 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS GDI] Nie wiem co się dzieje. |
Autor |
Wiadomość |
NIKIELITA
Nowy Forumowicz NIKIELITA
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: BIELSKO-BIAŁA
|
Wysłany: 22-09-2011, 08:52 [MSS GDI] Nie wiem co się dzieje.
|
|
|
Witam.
Odkwietnia jestem właścicielką MSS 1.8 GDI GLX w czerwonym kolorze z 1999, ale pierwsza rejestracja była w 2001 w Nimczech. Jeden właściciel. Rzeczywisty (sprawdzony) przebieg przy zakupie 158tyś.
Do czerwca jeżdziłam raczej tylko w mieście. Jadąc na Mazury do rodziców, a potem nad morze miałam okazję zatankować go do pełna i sprawdzić go na dłuższej trasie - świetnie się spisał spalanie wykazał 6,4 co mnie bardzo ucieszyło, ale nie na długo.
Zaraz po powrocie do Bielska zaświeciła mi się na pomarańczowo ikonka silnika, zaczął jechać wolno i ciężko i zaczął palić 11l.
Pojechałam zdiagnozować - błąd wskazywał - PRZEPUSTNICA. Wymieniono na używkę lub zregenerowano - tego nie wiem bo podano mi dwie wersje. Dwa dni było ok, ale po tych dwóch dniach to samo. Dowiedziałam się że przy takim błędzie jeździ tzw. trybem serwisowym i dlatego tak pali.
Jeżeli chodzi o pozostałe objawy to jak stoję np. na światłach krztusi się. Paliwo tankuję z reguły na Auchan, czasami zdarza mi się na Olrenie lub BP. Olej od razu wymieniłam po zakupie bo był czarny jak smoła.
Pomóżcie, bo zaczynam się martwić spalaniem, nie stać mnie na takie wyniki - 11, 3 l /100km.
Gdzie się udać albo co jest nie tak.
Ten facet co rzekomo zrobił przepustnicę jest u mnie spalony i nie polecam go. Pracuje naprzeciwko Delikatseów Centrum (kino złote łany)w Bielsku. |
_________________ Nikielita |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-09-2011, 09:24
|
|
|
NIKIELITA napisał/a: | Gdzie się udać albo co jest nie tak | Na takie kłopoty to tylko Bartek. Napisz do niego może coś poradzi. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-09-2011, 13:32
|
|
|
Spróbuj odłaczyć klemy akumulatora tak na parę minut, zresetuje się wtedy komp. Po podłaczeniu z powrotem zasilania naucz go obrotów według instrukcji:
http://forum.mitsumaniaki...t=31379&start=0
Jak to nic nie da i dalej będzie wyskakiwał błąd przepustnicy, to pytaj Bartka, on jest specjalistą |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
mls
Forumowicz

Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 100 Skąd: Warszawa Bielany
|
Wysłany: 22-09-2011, 16:03
|
|
|
Również polecę Bartka. Męczyłem się z przepustnicą w swoim MSS od roku, jemu zaś zrobienie co trzeba zajęło kilka godzin (z czego sama "naprawa" kilka minut właściwie).
U mnie winny całego zamieszania, nierównej pracy silnika (falowanie obrotów, etc.) był TPS. I nie, że był źle wyregulowany, tylko po prostu do wymiany. Może u Ciebie jest podobnie? |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 22-09-2011, 16:52
|
|
|
TPS?, urwany magnes??.
Po co błądzić. Rocznik 1999 można własnoręcznie wymrugać.
Jak?, pin 1 do 4 w gnieździe OBDII w/g FAQ Carismy plus manual MSS GDI.
Błędów "około-przepustnicowych" dla przepustnicy sterowanej ETV jest dość sporo.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
NIKIELITA
Nowy Forumowicz NIKIELITA
Auto: Mitsubishi Space Star 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 22 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: BIELSKO-BIAŁA
|
Wysłany: 22-09-2011, 18:50
|
|
|
Witam ponownie.
Bardzo dziękuję za rady. Przez weekend pobawię się według waszych instrukcji, ale mam jeszcze jedno pytanie:
Czy możecie mi mniej więcej powiedzieć jakie spalanie po mieście jest faktycznie realne w tym silniku, bo wiadomo, że każdy ma swój styl jazdy. Czasami i mi zdarza się gdzieś śmignąć szybciej, ale nie wiem na ile te wskazania komputra można brać realnie.
A poza tym czy pilnowanie aby paliła się ikonka "eco" ma jakieś znaczenie przy spalaniu?
Pozdrawiam |
_________________ Nikielita |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 22-09-2011, 21:14
|
|
|
NIKIELITA napisał/a: | jakie spalanie po mieście jest faktycznie realne w tym silniku, |
GDI- krótkie miejskie 2-3 km odcinki, nie daj boże cały czas z "zimnego startu"- 10l/100km wciągnie, i żeby tylko. Ale które auto w takich warunkach nie "wciągnie".
Mniej to na odcinkach dłuższych, powyżej 4-5km. Wszystko zależy od warunków użytkowania.
W/g papierów fabryczna norma dla GDI, /jak zresztą dla pozostałych silników benzynowych montowanych w MSS/, dla cyklu miejskiego to około 9l/100. Trasa, inna bajka.
NIKIELITA napisał/a: | czy pilnowanie aby paliła się ikonka "eco" ma jakieś znaczenie przy spalaniu? |
A co tu pilnować, zapali się przy temperaturze silnika wyższej jak 65-70 stopni. Gaśnie jak dodasz gwałtowniej gazu. Tyle z niej pożytku.
Spalania chwilowego nie mamy, a przydałoby się....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|