Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-10-2011, 15:31 Galant 2.0 TD 96R. Wymiana sprzęgła.
|
|
|
Witam
Mam do Was 2 sprawy. Pierwsza rzecz to taka, w Galancie konczy sie juz sprzęgło, chciałbym wymienic je we wlasnym warsztacie ze względów finansowych, posiadam podnosnik, pneumatyczny osprzęt itd. niestety nie wiem jak sie za to zabrac, czy moglbym Prosic o jakis tutorial, co po kolei robic, gdzie odkrecic, co wyjąć...? Moja wymiana ograniczala sie w motocyklach ale to nie ma nic wspolnego z samochodem procz zasady dzialania. Czy zurzyta tarcza moze w znacznym stopniu wplywac niekorzystnie na osiagi silnika/moc? Czy wymiana jest do wykonania w warsztatowych warunkach, czy mozr KONICZNA JEST wizyta u mechanika, czy tarcza i docisk posiada jakies znak na ktory trzeba zwracac uwage podczas zakladania? Bardzo Prosze o pomoc, gdyz zbliza sie zima a sie strasznie spiesze.Najlepiej widziane rysunki. Z Gory Bardzo Dziekuje i sle Pozdrowienia. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 15:34
|
|
|
Piotr_MC a co masz nie tak ze sprzęgłem, co się dzieje, ślizga czy co? |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-10-2011, 15:55
|
|
|
Hmm chyba sie nie slizga nie wiem. Wiem tylko to ze rozspregla prawie przy samym koncu...do polowy ruchu sprzeglo jest luzne, a stwierdzilem to w prosty sposob, jechalem na drugim biegu i naciskalem sprzeglo, dopiero prawie przy samym koncu obroty zwrosly......niedlugo to bede musial dziure robic w kabinie...Druga sprawa to taka, cze bardzo rzadko ale jednak, sprzeglo nie rozprzegla, zgrzyty przy wrzucaniu 1 badz R |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
Wysłany: 18-10-2011, 16:18
|
|
|
podobny objaw miałem przy źle odpowietrzonym sprzęgle, tyle że dodatkowo pedał bardzo lekko chodził (nie to że wpadał w podłogę tylko był taki jak w nowym aucie , a jak jest ok to chodzi dośc ciężko ) |
_________________ Były
BMW e30 1.6 1990
Mitsubishi Galant E54A 2.0 v6 1993
VW Lupo 1.0 1998 (Żony)
Toyota Paseo 1.5 1996
Obecnie
Mazda 3 Top Sport 2.0 2003
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85538
Colt CZ3 1.3 2007
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86943
 |
|
|
|
 |
Motofreak
Mitsumaniak

Auto: będzie e54a==>jest E54a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Paź 2010 Posty: 211 Skąd: Ciepielów/Lublin
|
Wysłany: 18-10-2011, 16:33
|
|
|
Zacznij od wymiany wysprzęglika i reperaturki pompki, bardzo prawdopodobne że to właśnie sterowanie sprzęgłem zawiodło. Jeśli sprzęgło się nie ślizga to nie pakuj się w koszty (ja się niepotrzebnie wpakowałem a winna była pompka). A jak kilka razy naciśniesz sprzęgło to wtedy jest lepiej przy zmianie biegów? http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=45 może pomoże co prawda o EAxx ale to praktycznie to samo |
_________________ Poziom druciarstwa w moim samochodzie był porażający a i tak wszystko działało
NO MORE DIESEL a może jednak???
V6 POWER
Chociaż w domu głód i nędza, sześć cylindrów mnie napędza
e54a MÓJ, e52a m/t TATA, e52a a/t SIOSTRA, e88a MÓJ, miejmy nadzieje e54a a/t MÓJ, colt ca0 w planach |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-10-2011, 17:06
|
|
|
Z tymi biegami to jest tak, jesli wrzucam a tutaj galka biegow wręcz odbija, to puszczam sprzeglo i dociskam jeszcze raz ale mocniej, wtredy przewaznie pomaga. Oczywiscie to sie zdarza podczas sporadycznych wypadow, na trasie podczas redukcji nigdy. Natomiast gdy podjezdzam pod blok na jedynce i chce cofnac to wlasnie czasami Mi R sie stawia...Z tym slizganiem nie wiem, musze sprawidzic domowym sposobem.Wiem jedno jest juz przy koncu pedal ale moze faktycznie wina lezy gdzie indziej choc 260tys przebiegu podpowiada Mi co innego. Zaobserwowalem natomiast innym obiaw, otoz, gdy startuje sprintem, do 3-3.5 tys. ciagnie ładnie, ale juz powyzej tych obrotow, nie czuje przyrostu mocu a sprzeglo samo sie "wciąga" wpada w podloge, oczywiscie delikatnie jest to wyczuwalne pod noga.Jest to spowodowane zuzyta tarcza? Czy charakterystyką pracy momentu obrotowego Disli 2-4tys.?Po przeczytaniu postu, poki co zostawiam sprawe w spokoju i zajme sie jednak podstawami, pompka, i rozsprzeglik + ewentualny zestaw naprawczy...Brzmi zachecająco. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-2011, 17:51
|
|
|
Wsteczny z tego co wiem nie ma synchronizatora w większości samochodów i bardzo często się stawia bo po prostu mają problem ustawić się biegi odpowiednio w skrzyni jak wstecznie nie wchodzi leciutko polecam wrzucić jedynkę podjechać do przodu o te 5cm samochodem i spróbować ponownie wrzucić wsteczny powinien wejść idealnie
Powyżej 3,5tyś obrotów to przykro mi ale kończy się wszystko na co stać tego diesla
I nie polecam przekraczać 3,5tyś obrotów nim chyba że lubisz często wymieniać uszczelki pod głowicą albo nawet całe głowice
To nie samochód do rajdowania niestety
Jeżeli sprawdzisz co koledzy napisali i dalej będziesz sądzić że masz jakiś problem ze sprzęgłem to opisze Ci całą wymianę jego ja robiłem to w błocie na podwórku w zimie i też dało radę ale lepiej być przekonanym że to sprzęgło zanim się za to weźmiesz bo roboty jest strasznie ale to naprawdę strasznie dużo przy tym |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-10-2011, 18:10
|
|
|
Doskonale Ciebie rozumiem, a czy mozesz Mi podpowiedziec na co konkretnie zwrocic uwage po diagnozie tych elementow? Napewno odpowietrze uklad, juz zamowilem zestaw naprawczy profilaktycznie do pompki, do rozsprzeglika nie moge znaleźć. Ale napewno i go rozbiore i wyczyszcze. Napewno sprawdze czy sprzeglo ciagnie...Najbardziej martwi Mnie wlasnie objaw, tego sprzęgła, jest juz przy samej ziemi...na jednym temacie wyczytalem, ze to zalezy rowniez od modelu, jednemu lapie wczesniej a innemu pozniej sprzeglo i wcale nie musi to byc wina zuzytej tarczy. |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Wszyc
Mitsumaniak

