Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[GDI] Ciągle psuje się górne mocowanie i łożysko amortyz.
Autor Wiadomość
Rafal_Katowice 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, DYNAMICS,'00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-10-2011, 12:32   [GDI] Ciągle psuje się górne mocowanie i łożysko amortyz.

Koledzy może będziecie mi w stanie pomóc,

W kwietniu zaczęło skrzypieć przy prawym amortyzatorze z przodu po najechaniu na dziurę. Jak się bujało samochodem przy otwartej masce, to czubek amortyzatora mocno się ruszał. Mechanik wymienił mi górne mocowanie i łożysko. Pomogło ale niestety tylko na 3 miesiące! W lipcu znowu to samo i znowu rozwalone łożysko i zepsuta guma z mocowania. Tym razem, mechanik wziął części z innej firmy (ale znowu zamienniki). Dzisiaj znowu coś zaczęło stukać. Jak na postoju kręcę kierownic to w pewnym momencie coś puka - pewnie coś z łożyskiem. Oprócz tego znowu jak jadę powyżej 140km to mam drgania kierownicy.

No i pytanie do Was, czy na to mocowanie amortyzatora i łozysko może wpływać jakaś inna usterka? Krzywa felga albo coś innego, co powoduje, że pada mi mocowanie i łozysko? jeżdże codziennie autostradą i czuje drganie kierownicy powyżej 140km. Swieżo po wymianie mocowania i łożyska drgań nie było. A może kupić oryginał a nie zamiennik?

Juz myślałem, że to przez to, że jak wjeżdżam na parking, to musze wjechać na krawężnik, ale już zwalniam i wjeżdżam na jedynce (a na dodatek z prawym amortyzatorem nic się nie dzieje).

Pozdrawiam Rafał
_________________
mój pierwszy samochód... moja pierwsza Cari...

- Lataj nisko i powoli! - jak mówiła babcia do wnuczka pilota.
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 06-10-2011, 18:25   

A drogi jest oryginał? U Ciebie i tak można wymienić oddzielnie łożysko i gumę to chyba cenowo nie powinno być źle. A niektóre części jednak warto oryginalne założyć.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 06-10-2011, 22:18   

Rafal_Katowice, kontrola zawieszenia pod kątem uszkodzenia powypadkowego obowiązkowo.
Kontrolnie zbieżność-jak wyjdzie do ustawiania to nie rób tego przed naprawą.
Podejrzewam, że masz przestawione zawieszenie i cała kolumna idzie krzywo przez co szlag trafia mocowania.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 07-10-2011, 00:04   

U mnie też pojawia się luz w górnym mocowaniu amoryzatora, jednakże po prawej stronie. Stało się to po zatrzymaniu się kołem na krawężniku. Wymieniłem łożysko i poduche i sukcesywnie po 1-2 miesiącach trzeba dokręcać nakrętkę, bo zaczyna pukać. Zastanawiam się czy nie uszkodził się gwint nakrętki lub trzpienia amortyzatora. Ostatnio nawet została posmarowana specjlnym klejem na połaczenia gwintowe, ale wydaje mi się ze też delikatnie się odkręca, bo już słyszę jakieś dzwięki z tamtej okolicy (obcieranie gumy). Na razie to chyba bede musiał użyć jakiś lepszy klej i ewentualnie dołożyć jakąś podkładkę.
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-10-2011, 06:46   

bomar007, jeśli nakrętka ci się luzuje to spróbuj dobrać taką samą tylko samokontrującą i ją zamienić lub drugą zwykłą i dokręcić na tą oryginalną. Będzie lepiej trzymało niż jakiś klej.
 
 
bomar007 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 71
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 25-10-2011, 22:15   

Dokręciłem nakrętkę i też po kilkudziesięciu km zaczyna stukać, pewnie jest już uszkodzona poducha. MKM pisze o "przestawione zawieszenie i cała kolumna idzie krzywo przez co szlag trafia mocowania." Czy jeśli byłem ustawiać zbieżność to coś takiego diagnosta powinien wychwycić, i czy mogło to się zdarzyć po uderzeniu kołem w krawężnik. Jeśli jest przestawione zawieszenie to jak wymienię górne mocowanie, ewentualnie amortyzatory to uda się ustawić tą zbieżność?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.