29 ]
Komandor napisał/a: | Wiele aut posiada ori system statycznego doświetlania zakrętów przy pomocy przednich świateł przeciwmgłowych (np. skoda Yeti). |
Nie chce mi się teraz szukać, ale być może też wymaga to odrębnego symbolu na kloszu. Używa się do tego halogenów, ale te halogeny jakby bardziej świeca na boki i nisko. Zwykłe halogeny często świecą "wszędzie".
Patrząc na filmik wydaje mi się, że z CAN to bierze tylko informację o samochodzie (a patrząc teraz na schemat chyba tylko informację o skręceniu kierownicą resztą podłacza się kable w odpowiednie miejsca), a nie steruje czymkolwiek. Żeby te halogeny świeciły słabiej i doświetlały zakręty (należy je zapalać i gasić płynnie) i tak trzeba pociągnąć osobne przewody do świateł. W samochodzie po prostu nie ma zamontowanego regulatora napięcia dla halogenów. |
|
|
|
 |
borsak1
Forumowicz 2.2D MiVEC Intense+
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 542 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 21-09-2011, 09:00
|
|
|
@Krzychu "Żeby te halogeny świeciły słabiej i doświetlały zakręty (należy je zapalać i gasić płynnie)" nie do końca wystarczy podać np. 8V zamiast 12 i będą świecić słabiej. P = U * J jeśli prąd pobierany przez halogenki zostanie taki sam a napięcie zmniejszymy muszą świecić słabiej. Co do kwestii "regulatorów napięcia" nie wypowiadam się nie wiem czy są czy ich nie ma. Jak na mój rozum jakieś są chociażby po to żeby zapewnić stałe 12V a nie skaczące podczas pracy alternatora. Czy są płynne nie wiem tak jak piszę to moje przypuszczenia.
[ Dodano: 21-09-2011, 09:05 ]
@Komandor "Tu akurat wszystko prawnie jest ok. Wiele aut posiada ori system statycznego doświetlania zakrętów przy pomocy przednich świateł przeciwmgłowych (np. skoda Yeti)." Nie wiem jak z doświetlaniem zakrętów ale ja dostałem mandacik za jazdę na światłach przeciwmgielnych w dzień. |
_________________ szerokości wszystkim i sobie |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-09-2011, 10:17
|
|
|
borsak1 napisał/a: | @Krzychu "Żeby te halogeny świeciły słabiej i doświetlały zakręty (należy je zapalać i gasić płynnie)" nie do końca wystarczy podać np. 8V zamiast 12 i będą świecić słabiej. P = U * J jeśli prąd pobierany przez halogenki zostanie taki sam a napięcie zmniejszymy muszą świecić słabiej. |
Nie chce mi się wracać do liceum, ale jak robiłem z moimi światłami (tylko że zrobiłem tak że mijania słabiej świecą) to wstawiłem opornik chyba 0,11Ω i świecą zauważalnie słabiej. Po zmierzeniu podczas pracy silnik jest 10,5-11V. Tylko że opornik musiał być chyba 50W-owy, a i tak się grzeje.
borsak1 napisał/a: | Co do kwestii "regulatorów napięcia" nie wypowiadam się nie wiem czy są czy ich nie ma. Jak na mój rozum jakieś są chociażby po to żeby zapewnić stałe 12V a nie skaczące podczas pracy alternatora. Czy są płynne nie wiem tak jak piszę to moje przypuszczenia. |
Podepnij miernik i zmierz... Ja zmierzyłem przy dobrym akumulatorze na zgaszonym powinno być 12,5V, podczas pracy 13,9-14,2V i tyle trafia na wszystkie żarówki. Nie ma żadnego regulatora (znaczy takiego specjalnie do świateł) bo to nie przeszło by przez ręce księgowych.
