Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Notorycznie zapalająca się kontrolka Check Engine
Autor Wiadomość
sydneybaran 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3 12v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Opole
  Wysłany: 24-10-2011, 03:12   [CA1A 1.3] Notorycznie zapalająca się kontrolka Check Engine

Witam wszystkich.
Posiadam Colta IV CJ0 1,3 12v 94r. i mam z nim następujący problem. Od pewnego czasu zaświeca mi się kontrolka check engine co do niedawna objawiało się jedynie falowaniami obrotów w granicach 500 do 1500 i szarpaniem podczas dodawania gazu a teraz doprowadza nawet do zgaśnięcia silnika. Odpalam samochód i obroty w miarę nagrzewania ładnie schodzą do ok 850-900 i w sumie to nie ma reguły na pojawienie się błędu ponieważ wyskakuje w różnych momentach podczas pracy silnika. Najczęściej zdarza się to gdy w czasie jazdy zatrzymuje się np. na światłach lub podczas jazdy zbyt dynamicznej. Dodam jeszcze że po wyskoczeniu błędu wystarczy zgasić silnik (nawet w czasie gdy samochód znajduje w ruchu), ponownie odpalić i wszystko wraca do normy aż do kolejnego check engine. Autko nie posiada instalacji LPG. Czytałem wiele postów na różnych forach i wymieniłem wszystkie potencjalne części które mogły mieć wpływ na taką usterkę (sonda lambda, kondensatory na ECU, czujnik położenia przepustnicy, świece, akumulator, czyściłem silnik krokowy, przepustnicę oraz kolektor ssący). Nie ma możliwości wymrugania błędu gdyż złącze (16-pin) przy tablicy bezpieczników po prostu nie działa (na jednym pinie jest napięcie +12, pozostałe martwe). Rozebrałem konsole środkową i okazało się że mam tam luzem trzy złącza z czego jedno jest powiązane z owym złączem diagnostycznym 16-pin (zgadzają się kolory i oznaczenia przewodów oraz sprawdzałem przejście miernikiem).
Do postu załączam zdjęcia i zwracam się do Was z olbrzymią prośbą o opinie na temat takowej usterki i czy czasem nie brakuje czegoś w samochodzie że nie można wymrugać ewentualnych błędów bo skoro są złącza to chyba do czegoś powinny być podpięte :doubt:



Pozdrawiam...
___
Ostatnio zmieniony przez karolgt 26-10-2011, 00:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-10-2011, 15:14   

Te dwie białe wtyczki są od klimy.
Masz poduszki?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
sydneybaran 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3 12v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 24-10-2011, 16:33   

Mam poduszki...
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 24-10-2011, 16:41   

No więc temat czarnej kostki to dalej zagadka.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
sydneybaran 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3 12v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 24-10-2011, 17:01   

Samochód zagadka :) Powiedz mi jeszcze kolego gdzie mógłbym się doszukiwać usterki tego złącza diagnostycznego?
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 24-10-2011, 17:15   

złącza które są na zdjęciach są typu"żeńskiego" a złącze diagnostyczne w cao jest typu "męskiego" i szukałbym go pod kierownicą a nie za radiem.
 
 
sydneybaran 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3 12v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 24-10-2011, 17:55   

Zgadza się kolego... Chodzi tylko o to że kostka żeńska 16pin za radiem jest powiązana przewodami z ową kostką męską 16pin znajdującą się koło bezpieczników...
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 24-10-2011, 23:39   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1370
tutaj temat jest wyczerpywany od kilku lat
 
 
sydneybaran 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1,3 12v 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2011
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: 25-10-2011, 10:46   

Żaden sprzęt diagnostyczny nic nie da do puki to złącze 16pin jest nieczynne...
 
 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 25-10-2011, 13:38   

Czarna wtyczka ze zdjęcia to najprawdopodobniej złącze 15(!)-pinowe C-13 od automatycznej skrzyni biegów, więc nic dziwnego, że może być połączone ze złączem diagnostycznym.

Próbowałeś wymrugać błędy metodą opisywaną na forum?
Cytat:
W nowszych autach posiadających złącze OBD2 (żeńskie złącze 16 pinowe umieszczone gdzieś pod kierownicą) sprawdzenia błędów dokonuję się przez podłączenie pinu nr 1 do masy (potem oczywiście kluczyk na ON) - błędy wymruguje lampka silnika przy zegarach
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.