Podnisienie mocy 2,0 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2011, 12:21 Podnisienie mocy 2,0 4g63
|
|
|
Mam pytanie, czy poprzez wgranie noge programu do ecu zmienią wzrosną moc i moment??
Dostałem propozycję aby wgrać oprogramowanie z wersji na jpn (chyba ralliart) z wolnossącego 2,0. Czy może oprogramowanie z innej jednostki (nie koniecznie lancera) w tym silniku podniesie moc??
Obecne dane Pojemność: 1997cc DOHC
Oznaczenie: 4G63
Moment obrotowy: 176Nm @ 4500 obr.
Moc maksymalna: 99kW (135KM) @ 5750 obr.
Rodzaj rozrządu: pasek, wymiana co 90 tys. km, 2 wałki balansujące
Kasowanie luzów zaworowych: automatyczne
Przyspieszenie: 0-100: 9,6s
Masa własna: 1270kg
Masa maksymalna: 1750kg
uważam, że auto ma troszke małą moc jak na 2,0 dohc (np rekin sohc ma 133KM a galant 3ee dohc ma 145km, eclipse dohc 150 km).
Czy program skopiować z innego auta, czy dać do modyfikacji? Do tego mam pytanie czy przy takiej modyfikacji warto coś w tym silniku zmienić, czy sama zmiana programu starczy?
P.S.
Proszę o nie pisanie, że tylko turbo, że takie mody są nie bo nie i nic nie dadzą. Chodzi mi o kontruktywną odpowiedź a nie krytyke bo ktoś kiedyś słyszał... |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 14-12-2011, 14:54
|
|
|
Pewnie nikt Ci nie odpowie bo pewnie nikt w PL czegoś takiego nie robił. Ja nie sądzę, aby to było możliwe samym programem. Chyba, że jest identyczny w budowie silnik, który z innym kompem ma większą moc. Natomiast jeśli różnica leży w konstrukcji, np. poprzez inne wałki, inny dolot, wydech itp. to wątpię, aby coś takiego miało prawo zadziałać.
Podam Ci przykład eclipsa, gdzie wywalenie przepływomierza, zmiana dolotu i wydechu oraz strojenie na ecu masterze dają maks 10KM a to już sporo zmian. Dopiero zmiana wałków, rzeźba w głowicy i zmiana stopnia sprężania powodują kolejne przyrosty. |
|
|
|
 |
demoniszcze
Mitsumaniak

Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 260 Skąd: Toruń
|
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2011, 18:08
|
|
|
Właśnie mam zamiar hamować przed i po zmianie. Możliwe że pozbędę się kata zaraz po zmianie
[ Dodano: 14-12-2011, 18:09 ]
Najpierw zrobie remap i zobaczę 2 rzeczy
1) spalanie
2) wykres z hamowni |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 07:52
|
|
|
Ale aby to miało sens to powinieneś zrobić wykres przed i po remapie. Inaczej nie będziesz wiedział, czy program dał ewentualne przyrosty, czy miałeś bonusa od fabryki. Możliwe też, że program odejmie conieco i też lepiej o tym wiedzieć.
Czy ten japoński silnik różni się tylko programem? |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 09:14
|
|
|
Będę robił hamownie przed remapem, o remapie i po ewentualnym usunięciu kata, jeśli okaże się że jpn były bez kata i program przyniósł oczekiwany efekt |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 13:14
|
|
|
Będę w takim razie z zaciekawieniem obserwował ten temat |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 14:45
|
|
|
W tamtym temacie było ogólnie o podnoszeniu mocy a ten dotyczy konkretnej czynności, czyli wgrania programu od "wersji japońskiej". Jeśli faktycznie taka wersja istnieje a różnice są jedynie w progranie to jest to ciekawa informacja, choć jak narazie nie potwierdzona. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:07
|
|
|
A ten form Japan to jaką ma katalogowo moc? Pytanie jest raczej jaką normę spalin mają jednostki z Japonii... Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne... Ale można próbować. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:36
|
|
|
krzychu napisał/a: | Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne... |
Są, a przynajmniej na przełomie wieków były o wiele mniej restrykcyjne - fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:39
|
|
|
Bartek napisał/a: | fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści | W Japonii jest o wiele czystsze paliwo... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-12-2011, 15:52
|
|
|
Myślę, że nie ma to aż takiego znaczenia. Konstrukcyjnie ekologia w Legnum w porównaniu z Galantem jest bardzo uboga (brak EGR, prostszy katalizator, jedna sonda lambda, baaaardzo bogate mapy - AFR na poziomie 9.6 przy pełnym sandale) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 18:02
|
|
|
Nie chciałem aby były jakieś sugerowania się osobą, ale Maretzky85, stwierdził, że można spróbować w ten sposób modzić. Jak będę miał więcej szczegułów co do wersji JPN to będę na bieżąco pisał. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2011, 21:25
|
|
|
O mamo, to taka luźna propozycja była, ja nawet nie wiem czy się cokolwiek różniło w tych wersjach:P |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|