Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podnisienie mocy 2,0 4g63
Autor Wiadomość
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 12:21   Podnisienie mocy 2,0 4g63

Mam pytanie, czy poprzez wgranie noge programu do ecu zmienią wzrosną moc i moment??
Dostałem propozycję aby wgrać oprogramowanie z wersji na jpn (chyba ralliart) z wolnossącego 2,0. Czy może oprogramowanie z innej jednostki (nie koniecznie lancera) w tym silniku podniesie moc??
Obecne dane Pojemność: 1997cc DOHC
Oznaczenie: 4G63
Moment obrotowy: 176Nm @ 4500 obr.
Moc maksymalna: 99kW (135KM) @ 5750 obr.
Rodzaj rozrządu: pasek, wymiana co 90 tys. km, 2 wałki balansujące
Kasowanie luzów zaworowych: automatyczne
Przyspieszenie: 0-100: 9,6s
Masa własna: 1270kg
Masa maksymalna: 1750kg
uważam, że auto ma troszke małą moc jak na 2,0 dohc (np rekin sohc ma 133KM a galant 3ee dohc ma 145km, eclipse dohc 150 km).
Czy program skopiować z innego auta, czy dać do modyfikacji? Do tego mam pytanie czy przy takiej modyfikacji warto coś w tym silniku zmienić, czy sama zmiana programu starczy?
P.S.

Proszę o nie pisanie, że tylko turbo, że takie mody są nie bo nie i nic nie dadzą. Chodzi mi o kontruktywną odpowiedź a nie krytyke bo ktoś kiedyś słyszał...
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 14:54   

Pewnie nikt Ci nie odpowie bo pewnie nikt w PL czegoś takiego nie robił. Ja nie sądzę, aby to było możliwe samym programem. Chyba, że jest identyczny w budowie silnik, który z innym kompem ma większą moc. Natomiast jeśli różnica leży w konstrukcji, np. poprzez inne wałki, inny dolot, wydech itp. to wątpię, aby coś takiego miało prawo zadziałać.

Podam Ci przykład eclipsa, gdzie wywalenie przepływomierza, zmiana dolotu i wydechu oraz strojenie na ecu masterze dają maks 10KM a to już sporo zmian. Dopiero zmiana wałków, rzeźba w głowicy i zmiana stopnia sprężania powodują kolejne przyrosty.
 
 
 
demoniszcze 
Mitsumaniak


Auto: Skoda Yeti 4x4 1.8TSI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 260
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-12-2011, 17:40   

jak coś będziesz modził shamuj auto przed i po :)
_________________
Był: Lancer 2.0 135 KM http://forum.mitsumaniaki...t=69659&start=0

był: Galant 2,5 V6 AVANCE Wagon http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85107

był: Subaru Legacy 2.5 GT US Spec 250KM

Jest: SKODA Yeti 4x4 1.8 TSI 160KM
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2011, 18:08   

Właśnie mam zamiar hamować przed i po zmianie. Możliwe że pozbędę się kata zaraz po zmianie

[ Dodano: 14-12-2011, 18:09 ]
Najpierw zrobie remap i zobaczę 2 rzeczy
1) spalanie
2) wykres z hamowni
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 07:52   

Ale aby to miało sens to powinieneś zrobić wykres przed i po remapie. Inaczej nie będziesz wiedział, czy program dał ewentualne przyrosty, czy miałeś bonusa od fabryki. Możliwe też, że program odejmie conieco i też lepiej o tym wiedzieć.

Czy ten japoński silnik różni się tylko programem?
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 09:14   

Będę robił hamownie przed remapem, o remapie i po ewentualnym usunięciu kata, jeśli okaże się że jpn były bez kata i program przyniósł oczekiwany efekt
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 13:14   

Będę w takim razie z zaciekawieniem obserwował ten temat :D
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 15-12-2011, 14:32   

To chyba dość popularny temat, ostatnio był tutaj.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=68519
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 14:45   

W tamtym temacie było ogólnie o podnoszeniu mocy a ten dotyczy konkretnej czynności, czyli wgrania programu od "wersji japońskiej". Jeśli faktycznie taka wersja istnieje a różnice są jedynie w progranie to jest to ciekawa informacja, choć jak narazie nie potwierdzona.
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-12-2011, 15:07   

A ten form Japan to jaką ma katalogowo moc? Pytanie jest raczej jaką normę spalin mają jednostki z Japonii... Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne... Ale można próbować.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2011, 15:36   

krzychu napisał/a:
Nie sądzę, żeby normy były mniej restrykcyjne...


Są, a przynajmniej na przełomie wieków były o wiele mniej restrykcyjne - fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 15:39   

Bartek napisał/a:
fabryczny Legnum VR-4 w idealnym stanie słabo się w europejskich normach mieści
W Japonii jest o wiele czystsze paliwo...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2011, 15:52   

Myślę, że nie ma to aż takiego znaczenia. Konstrukcyjnie ekologia w Legnum w porównaniu z Galantem jest bardzo uboga (brak EGR, prostszy katalizator, jedna sonda lambda, baaaardzo bogate mapy - AFR na poziomie 9.6 przy pełnym sandale)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 18:02   

Nie chciałem aby były jakieś sugerowania się osobą, ale Maretzky85, stwierdził, że można spróbować w ten sposób modzić. Jak będę miał więcej szczegułów co do wersji JPN to będę na bieżąco pisał.
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2011, 21:25   

O mamo, to taka luźna propozycja była, ja nawet nie wiem czy się cokolwiek różniło w tych wersjach:P
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.