Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła.
Autor Wiadomość
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-10-2011, 15:31   Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła.

Witam
Mam do Was 2 sprawy. Pierwsza rzecz to taka, w Galancie konczy sie juz sprzęgło, chciałbym wymienic je we wlasnym warsztacie ze względów finansowych, posiadam podnosnik, pneumatyczny osprzęt itd. niestety nie wiem jak sie za to zabrac, czy moglbym Prosic o jakis tutorial, co po kolei robic, gdzie odkrecic, co wyjąć...? Moja wymiana ograniczala sie w motocyklach ale to nie ma nic wspolnego z samochodem procz zasady dzialania. Czy zurzyta tarcza moze w znacznym stopniu wplywac niekorzystnie na osiagi silnika/moc? Czy wymiana jest do wykonania w warsztatowych warunkach, czy mozr KONICZNA JEST wizyta u mechanika, czy tarcza i docisk posiada jakies znak na ktory trzeba zwracac uwage podczas zakladania? Bardzo Prosze o pomoc, gdyz zbliza sie zima a sie strasznie spiesze.Najlepiej widziane rysunki. Z Gory Bardzo Dziekuje i sle Pozdrowienia.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-10-2011, 15:34   

Piotr_MC a co masz nie tak ze sprzęgłem, co się dzieje, ślizga czy co?
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-10-2011, 15:55   

Hmm chyba sie nie slizga nie wiem. Wiem tylko to ze rozspregla prawie przy samym koncu...do polowy ruchu sprzeglo jest luzne, a stwierdzilem to w prosty sposob, jechalem na drugim biegu i naciskalem sprzeglo, dopiero prawie przy samym koncu obroty zwrosly......niedlugo to bede musial dziure robic w kabinie...Druga sprawa to taka, cze bardzo rzadko ale jednak, sprzeglo nie rozprzegla, zgrzyty przy wrzucaniu 1 badz R
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 18-10-2011, 16:18   

podobny objaw miałem przy źle odpowietrzonym sprzęgle, tyle że dodatkowo pedał bardzo lekko chodził (nie to że wpadał w podłogę tylko był taki jak w nowym aucie :wink: , a jak jest ok to chodzi dośc ciężko )
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Motofreak 
Mitsumaniak


Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 211
Skąd: Ciepielów/Lublin
Wysłany: 18-10-2011, 16:33   

Zacznij od wymiany wysprzęglika i reperaturki pompki, bardzo prawdopodobne że to właśnie sterowanie sprzęgłem zawiodło. Jeśli sprzęgło się nie ślizga to nie pakuj się w koszty (ja się niepotrzebnie wpakowałem a winna była pompka). A jak kilka razy naciśniesz sprzęgło to wtedy jest lepiej przy zmianie biegów? http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45 może pomoże :wink: co prawda o EAxx ale to praktycznie to samo
_________________
Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający :D a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL :twisted: a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach
 
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-10-2011, 17:06   

Z tymi biegami to jest tak, jesli wrzucam a tutaj galka biegow wręcz odbija, to puszczam sprzeglo i dociskam jeszcze raz ale mocniej, wtredy przewaznie pomaga. Oczywiscie to sie zdarza podczas sporadycznych wypadow, na trasie podczas redukcji nigdy. Natomiast gdy podjezdzam pod blok na jedynce i chce cofnac to wlasnie czasami Mi R sie stawia...Z tym slizganiem nie wiem, musze sprawidzic domowym sposobem.Wiem jedno jest juz przy koncu pedal ale moze faktycznie wina lezy gdzie indziej choc 260tys przebiegu podpowiada Mi co innego. Zaobserwowalem natomiast innym obiaw, otoz, gdy startuje sprintem, do 3-3.5 tys. ciagnie ładnie, ale juz powyzej tych obrotow, nie czuje przyrostu mocu a sprzeglo samo sie "wciąga" wpada w podloge, oczywiscie delikatnie jest to wyczuwalne pod noga.Jest to spowodowane zuzyta tarcza? Czy charakterystyką pracy momentu obrotowego Disli 2-4tys.?Po przeczytaniu postu, poki co zostawiam sprawe w spokoju i zajme sie jednak podstawami, pompka, i rozsprzeglik + ewentualny zestaw naprawczy...Brzmi zachecająco.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2011, 17:51   

Wsteczny z tego co wiem nie ma synchronizatora w większości samochodów i bardzo często się stawia bo po prostu mają problem ustawić się biegi odpowiednio w skrzyni jak wstecznie nie wchodzi leciutko polecam wrzucić jedynkę podjechać do przodu o te 5cm samochodem i spróbować ponownie wrzucić wsteczny :P powinien wejść idealnie :P

Powyżej 3,5tyś obrotów to przykro mi ale kończy się wszystko na co stać tego diesla :P
I nie polecam przekraczać 3,5tyś obrotów nim chyba że lubisz często wymieniać uszczelki pod głowicą albo nawet całe głowice :P
To nie samochód do rajdowania niestety ;)

