 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
E33A pali bezpiecznik od ECU |
Autor |
Wiadomość |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 27-09-2011, 13:28 E33A pali bezpiecznik od ECU
|
|
|
Witam. Od wczoraj mam problem z "dziadkiem". W trasie z okolic ECU zaczęło klikać, po czym samochód przestał odpalać na benzynie oraz na LPG. Zwózka do domu na lince (medal dla Golfa 2 1.6 benz, ponad 30km ciągnięcia). Zmieniłem ECU, dalej zima. Okazało się, że spalony jest bezpiecznik 20A przy filtrze powietrza (podpisany jako MPI). Na nowym ECU (100% sprawny) i nowym bezpieczniku auto przejechało trochę ponad 1km i znowu to samo - poklikało i zima...
Od czego zacząć...?
Pozdrawiam,ss |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-09-2011, 20:42
|
|
|
Gdzieś jest zwarcie. Od bezpiecznika, po nitce do kłębka. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 30-09-2011, 14:40
|
|
|
W przekaźniku od zasilania ECU są dwa układy zwierające. Jeden z nich ma lekko czarne styki, a złącze przekaźnika z nim związane musiało się mocno grzać, bo stopiło delikatnie obudowę. Owo przypalone złącze (kabel czarny z białym paskiem) jest w obwodzie tylko z ECU i pompą paliwa. Po drodze mamy złącze diagnostyczne do tejże pompy (jeden kabelek żółto-szary). W jaki sposób mogę ustalić, że przyczyną palenia bezpiecznika jest pompa paliwa? Można ją jakoś uruchomić "na krótko"? Od strony pomiarowej, jeżeli ta pompa ma zwarcie - gdzie mam miernik przyłożyć, żeby wiedzieć, że zwarcie rzeczywiście jest? Z dochodzenia, jako podejrzanego, eliminuję ECU jeżeli problem występował na dwóch sztukach.
Pozdr, ss
EDIT: właśnie mnie chyba olśniło. Jeżeli na w/w czarno-białym kablu z przekaźnika ma wychodzić 12V, a na wyłączonym obwodzie elektrycznym kabel czarno-biały zwiera do masy, to znaczy że chyba zwarcie jest właśnie w pompie paliwa, która jest zasilana z tego kabla. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-09-2011, 20:29
|
|
|
swees napisał/a: | Można ją jakoś uruchomić "na krótko"? |
pod maską masz 2 złącza spięte na wiązce na ścianie grodziowej - jedno z dużą zaślepką, najczęściej czarne, czasem szare lub brązowe - do ustawiania zapłonu i drugie małe, czarne, żeńskie (z wyglądu przypomina wtyczkę od czujnika temp. silnika na deskę) - podłączając je do +12 włączasz pompę paliwa na krótko |
|
|
|
 |
|
|