Auto: ------>
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 4156 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:24
|
|
|
napisałem tyle ile wiem ja nie miałem puki co żadnych problemów z układem sprzęgła więc niech się koledzy inny wypowiedzą w tym temacie Ja mogę tylko pomóc w kwestii wymiany sprzęgła bo wymieniałem koło zamachowe i silnik więc już się dobierałem do tego wszystkiego... I jest przy tym trochę roboty odpięcie 3 poduszek silnika, zdjęcie belki silnika, odpięcie wahaczy dolnych wyjęcie półosi itp. |
_________________ Mitsubishi Galant E57A '93
Mitsubishi Galant E54A '93 sprzedany
Mitsubishi Galant E88A '93
Mitsubishi Eclipse D22A '92
Honda CB500 PC32 '97
By mjsystem;
papamitsu napisał/a:
Miejsce raczej dowolne ale standard lokalowy niech bedzie na poziomie dobrego Gala
mjsystem: Czyli dookoła rdza. |
Ostatnio zmieniony przez Wszyc 18-10-2011, 22:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:39
|
|
|
Wporzadku, rozumiem. Zdam relacje z testow.Poki co Dziekuje za Pomoc i zainteresowanie tematem.
[
[ Dodano: 19-10-2011, 18:23 ]
Witam ponownie, w sklepie motoryzacyjnym powiedzieli Mi ze sprzęgło odpowietrza sie samoczynnie i jesli bylyby wycieki (nieszczelny uklad) to byloby to widac w zbiorniczku a Ja plynu nigdy nie dolewalem, caly czas jest max.Druga sprawa jest taka, ze jesli sprzęgło ciągnie od dolu to jest to obiaw zuzytej tarczy i to normalne przy tym przebiegu 260 tys. Tylko i wylacznie. Juz nie wiem co mam robic...Prosze o Waszą porade. Gdzie sie znajduje wysprzęglik? Czy jest on w skrzyni czy moze za pedalem sprzęgla ods trony silnika blizej przegrody? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rafii88
Mitsumaniak
Auto: Galant GLSi 2.0 16v + LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2010 Posty: 76 Skąd: Malczyce
|
Wysłany: 19-10-2011, 20:53
|
|
|
Nie słyszałem żeby sprzęgło samo się odpowietrzyło a wysprzęglik znajduje się przy silniku od strony chłodnicy na łączeniu skrzyni z blokiem. Wymieniałem silnik w moim galu i też musiałem odpowietrzyć sprzęgło tylko do tego potrzebna jest pomoc drugiej osoby żeby naciskać pedał a ja musiałem odpowietrzać układ.
Moim zdaniem jeżeli niepomoże ci odpowietrzenie układu sprzęgła to sprawdź pompke sprzęgła która znajduje się nad pedałem sprzęgła. |
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19-10-2011, 21:18
|
|
|
Moglbys Mi blizej przedstawic najlepiej na rysunku gdzie znajduje sie dokladnie ten wysprzeglik ?Na nim znajduje sie rowniez odpowietrznik? rozumiem pompka bedzie widoczna nad pedalem sprzegla w kabinie, gdy zanurkuje pod kierownice?A do czego jest ten zbiorniczek w czerwonym koleczku na rysunku?
http://zapodaj.net/cd901cb79b09.jpg.html |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
k@rol
Mitsumaniak 02605/KMM

Auto: Mazda 3 2.0Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 839 Skąd: Bedzin
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
|
|
|
 |
Piotr_MC
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Galant V 1996r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 33 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20-10-2011, 07:35
|
|
|
Wiec juz nie rozumiem, wg rysunku pompki sprzegla, zbiorniczek i pąpka jest częścią wspolna, ale piszecie ze pompka znajduje sie nad pedalem sprzegla...Wiec co jest czym? |
_________________ Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|