 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
problem z reflektorami |
Autor |
Wiadomość |
tomoman [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2006, 12:03 problem z reflektorami
|
|
|
Witam
Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek. Jedynym minus to przód samochodu, pewnie kiedyś tam dostał. W każdym bądź razie po zrobieniu rozrządu zabiorę się za reflektory. Są trochę zdezelowane, w jednym nie działa regulacja elektryczna. Jednak największy mankament to bardzo słabe oświetlenie drogi. I teraz pytanie, czy zmiana żarówek na jakieś lepsze (czytałem wątek o żarówkach) coś zmieni? Czy raczej konieczna jest wymiana reflektorów. Po czym poznać, że reflektor nadaje się do wymiany? Znajomy mówił mi, że można dać do regeneracji. Nowych raczej nie kupię, przynajmniej nie teraz. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2006, 12:23
|
|
|
Nowe żarówki na pewno poprawią sytuację. I nie chodzi bynajmniej o najlepsze żarówki, a po prostu nowe, nienadpalone. Druga sprawa to porządne wymycie kloszy - od zewnątrz i wewnątrz. I bodaj najważniejsze - udaj się na stację diagnostyczną bądź jakiegoś warsztatu celem ustawienia reflektorów - tu może leżeć przyczyna słabego świecenia. Przerobiłem na własnym przykładzie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2006, 13:39
|
|
|
U mnie po zmianie (i czyszczeniu kostek/styków) żarówek ze zwykłym na GT150 widoczność znacznie się poprawiła (naprawdę bardzo znacznie).
Ale jak są brudne klosze od środka czy zniszczone odbłyśniki, to lepiej kupić nowe lampy - albo całkiem nówki z hurtowni (brak el. regulacji) albo z Allegro - z demontażu. Cena będzie podobna. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 23-11-2006, 13:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | albo z Allegro - z demontażu. |
Uważając, by nie kupić lamp od aut z ruchem lewostronnym bo i lampy wtedy świecą odwrotnie - wyżej na lewo i niżej na prawo - a u nas jest wyżej z prawej a niżej z lewej strony jezdni. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-11-2006, 14:07
|
|
|
tomoman napisał/a: | Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek |
Zaskoczony?
Jeśli chodzi o reflektory to również mam strasznie słabe światła. Jak do tej pory wymieniłem żarówki na nowe, ale zwykłe 55/60W, wyczyściłem klosze i odbłyśniki od środka, wyczyściłem w miarę możliwości styki żarówek oraz w kostkach podłączanych do nich. Poprawa jest napewno, ale nie za duża.
Aby to doprowadzić do porządku muszę zmierzyć napięcie w kostkach przy żarówkach oraz ustawić reflektory na przyrządzie. Właściwie to od tego radzę zacząć. |
|
|
|
 |
tomoman [Usunięty]
|
Wysłany: 23-11-2006, 14:22
|
|
|
Hugo napisał/a: | tomoman napisał/a: | Stałem się nowym posiadaczem Mitsubishi Colt. 91 rok, ale chodzi jak zegarek |
Zaskoczony?
|
To "ale" trafiło tam przez przypadek. Ogólnie szukałem japońca i w końcu się udało. Co prawda dzisiaj myślałem, że go rozwalę Nie chciał odpalić, jak mnie żona wiozła do pracy swoim oplem przypomniałem sobie, że posiada odcięcie paliwa i włączyłem je wieczorem dzień wcześniej:) |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 23-11-2006, 14:30
|
|
|
a to ja się delikatnie podłączę do tematu, jakie powinno być napięcie na tej kostce, które możemy uznać za minimalne - dopuszczalne, ewentualnie prawidłowe ?
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-11-2006, 14:50
|
|
|
Jak najbliższe napięciu na akumulatorze (tak podczas ładowanie jak i na wyłączonym silniku). Spadkiem o 1V na pewno bym się martwił. |
|
|
|
 |
|
|