Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] LPG - Montaż instalacji LPG
Autor Wiadomość
daniel_58
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 21:09   [MSS 1.6] LPG - Montaż instalacji LPG

Zastanawiam się nad zamontowaniem instalacji gazowej w MSS 1,6. Mam klika pytań z tym związanych:
1. Jaką instalacje najbardziej polecacie
2. O ile wzrasta spalanie?
3. Jak sprawuje się gaz w waszych miśkach. Nie chciałbym ciągle gościć w warsztacie jak mój znajomy który zamontował sobie gaz w Lagunie.
Ostatnio zmieniony przez JCH 08-06-2009, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2009, 23:12   

O instalacji LPG w SS 1.6 znajdziesz trochę informacji TUTAJ a na pewno odpowiedź na 3 pytanie i na drugie raczej też. Ja mam przejechane już 80 tysięcy na gazie i jedynie co miałem do wymiany to reduktor bo już się zestarzał no i regularnie filtry. Poza tym śmiga aż miło :) Spalanie od 1 do 2 litrów gazu więcej w zależności od stylu jazdy. Spadek mocy prawie niezauważalny.
 
 
daniel_58
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2009, 09:17   

A jaką masz instalację? Czy opłaca się inwestować w sekwencję?
 
 
wojtuh1 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 34
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 26-03-2009, 09:37   

Ja mam instalację w Miśku 1.3 z 2000r. Instalacja Stag 300, reduktor Tomasetto, wtryski Valtek. Zamontowana przy przebiegu 112 tys, teraz na liczniku 125 tys. Czyli na LPG przejechane 13tys.
Jak na razie nie mam żadnych zastrzeżeń co do działania instalacji. Przełącza się z benzyny na gaz niezauważalnie. Spalanie 1-1,5 l większe niż to co pokazuje komputer. Ale bliżej 1 l. Różnica w dynamice niezauważalna.
Co do montażu instalacji to równie ważne (jak nie ważniejsze) jak dobór instalacji jest wybranie dobrego warsztatu montującego. Nawet najlepszą instalację marny warsztat może spaprać.
Według mnie jak instalacja do Miśka to tylko SEKWENCJA. W nic innego bym się nie pakował.
Regularne przeglądy, wymiana filtrów i będzie hulało jak trzeba.
Ostatnio zmieniony przez wojtuh1 26-03-2009, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2009, 18:50   

daniel_58 napisał/a:
A jaką masz instalację? Czy opłaca się inwestować w sekwencję?


Oczywiście jest to sekwencja (firmy nie pamiętam) i nic innego bym do SS nie wkładał jak chcesz by Ci dobrze i długo służyło. Wojtuh1 potwierdza moje spostrzeżenia co do instalacji. Na pewno jest to spora oszczędność :)
 
 
rajmund35 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-06-2010, 21:57   

cześć,

może jeszcze ktoś podpowie jaki typ instalacji wybrał do 1.6 , przeszukałem forum i rozumiem, że sekwencję, ale jakieś może konkretne nazwy, rozwiązania?

Na razie rozumiem, że jeden kolega używa Stag 300, a pozostali?

Dzięki
 
 
daniel_b11 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,3 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: 02-06-2010, 19:49   

praktycznie mógłbym zacytować tu w pełni kolegę wojtuha1. Stag 300+, czerwone valteki i tomasetto. Bez zarzutu. Tanio i oszczędnie 8) . Montaż w sprawdzonym zakładzie w siedlcach 1850 zł
_________________

 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 03-06-2010, 12:59   

Ja przejechałem już prawie 100kkm na BRC Sequent2/4 i też nie mam powodów do narzekania... Jedynie trzeba dać więcej przy montażu i wtedy zero kłopotów.
 
 
 
daniel_b11 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,3 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 36
Skąd: Lubelszczyzna
Wysłany: 03-06-2010, 18:42   

kisian napisał/a:
Ja przejechałem już prawie 100kkm na BRC Sequent2/4 i też nie mam powodów do narzekania... Jedynie trzeba dać więcej przy montażu i wtedy zero kłopotów.

Zgadza się. Instalacja na BRC jest bardzo dobra i takie ma opinie. Podobno różnice w cenie potrafią być znikome w niektórych zakładach w stosunku do STAG 300. Jednak ktoś kiedyś mi powiedział że jest to ulubiona instalacja zakładów montujących LPG z uwagi na możliwość założenia kodu a centralkę. Podobno ktoś kto nie montował instalacji nie będzie miał możliwości jakiegokolwiek grzebania w niej. Na ile to prawda i czy ma to aż takie duże znaczenie nie wiem. To tak ciekawostka :)
_________________

 
 
frostic 
Nowy Forumowicz

Auto: M Space Star 2002/03
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 14
Skąd: śląskie...
Wysłany: 12-07-2010, 10:58   

A czy w miśkach potrzebne jest (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ta dodatkowa instalacja smarowania. Kosztuje ok 600 zł. Czakram mówi że tak...

