 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przepustnica problem z jałowymi |
Autor |
Wiadomość |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 21-12-2011, 15:28 Przepustnica problem z jałowymi
|
|
|
wiem ze temat był poruszany i wiem jak z nim walczyć ale w moim nowym nabytku carismie sedan z 2000 roku po lifcie zauważyłem ze przepustnica znacząco różni się od modelu który miałem poprzednio również z 2000 roku obydwie przepustnice są flyby wire ale kolosalnie różnią się budową, tak samo sam kolektor aluminiowy, oznaczenie silnika to 49GDI??? pokrywy plenum odlane z magnezu w poprzednim samochodzie była to wytłoczka stalowa wszystko wygląd mi na jakiś dziwny model przejściowy i tu rodzi się pytanie bo samochód gaśnie mi na luzie nie trzyma stabilnie obrotów na jałowym przepustnica troszkę obrośnięta i zabieram się za jej czyszczenie ale bardziej niepokoi mnie fakt ze w przepustnicy sama klapa jest wychylona w poprzednim modelu po wymontowaniu przepustnicy z auta klapa znajdowała się w położeniu zamkniętym czy to normalne?
[ Dodano: 22-12-2011, 11:49 ]
dobra poszukałem trochę w internecie i okazało się ze do tego silnika były montowane 4 różne typy przepustnicy sterowanej po kablu ja mam ta EAC60-002 pozostała jedynie kwestia klapy czy powinna ona być uchylona? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-12-2011, 12:21
|
|
|
Normą jest lekko uchylone położenie.
2000 r. Carismy są okropnym połączeniem gratów przedliftowych z poliftowymi i jeszcze na dokładkę własną elektroniką.....są ciężkimi przypadkami przy problemach elektronicznych.
Jak masz przepustnicę 002, to wychylenie nie powinno być większe niż do końca nadlewów w gardzieli, jak jest większe - przepustnica do regeneracji |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-12-2011, 14:22
|
|
|
a czy da rade podmienić np EAC60-002 na EAC60-003 albo EAC60-004 ? która z tych przepustnic jest najmniej awaryjna ja miałem wcześniej bodajże EAC60-003 i żadnych problemów nie notowałem mam jeszcze całego anglika na części także mogę sobie podmienić |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-12-2011, 16:30
|
|
|
Wszystkie są awaryjne
002 jest awaryjna w sposób najmniej uciążliwy - da się metodą wyłącz/włącz stacyjkę dojechać do celu, podczas gdy pozostałe padając permanentnie przełączają auto w tryb awaryjny.
Podmienić możesz jeżeli tylko mechanicznie uda Ci się przymocować 003 w miejsce 002 - w drugą stronę no-way . Elektronicznie są identyczne, trzeba będzie pokombinować z wodnymi rurkami |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-12-2011, 18:32
|
|
|
dzięki za pomoc + a ta przepustnica EAC60-002 przy wyłączonym silniku pozostaje lekko uchylona w przeciwieństwie do EAC60-003 gdzie klapa po wyłączeniu silnika jest zamknięta. |
|
|
|
 |
|
|