 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
nadmierne spalanie oleju |
Autor |
Wiadomość |
Richelieu
Nowy Forumowicz
Auto: gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 5 Skąd: z francji
|
Wysłany: 20-10-2011, 13:29 nadmierne spalanie oleju
|
|
|
witam, z gory uprzedze ze uzywalem opcji szukaj jednak nic sensownego nie znalazlem, probowalem przeszukac warsztat "na piechote" i rowniez lipa, a wiec do meritum
pacjent carisma 1.8 gdi
kupiony dobre pol roku temu, po jakims czasie zauwazylem jednak ze znika olej i to w ilosciach ok 0,5-0,7litra na 1000km :/ a poza tym olej na bagnecie jest strasznie czarny, jakby nie byl zmieniany ze 30tys km sprzedawca zapewnial mnie ze olej zmieniany niedawno i nie trzeba nic zmieniac (nie wiem przy kupnie albo taki czarny nie byl albo jakos tego nie zauwazylem :/ ), na karteczce pod maska widnieje informacja ze silnik zalany jest fullsyntetykiem, postanowilem wiec zmienic olej na polsyntetyk, przy okazji postanowilismy wyczysic miske olejowa z tego syfu, niestety ilosci znikajacego oleju, raczej bez zmian, no moze delikatnie in plus
co do innych objawow to po przygazowaniu delikatnie kopci na czarno ale to trzeba mocno przygazowac zeby to zauwazyc, nie wiem czy to mozliwe ze dzieki katalizatorowi nie kopci? kompresji nie sparwdzalem bo cholera nie mam takiego waskiego klucza do swiec zeby wszedl, przy okazji moze ktos poradzi/poratuje linkiem z allegro jaki klucz do swiec kupic
i teraz pytanie czy jest sens remontowac ten silnik, chodzi mi glownie o koszty, jakie sa koszty czesci, czy moze wytarczyloby wymienic same uszczelniacze zaworowe, czy to nie ma sensu i potrzeba konkretny remont, jak to sie przedstawia pod wzgledem finansowym, jakich firm zamienniki, czy tylko oem? ogolnie jestem bardzo zadowolony z mitsu, autko jest bardzo dynamiczne, spalanie w granicach 6-8 litrow na setke, super wygodne, klima mrozi jak szalona, jakies pomysly?
Riszelje |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20-10-2011, 17:11
|
|
|
poszukaj w dziale carisma
silniki GDI to dziwne silniki ,spalają troszke oleju,olej czarny po 1000km to norma i lubią sobie czarnym dymkiem z wydechu strzelic |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Richelieu
Nowy Forumowicz
Auto: gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 5 Skąd: z francji
|
Wysłany: 20-10-2011, 18:26
|
|
|
sorry dopiero sie zorientowalem ze tu kazde auto ma swoj osobny dzial w technicznym, jak cos to prosze o przeniesienie,
pawlos czyli sugerujesz ze takie spalanie oleju (0,5litra na 1000km) jest norma, czy chociazby akceptowalne? czyli nie mam sie czym martwic tak? bo wszystko jest ok, tylko ze po tej zmianie na polsyntetyk silnik zaczal glosniej pracowac, no i ten mobil jest tanszy na dolewki |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-10-2011, 19:06
|
|
|
Richelieu napisał/a: | spalanie oleju (0,5litra na 1000km) jest norma, czy chociazby akceptowalne? | Nie. Richelieu napisał/a: | moze wytarczyloby wymienic same uszczelniacze zaworowe | Dymi na niebiesko? Jeśli tak to w jakich sytuacjach? |
|
|
|
 |
Richelieu
Nowy Forumowicz
Auto: gdi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 5 Skąd: z francji
|
Wysłany: 20-10-2011, 19:34
|
|
|
trzeba mocno przygazowac zeby przydymil, wtedy przykopci ale na czarno ale tez nie jakos strasznie mocno, zadnych innych objawow oprocz znikania oleju oraz tego kopcenia na czarno,na wysokich obrotach, co w jezdzie raczej w ogole nie jest zauwazalne bo tak wysoko go nie krece zeby zakopcil, auto smiga dynamicznie, zrywnie, pali jak mowilem trasa 6-6.5 miasto 8 (jezdze raczej emerycko)
zadnych przygod z ubywaniem plynu chlodzacego czy tez grzaniem sie silnika, nic poprostu nic, jakby mu nic nie dolegalo tylko ten olej znika :/
a no i teraz po przejsciu z fullsyntetica (to byl chyba shell) na polsyntetyk mobila, zaczal niepokojaco glosniej chodzic, ale to tez po czasie, nie ze od razu,
myslalem ze ten czarny olej co byl, byl juz jakis stary i moze przejscie na polsyntetyk pomoze, zmniejszy ubywanie oleju, ale nic sie raczej nie zmienilo pod wzgledem konsumpcji oliwki, a teraz czytam ze czarny olej to norma, boje sie ze moglem jeszcze bardziej zaszkodzic ta zmiana oleju :/ (na razie zrobioe jakies 2k km od zmiany)
nie wiem czy mozna tak jezdzic i dolewac czy remont, czy probowac najpierw same uszczelniacze, czy pchac sie w generalke ale to chyba duze koszta przy takim cudzie techniki :/ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-10-2011, 13:44
|
|
|
Richelieu napisał/a: | boje sie ze moglem jeszcze bardziej zaszkodzic ta zmiana oleju :/ | Ja też. Powinieneś jeździć na oleju syntetycznym. Richelieu napisał/a: | czy probowac najpierw same uszczelniacze | Co do uszczelniaczy zaworowych to zrób prosty test: odpal zimne auto i zobacz czy z rury wydechowej wydobywa sie choć troszke niebieskiego dymku. Po kilkunastu sekundach depnij mu tak na 3 000 obr. i idź zobacz czy przy schodzeniu z obrotów nie puści niebieskiego dymku. |
|
|
|
 |
PaczekDNA
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8/Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 55 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2011, 21:15
|
|
|
Sprawdź czy nie ucieka Ci olej np. miską olejową. Mi w Carismie uciekał olej a nie kopcił na niebiesko mimo przebiegu 300 000 (1,6 90KM). Miska była przerdzewiała dodatkowo, możliwe, że gdzieś uderzyłem i tak się powolutku sączyło. Wymiana miski na nową i brak spadku oleju, może minimalnie.
Czarny olej, nie wiadomo kiedy był wymieniany poprzedni i może teraz wypłukuje się reszta syfu.
Koledze w świeżo kupionym golfie IV parę lat temu wystrzelił olej przez bagnet, poszukaj wycieków;) |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-10-2011, 23:28
|
|
|
PaczekDNA napisał/a: | Koledze w świeżo kupionym golfie IV parę lat temu wystrzelił olej przez bagnet | W 1.4 16V? To normalne. |
|
|
|
 |
|
|