Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CY3A 1.8] Olej do skrzyni CVT
Autor Wiadomość
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2011, 13:54   [CY3A 1.8] Olej do skrzyni CVT

Witam

Wymiana oleju w skrzyni jest zalecana po 100 tyś kilometrów i nie jest to tania operacja, oczywiście w ASO.Olej to Dia Queen CVTF-F1.Ilość do wymiany przy metodzie statycznej to 6-7 litrów koszt z wymianą circa 900 zł.Przy tym typie wymiany zostaje trochę starego oleju,który miesza się z nowym i według mnie nie jest to prawidłowa wymiana. Drugim sposobem jest wymiana dynamiczna.Potrzeba do tej wymiany 12-13 Litrów oleju.W skrócie nalewa się najpierw olej jak przy wymianie statycznej a póżniej przy pracującym silniku dolewa się resztę, usuwając stary olej z konwertera skrzyni.Koszt litra oleju to około 100 zł. Koszt wymiany z olejem tą metodą to około 1500zł. Nie wliczając w to wymiany filtra oleju z uszczelką(tutaj są podzielone opinie co do potrzeby wymiany) Symbol tego filtra to 2824A007(Lancer 1.8l,2l,2.4 l).
Na szczęście mamy alternatywę:
1 Olej Nissan CVT NS-2( Tutaj cena niestety też będzie oscylowała wokół 100zł.)
2 Olej Elfmatic CVT (Cena litrowego opakowania 50-60 zł)
3.Olej Ravenol ATF NS2/J1 Fluid ( 35-40 zł za litr)
Trzy pierwsze oleje są stosowane przez Mitsubishi, Nissana,Renault jako oleje serwisowe do skrzyń CVT ,a są to te same skrzynie produkowane przez firmę Jatco. Producent Ravenolu też w karcie produktu podaje że spełnia on normy Nissana, Mitsubishi,Peugota,Citroena jeśli chodzi o zastosowanie w skrzyniach CVT JF 011E i JF 010E.
Wybór oczywiście będzie sprawą indywidualną gdzie zrobić wymianę,jaką metodą i przy użyciu
jakiego oleju.

Zapraszam do dyskusji wszystkich zainteresowanych i pozdrawiam
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-09-2011, 09:56   

Ja pewnie zdam się na ASO i jego standard, żeby zmniejszyć ryzyko wykręcania się serwisu od odpowiedzialności w razie jakichś problemów ze skrzynią. Ale do wymiany jescze troche mi zostało czasu (zalecenie jest co 100 tys. lub 5 lat ?).
Jaki masz przebieg i czy miałeś jakiekolwiek problemy ze skrzynią?
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 30-09-2011, 10:17   

george2, jak tak dużo wiesz to o czym można z Tobą dyskutować? :D Chyba, że może chcesz zabłysnąć :finga:

Moje zdanie jest takie - wymiana w serwisie . END.
 
 
george2 
Mitsumaniak

Auto: Lancer CVT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2010
Posty: 108
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-10-2011, 09:46   

To co wiem zawdzięczam wielu godzinom w internecie i różnym mądrym ludziom.Temat jest po to żeby pomóc kolegom którzy nie chcą żeby za duże pieniądze otrzymywać to co można za mniejsze. Jakość usług jest jaka jest (czytaj kiepska). Autoryzowany serwis nie wie jaki olej nalać do tej skrzyni.Nie wie że wymiana oleju poprzez normalne spuszczenie to tak jak wymiana połowy oleju z silnika przy przeglądzie.Ta skrzynia jest nie serwisowalna w ASO. Naprawa jej polega na jej wymianie. Koszt to kilkanaście tysięcy zł. Ciekawy jestem czy wszystkie autoryzowane ASO mają sprzęt i potrafią sprawdzić w jakim stanie jest olej w naszych skrzyniach.(można to zrobić elektronicznie) .Jest trochę Lancerów z CVT sprowadzonych z USA i wreszcie tych krajowych i chyba warto rozgryżć temat gdzie fachowo i za rozsądne pieniądze można sewisować nasze sprzęty.
 
 
apikus 
Mitsumaniak


Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Sty 2007
Posty: 1923
Skąd: Staniszów
Wysłany: 01-10-2011, 09:55   

el_diablo napisał/a:
żeby zmniejszyć ryzyko wykręcania się serwisu od odpowiedzialności w razie jakichś problemów ze skrzynią.


Po 100 000 km? To juz po gwarancji, więc serwis się wykręci.
 
 
jaceksu79 
Forumowicz


Auto: actyon sports
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 850
Skąd: Augustów
Wysłany: 01-10-2011, 10:50   

Ja osobiście aby móc "się wykręcić" w razie czegoś :wink: robiłem nagranie pracy skrzyni przed wymianą i po wymianie oleju. To tak aby ktoś mi nie zarzucił, że po wymianie skrzynia zaczęła gorzej pracować - byli tacy cwaniacy co przyjeżdżali do serwisu z padniętą skrzynią(wymiana oleju jeszcze mogła pogorszyć jej pracę o czym byli informowani pisemnie na zleceniu) biegów na wymianę oleju potem żeby powiedzieć, że serwis temu zawinił. To z cyklu "z życia wzięte". Każde mądre ASO tak zrobi...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.