[Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach |
Autor |
Wiadomość |
ig_or
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6 '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 301 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2011, 12:00 [Cari 1.6] Stukanie na niewielkich nierównościach
|
|
|
Witam,
Walczę ze stukami które dochodzą z przodu auto (strona kierowcy) podczas pokonywania małych nierówności (głównie kostka brukowa, płyty beteonowe, itp). Żadnych luzów w standardowych elementach zawieszenia nie mam. Wczoraj jeszcze wymieniłem gumy drążka stabilizatora, bo było to jedyne miejsce na którym był jakikolwiek luz. Stukanie jednak nie ustało. Co może być jeszcze nie tak? Może górne mocowanie amortyzatora? Z dodatkowych objawów to takie, że auto od jakiegoś czasu jest mało stabilne - przy większych prędkościach mam wrażenie że reaguje na każdy podmuch wiatru bocznego, a kierownica na nierównościach sama się obraca, np na malych koleinach. Dodam że jestem jeszcze przed ustawieniem zbieznosci, ale chcialbym poczekac aż uporam się z tym stukaniem żeby dwa razy tego nie robić.... |
_________________
" To, że czegoś nie rozumiesz, to nie znaczy, że tego czegoś nie da się wytłumaczyć"
ig_or - 3Miasto |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-06-2011, 12:25
|
|
|
może drążek kierowniczy któryś się wytłukł, przednie koła możesz szarpać tak jak by skręcały czyli od siebie i do siebie w poziomie, jak będzie wyczuwalny luz to warto się przyjrzeć drążkom kierowniczym |
|
|
|
 |
remi
Forumowicz
Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 810 Skąd: wałbrzych
|
Wysłany: 17-09-2011, 01:03
|
|
|
z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-09-2011, 13:01
|
|
|
remi napisał/a: | z tego co kojarzę to z przodu może stukać:
- wywalony amortyzator lub łożysko na nim
- sworzeń wahacza lub gumy na nim (tam gdzie wahacz jest mocowany do budy)
- gumy stabilizatora
- łącznik stabilizatora
- końcówka drążka kierowniczego
- wywalone drążki kierownicze
To tyle jeśli chodzi o zawieszenie no chyba że coś pominąłem | Jeszcze zacisk hamulcowy i zużyta przekładnia kierownicza. |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 19-10-2011, 20:05
|
|
|
Jakie polecacie zamienniki gum stabilizatora |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 20-10-2011, 14:23
|
|
|
za to upierdliwe stukanie najprawdopodobniej odpowiedzialne jest uszkodzone łożysko na górnym mocowaniu amortyzatora ja wymieniłem wszystko dalej stukało pukało właśnie na kostce przy takich specyficznych nierównosciach, pomogła dopiero wymiana tego plastykowego łożyska oporowego, które uległo dezintegracji i przy okazji amortyzator wybił mi otwór w którym to łożysko siedziało także komplety mialem do wymiany roboty na 1,5-2 godzin |
|
|
|
 |
|