Jeżeli sprawdzisz co koledzy napisali i dalej będziesz sądzić że masz jakiś problem ze sprzęgłem to opisze Ci całą wymianę jego ja robiłem to w błocie na podwórku w zimie :P i też dało radę ale lepiej być przekonanym że to sprzęgło zanim się za to weźmiesz bo roboty jest strasznie ale to naprawdę strasznie dużo przy tym :D
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-10-2011, 18:10   

Doskonale Ciebie rozumiem, a czy mozesz Mi podpowiedziec na co konkretnie zwrocic uwage po diagnozie tych elementow? Napewno odpowietrze uklad, juz zamowilem zestaw naprawczy profilaktycznie do pompki, do rozsprzeglika nie moge znaleźć. Ale napewno i go rozbiore i wyczyszcze. Napewno sprawdze czy sprzeglo ciagnie...Najbardziej martwi Mnie wlasnie objaw, tego sprzęgła, jest juz przy samej ziemi...na jednym temacie wyczytalem, ze to zalezy rowniez od modelu, jednemu lapie wczesniej a innemu pozniej sprzeglo i wcale nie musi to byc wina zuzytej tarczy.
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Wszyc 
Mitsumaniak


Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 4156
Skąd: Gdynia
Wysłany: 18-10-2011, 19:24   

napisałem tyle ile wiem ja nie miałem puki co żadnych problemów z układem sprzęgła więc niech się koledzy inny wypowiedzą w tym temacie :P Ja mogę tylko pomóc w kwestii wymiany sprzęgła bo wymieniałem koło zamachowe i silnik więc już się dobierałem do tego wszystkiego... I jest przy tym trochę roboty odpięcie 3 poduszek silnika, zdjęcie belki silnika, odpięcie wahaczy dolnych wyjęcie półosi itp.
_________________
Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97

By mjsystem;

papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala

mjsystem: Czyli dookoła rdza. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 18-10-2011, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 18-10-2011, 19:39   

Wporzadku, rozumiem. Zdam relacje z testow.Poki co Dziekuje za Pomoc i zainteresowanie tematem.

[

[ Dodano: 19-10-2011, 18:23 ]
Witam ponownie, w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli Mi ze sprzęgło odpowietrza sie samoczynnie i jesli bylyby wycieki (nieszczelny uklad) to byloby to widac w zbiorniczku a Ja plynu nigdy nie dolewalem, caly czas jest max.Druga sprawa jest taka, ze jesli sprzęgło ciągnie od dolu to jest to obiaw zuzytej tarczy i to normalne przy tym przebiegu 260 tys. Tylko i wylacznie. Juz nie wiem co mam robic...Prosze o Waszą porade. Gdzie sie znajduje wysprzęglik? Czy jest on w skrzyni czy moze za pedalem sprzęgla ods trony silnika blizej przegrody?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
rafii88 
Mitsumaniak

Auto: Galant GLSi 2.0 16v + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010
Posty: 76
Skąd: Malczyce
Wysłany: 19-10-2011, 20:53   

Nie słyszałem żeby sprzęgło samo się odpowietrzyło :shock: a wysprzęglik znajduje się przy silniku od strony chłodnicy na łączeniu skrzyni z blokiem. Wymieniałem silnik w moim galu i też musiałem odpowietrzyć sprzęgło tylko do tego potrzebna jest pomoc drugiej osoby żeby naciskać pedał a ja musiałem odpowietrzać układ.

Moim zdaniem jeżeli niepomoże ci odpowietrzenie układu sprzęgła to sprawdź pompke sprzęgła która znajduje się nad pedałem sprzęgła.
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 19-10-2011, 21:18   

Moglbys Mi blizej przedstawic najlepiej na rysunku gdzie znajduje sie dokladnie ten wysprzeglik ?Na nim znajduje sie rowniez odpowietrznik? rozumiem pompka bedzie widoczna nad pedalem sprzegla w kabinie, gdy zanurkuje pod kierownice?A do czego jest ten zbiorniczek w czerwonym koleczku na rysunku?
http://zapodaj.net/cd901cb79b09.jpg.html
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
k@rol 
Mitsumaniak
02605/KMM


Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Paź 2009
Posty: 839
Skąd: Bedzin
Wysłany: 19-10-2011, 22:14   

to jest zbiorniczek pompki szprzęgła
_________________
Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996

Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-10-2011, 23:25   

http://allegro.pl/mitsubi...1865723705.html
Tak wygląda wysprzęglik w Twoim aucie. A tu: http://allegro.pl/skrzyni...1850139894.html na drugim foto go widać przy skrzyni.
 
 
Piotr_MC 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 33
Skąd: Włocławek
Wysłany: 20-10-2011, 07:35   

Wiec juz nie rozumiem, wg rysunku pompki sprzegla, zbiorniczek i pąpka jest częścią wspolna, ale piszecie ze pompka znajduje sie nad pedalem sprzegla...Wiec co jest czym?
_________________
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.