Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:05 |
[Cari 1.8 GDI] Gasnie na wolnych obrotach, przy zimnym silni |
Autor |
Wiadomość |
hermegiliusz [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2005, 13:52 [Cari 1.8 GDI] Gasnie na wolnych obrotach, przy zimnym silni
|
|
|
Witam, cos niedobrego dzieje sie z moim ukochanym autkiem. Otoz od jakiegos czasu gasnie. Dzieje sie to na wolnych obrotach, przy zimnym silniku (lecz nie zawsze i nie tylko na zimnym), np. przy dojezdzaniu do skrzyzowania wyrzucam z 2 na luz, i wtedy wlasnie gasnie. Nie wiem co to moze byc. Czy ratuje mnie tylko podlaczenie pod komputer? Czy to w ogole cos da? Dzieki i pozdarwiam. |
Ostatnio zmieniony przez glina 23-01-2013, 11:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 05-09-2005, 14:04
|
|
|
No to w GDI jest tak , że trzeba od czasu do czasu czyścić cały dolot powietrza tj. przepustnica i kolektor ssący ( są takie syfy czyszczące - spieniające nagar w dolocie GDI )bo trochę głupieje przechodząc z wysokich na niskie obroty i to z mechanicznych rzeczy trzeba robić . Z elektroniki i sterowania to tylko jakiś komp (KTS) pomoże . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2005, 18:46
|
|
|
Napisz jaka carisma i czy zagazowana. Jesli zagazowana to czy gasnie na gazie czy na benzynie? |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-09-2005, 23:55
|
|
|
a ja bym podejżewał jeszcze szwankujący regulator wolnych obrotów.... |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 06-09-2005, 07:45
|
|
|
A ja uważam że bez dokładnego opisu modelu , z gazem czy bez i opisu dokładnej sytuacji to tylko wróżenie z fusów. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2005, 08:55
|
|
|
No wiec wlasnie o to chodzi. Moze to byc tez silnik krokowy. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 06-09-2005, 09:58
|
|
|
No przecież napisałem , że to jest GDI - czytałem wcześniej w którymś z hermegiliusza postów . Także pierwszą czynność jaką powinien wykonać to czyszczenie przepustnicy jak nic nie da to dalej szukać . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
hermegiliusz [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2005, 18:06
|
|
|
Kofi napisał/a: | Napisz jaka carisma i czy zagazowana. Jesli zagazowana to czy gasnie na gazie czy na benzynie? |
1.8 GDI bez gazu
[ Dodano: Sro Wrz 07, 2005 6:07 pm ]
luk_szc napisał/a: | No przecież napisałem , że to jest GDI - czytałem wcześniej w którymś z hermegiliusza postów . Także pierwszą czynność jaką powinien wykonać to czyszczenie przepustnicy jak nic nie da to dalej szukać . |
Jak sie za to zabrac? Nie mam zielonego pojecia. Moge to sam zrobic, czy nie bardzo? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24315 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
|
|
|
 |
slan [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2006, 22:44 Gaśnie
|
|
|
hermegiliusz napisał/a: | Witam, cos niedobrego dzieje sie z moim ukochanym autkiem. Otoz od jakiegos czasu gasnie. Dzieje sie to na wolnych obrotach, przy zimnym silniku (lecz nie zawsze i nie tylko na zimnym), np. przy dojezdzaniu do skrzyzowania wyrzucam z 2 na luz, i wtedy wlasnie gasnie. Nie wiem co to moze byc. Czy ratuje mnie tylko podlaczenie pod komputer? Czy to w ogole cos da? Dzieki i pozdarwiam. |
Mam bardzo podobny problem (z 1.8 GDI bez gazu) jak hermegiliusz, tzn. silnik często gaśnie na wolnych obrotach, kiedy jest zimny. Nie gaśnie, kiedy się nagrzeje, ale mam wrażenie, że obroty spadają wtedy do zbyt niskiej wartości, by następnie minimalnie się podnieść i tak pozostać. Poza tym zauważyłem, że wolne obroty czasami nie są jednakowe, tzn. nagle same wzrastają (czasem do 1000, czasem do 1500, by następnie nagle spaść do ok. 500) - również tylko wtedy, kiedy jest zimny. Jeśli przytrzymam nogę na gazie przez kilkanaście sekund (mniej więcej na 1500 obrotów, a następnie powoli zdejmę nogę z gazu, już nie gaśnie.
luk_szc napisał/a: | No to w GDI jest tak , że trzeba od czasu do czasu czyścić cały dolot powietrza tj. przepustnica i kolektor ssący (są takie syfy czyszczące - spieniające nagar w dolocie GDI) bo trochę głupieje przechodząc z wysokich na niskie obroty i to z mechanicznych rzeczy trzeba robić. |
Czy w moim przypadku może pomóc czyszczenie, czy raczej należałoby zwrócić uwagę na regulator wolnych obrotów? Jeśli czyszczenie - możesz napisać coś więcej na ten temat? Mogę to zrobić we własnym zakresie, czy nie bardzo? Jeśli tak, to w jaki sposób? Jeśli regulator, to w grę wchodzi wymiana? naprawa? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 21-07-2006, 23:57
|
|
|
Ja to zazwyczaj robię w servisie ale bez problemu można to zrobić we własnym zakresie tj. trzeba się zaopatrzyć w taki "sprej" np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=115508923 ale poszukaj innych np. Wurth lub STP i to się psika do przepustnicy czeka chwilę oczyszcza papierem np. ręczniczkiem kuchennym dokąd się sięgnie i tyle . Aby oczyścić cały dolot to trzeba go zdemontować ,ze dwie godziny roboty + nowa uszczelka pod kolektor . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
slan [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2006, 00:22 Gaśnie
|
|
|
Dzięki za informacje. A jakie są koszty zrobienia tego w serwisie? Być może nie opłaca się paprać samemu za parę złotych |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 22-07-2006, 09:47
|
|
|
30 czy też 40 PLN i mają odpowiedni środek do tego . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
slan [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2006, 18:33
|
|
|
Ok. Dzięki za info. Goście z ASO w Katowicach po moim opisie stwierdzili, że problem rzeczywiście może tkwić w zabrudzonej przepustnicy. Za czyszczenie i programowanie krzyknęli 200 PLN Pytanie teraz, czy programowanie jest potrzebne, czy też wystarczy jechać do tańszego warsztatu i tylko wyczyścić Może programowanie ma coś wspólnego z regulacją wolnych obrotów i czegoś tam jeszcze Sam już nie wiem. Poradź coś, jeśli możesz |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 22-07-2006, 18:56
|
|
|
Znaczy się mogą wykasować błędy , które się nazbierały w kompie . Może to rzutować negatywnie na jego działanie . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
|