Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
E33A pali bezpiecznik od ECU
Autor Wiadomość
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 27-09-2011, 13:28   E33A pali bezpiecznik od ECU

Witam. Od wczoraj mam problem z "dziadkiem". W trasie z okolic ECU zaczęło klikać, po czym samochód przestał odpalać na benzynie oraz na LPG. Zwózka do domu na lince (medal dla Golfa 2 1.6 benz, ponad 30km ciągnięcia). Zmieniłem ECU, dalej zima. Okazało się, że spalony jest bezpiecznik 20A przy filtrze powietrza (podpisany jako MPI). Na nowym ECU (100% sprawny) i nowym bezpieczniku auto przejechało trochę ponad 1km i znowu to samo - poklikało i zima...

Od czego zacząć...?

Pozdrawiam,ss
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-09-2011, 20:42   

Gdzieś jest zwarcie. Od bezpiecznika, po nitce do kłębka.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 30-09-2011, 14:40   

W przekaźniku od zasilania ECU są dwa układy zwierające. Jeden z nich ma lekko czarne styki, a złącze przekaźnika z nim związane musiało się mocno grzać, bo stopiło delikatnie obudowę. Owo przypalone złącze (kabel czarny z białym paskiem) jest w obwodzie tylko z ECU i pompą paliwa. Po drodze mamy złącze diagnostyczne do tejże pompy (jeden kabelek żółto-szary). W jaki sposób mogę ustalić, że przyczyną palenia bezpiecznika jest pompa paliwa? Można ją jakoś uruchomić "na krótko"? Od strony pomiarowej, jeżeli ta pompa ma zwarcie - gdzie mam miernik przyłożyć, żeby wiedzieć, że zwarcie rzeczywiście jest? Z dochodzenia, jako podejrzanego, eliminuję ECU jeżeli problem występował na dwóch sztukach.

Pozdr, ss

EDIT: właśnie mnie chyba olśniło. Jeżeli na w/w czarno-białym kablu z przekaźnika ma wychodzić 12V, a na wyłączonym obwodzie elektrycznym kabel czarno-biały zwiera do masy, to znaczy że chyba zwarcie jest właśnie w pompie paliwa, która jest zasilana z tego kabla.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2011, 20:29   

swees napisał/a:
Można ją jakoś uruchomić "na krótko"?

pod maską masz 2 złącza spięte na wiązce na ścianie grodziowej - jedno z dużą zaślepką, najczęściej czarne, czasem szare lub brązowe - do ustawiania zapłonu i drugie małe, czarne, żeńskie (z wyglądu przypomina wtyczkę od czujnika temp. silnika na deskę) - podłączając je do +12 włączasz pompę paliwa na krótko
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.