borsak1 napisał/a: | ale ja dostałem mandacik za jazdę na światłach przeciwmgielnych w dzień. |
Nie, żebym się cieszył, ale pozytywne jest że policjanci w końcu dostrzegają problem. |
Ostatnio zmieniony przez krzychu 21-09-2011, 10:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 21-09-2011, 10:20
|
|
|
borsak1 napisał/a: | @Krzychu "Żeby te halogeny świeciły słabiej i doświetlały zakręty (należy je zapalać i gasić płynnie)" nie do końca wystarczy podać np. 8V zamiast 12 i będą świecić słabiej. P = U * J jeśli prąd pobierany przez halogenki zostanie taki sam a napięcie zmniejszymy muszą świecić słabiej. | Nie ma żadnego technicznego problemu z wygenerowaniem napięcia 5 czy 8V do zasilania halogenów, to nie jest nawet skomplikowane, masz np regulator jasności podświetlenia wskaźników na desce czy przyciemnianie oświetlenia kabiny. Problem jest tylko taki że halogeny są sterowane przekaźnikiem, czyli albo są włączone albo wyłączone. Więc na 99% podłączenie powyższego urządzenia wymaga modyfikacji istniejącej instalacji o włączenie regulatora w obwód żarówek halogenów. Jest też inny głębszy problem, w typowym samochodzie halogeny są sterowany jednym przekaźnikiem lub przełącznikiem, więc gdzieś są połączone równolegle, a zatem należałoby przeciąć połączenie w tym punkcie. Oczywiście można by wyprodukować odpowiednie wiązki kompatybilne z instalacją pojazdu tak żeby nie trzeba było fizycznie przecinać kabli, ale to są koszty i kombinacje.
borsak1 napisał/a: | Co do kwestii "regulatorów napięcia" nie wypowiadam się nie wiem czy są czy ich nie ma. Jak na mój rozum jakieś są chociażby po to żeby zapewnić stałe 12V a nie skaczące podczas pracy alternatora. Czy są płynne nie wiem tak jak piszę to moje przypuszczenia. | W samochodzie taką funkcję pełni regulator napięcia, do tego jest akumulator który swoją obecnością stabilizuje zmiany napięcia.
borsak1 napisał/a: | [ Dodano: 21-09-2011, 09:05 ]
@Komandor "Tu akurat wszystko prawnie jest ok. Wiele aut posiada ori system statycznego doświetlania zakrętów przy pomocy przednich świateł przeciwmgłowych (np. skoda Yeti)." Nie wiem jak z doświetlaniem zakrętów ale ja dostałem mandacik za jazdę na światłach przeciwmgielnych w dzień. | Ja nie widziałem tego na żywca jak to działa, jedynie na reklamach jak pokazują mechaniczny ruch soczewki reflektora głównego. Czy ktoś może ma taki samochód, ciekawi mnie logika działania tego rozwiązania. Niby jest proste, wystarczy sprawdzić pozycję kierownicy i stan migaczy, ale jak odróżnić skręt od zmiany pasa? Niby skręt jest ostrzejszy, ale ruch kierownicy jest w momencie kiedy trzeba już skręcić a kierowca już ocenił czy nikomu nie zagraża, więc doświetlanie nie jest już potrzebne. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21-09-2011, 10:23
|
|
|
elektryk napisał/a: | Nie ma żadnego technicznego problemu z wygenerowaniem napięcia 5 czy 8V do zasilania halogenów, to nie jest nawet skomplikowane, masz np regulator jasności podświetlenia wskaźników na desce czy przyciemnianie oświetlenia kabiny. |
Tak, ale to kosztuje. Przy regulacji oświetlenia wystarczy pewnie zwykły potencjometr. Ale przy 110W to już trzeba regulator PWM (kosztuje i może generować zakłócenia w instalacji) albo opornik opornik dużej mocy (>100W). Wszystko to kosztuje i jest niepotrzebnym zbytkiem więc nie montuje się tego fabrycznie. |
|
|
|
 |
|