Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach
Autor Wiadomość
ig_or 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Sie 2008
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-06-2011, 12:00   [Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach

Witam,
Walczę ze stukami które dochodzą z przodu auto (strona kierowcy) podczas pokonywania małych nierówności (głównie kostka brukowa, płyty beteonowe, itp). Żadnych luzów w standardowych elementach zawieszenia nie mam. Wczoraj jeszcze wymieniłem gumy drążka stabilizatora, bo było to jedyne miejsce na którym był jakikolwiek luz. Stukanie jednak nie ustało. Co może być jeszcze nie tak? Może górne mocowanie amortyzatora? Z dodatkowych objawów to takie, że auto od jakiegoś czasu jest mało stabilne - przy większych prędkościach mam wrażenie że reaguje na każdy podmuch wiatru bocznego, a kierownica na nierównościach sama się obraca, np na malych koleinach. Dodam że jestem jeszcze przed ustawieniem zbieznosci, ale chcialbym poczekac aż uporam się z tym stukaniem żeby dwa razy tego nie robić....
_________________

" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-06-2011, 12:25   

może drążek kierowniczy któryś się wytłukł, przednie koła możesz szarpać tak jak by skręcały czyli od siebie i do siebie w poziomie, jak będzie wyczuwalny luz to warto się przyjrzeć drążkom kierowniczym
 
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 17-09-2011, 01:03   

z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-09-2011, 13:01   

remi napisał/a:
z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem
Jeszcze zacisk hamulcowy i zużyta przekładnia kierownicza.
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 19-10-2011, 20:05   

Jakie polecacie zamienniki gum stabilizatora
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-10-2011, 14:23   

za to upierdliwe stukanie najprawdopodobniej odpowiedzialne jest uszkodzone łożysko na górnym mocowaniu amortyzatora ja wymieniłem wszystko dalej stukało pukało właśnie na kostce przy takich specyficznych nierównosciach, pomogła dopiero wymiana tego plastykowego łożyska oporowego, które uległo dezintegracji i przy okazji amortyzator wybił mi otwór w którym to łożysko siedziało także komplety mialem do wymiany roboty na 1,5-2 godzin
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.