EDIT:
Czakram Warszawa mówi, że nie jest to potrzebane a Czakram śląski, chce mi to sprzedać ;)
Dziwne trochę...
Pytanie tylko: KTO MA RACJĘ???
 
 
wojtuh1 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.3 2000r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 34
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 25-07-2010, 21:41   

Pewnie taka instalacja smarująca nie zaszkodzi i miło byłoby coś takiego posiadać. Chociaż wydaje mi się, że to tak na wszelki wypadek. Według mnie to ważniejsza od takiej instalacji jest regularna (nie rzadziej niż co 15tys km) regulacja zaworów. Nie wiem jaki masz silnik ale w moim 1.3 jest ręczna regulacja luzu zaworów. Jeżeli zawory są za ciasne to jest duże prawdopodobieństwo podpalenia zaworu i temu żadna instalacja smarująca nie zapobiegnie.
 
 
kasiaa 
Mitsumaniak
Kasia


Auto: Space Star,1.6,2003r
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 25 Maj 2007
Posty: 94
Skąd: Zielonka
Wysłany: 10-08-2010, 13:49   

w naszym ss (kupiony z przebiegiem 40tys.km w 2007r) założyliśmy instalację lovato, w Auto Gaz Mazowsze, na Muszkieterów w Warszawie (nie wiem jak tam jest teraz z zakładaniem gazu, bo wiem że odszedł z tamtąd jeden ze wspólników). Dużo jeździmy (obecnie mamy na liczniku 140tys. km) i nic nie działo się z instalacją, oprócz rzeczy, które się zużywają i trzeba je co jakiś czas wymienić, np. filtr. Faktem jest, że regularnie robimy przeglądy instalacji ( + 2 razy w roku jest na komputerze, by go wyregulować) i tankujemy tylko w wybranej sieci stacji paliwowej (nasz misiek najlepiej jeździ na gazie z orlenu).
Dzięki założeniu gazu, mamy naprawdę spore oszczędności - to jest dobry patent jeśli sporo jeździsz w długie trasy.
_________________
Kasia
 
 
mt60 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 29
Skąd: Wodzisław Śl.
Wysłany: 11-08-2010, 19:07   

Może i ja się przyłączę.Jeździłem na różnych instalacjach gazowych od I do sekwencji.Jeśli mogę doradzić to załóż sobie centralkę Staga 300 już wyjaśniam dlaczego-Firma AC udostepnia całe oprogramowanie i można samemu ustawić parametry,ponadto dobry reduktor-teraz jest polecany reduktor firmy czeskiej firmy Magic Jet tłokowy nie jest drogi a wydajny,brak spadków ciśnienia na reduktorze.Najważniejsze to wtryski.Nie kupuj pseudo wtrysków Walteków i tym podobych.Jak masz trochę kasy wydaj na najtańsze Magic Jety, lub Matrixy a najlepiej na Keihiny -na których ja jeżdzę lub jeszcze lepsze Medy.Ci którzy teraz jeżdżą na Waltekach i tym podobnych elektrozaworach zimą płaczą gdyż to nie trzyma parametrów wtrysku.Mogę także polecić firmowe BRC-mam w Puncie II .Nie oszczędzaj na elementach instalacji ,chyba że nie kochasz Miśka i chcesz go sprzedać.Nie jestem żadnym przedstawicielem Firm montujących instalacje, ale z mojego 10-letniego doświadczenia z instalacjami myślę że ta pierwsza konfiguracja jest optymalna.Poszukaj na Forum gazowym a dowiesz się znacznie więcej.
Pozdrawiam Mirek :lol:
 
 
grisza76 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi A4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 4
Skąd: Tychy
Wysłany: 03-09-2010, 00:57   

frostic napisał/a:
A czy w miśkach potrzebne jest (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ta dodatkowa instalacja smarowania. Kosztuje ok 600 zł. Czakram mówi że tak...

EDIT:
Czakram Warszawa mówi, że nie jest to potrzebane a Czakram śląski, chce mi to sprzedać ;)
Dziwne trochę...
Pytanie tylko: KTO MA RACJĘ???

Pierwsza ważna sprawa - instalacja smarująca (Valve Lube lub Flesh Lube) poprawia parametry pracy silnika i zapobiega przepalaniu gniazd zaworowych. Ale działa tylko na dobrej jakości smarowidle - żadne polskie zamienniki się nie sprawdzają, a oryginalne płyny kosztują nawet po 80 zł / 0,5 l. (swoją droga, mam dostęp do tańszego oryginalnego)

Druga sprawa - koszt instalacji smarowania razem z montażem to max 300 zł.
 
 
wrocek 
Forumowicz

Auto: MSS 1,6 Family 2003-4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2008
Posty: 35
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 26-07-2011, 22:32   

Witam wszystkich.
Właśnie przypomniałem sobie (po roku eksploatacji) o filtrze do wymiany w instalacji LPG. Przeszukałem forum, ale znalazłem tylko wpis "wymieniać filtr" Prośba: Cóż to za filtr, jaki polecacie i jak do niego podejść w samochodzie.
Zdjęcia mile widziane :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.