| CARI 1.8 16V '97   Nie odpala z kluczyka (tylko z pychu)... | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | eekx [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 07:08   CARI 1.8 16V '97   Nie odpala z kluczyka (tylko z pychu)... |   
 |  
               | 
 |  
               | Więc...od wczoraj wieczorem się to dzieje. Po zgaszeniu nie odpala ze stacyjki. Po przekręceniu kluczyka palą się kontrolki jak gdyby nigdy nic, ale jak daję na zapłon to gasną i tyle...(potem sie ledwo żarzą). Czasem prąd jest, a czasem nie. Masa sie obluzowała czy co? Jeśli tak to gdzie ją znajde? Dodam, że akumulator jest nowy. Przewody sprawne. Wcześniej żadnych problemoof z elektryką. Garażowany od nowości i żadnej stluczki, mycia silnika itepe. Pierwszy właściciel!!!   
 Z pychu pali ok, ale nie oto chiba biega. Ładowanie jest chiba gut, bo podczas jazdy nie mam kontrolki akumulatora.
   
 [/b]...kurcze...11 lat i tak nagle się popsuł...[/b]
   
 MA KTOŚ POMYSŁ LUB DOBREGO ELEKTRYKA W WARSZAWIE LUB OKOLICACH ?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | stanik   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Volvo S60 2.4i
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 26 razy
 Dołączył: 15 Lut 2006
 Posty: 1248
 Skąd: Legionowo k/Wawy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 07:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | mialem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie i pewnie problem jest podobny, czyli gdzies nie ma pradu. Mi wtedy poleciala jakas kostka elektryczna. Samochod palil bez problemow, pewnego razu go zgasilem, za minute chcialem zapalic i jakby samochod przestal zyc, a na pych palil OK. Co do elektrykow polecanych to ja moge polecic dwoch w Legionowie, ale to nie wiem czy az tak daleko chce Ci sie jechac. Pewnie zaraz koledzy z Warszawy poratuja jakims adresem. Ale jakby co to mogę zapodać jakieś namiary.
 Pozdrawiam
 |  
				| _________________ #0175/KMM
 Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
 SPRZEDANA 30.08.2007
 AB RH+
 Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 08:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Autovolt SC. Elektromechanika samochodowa 0 22 639 86 26
 01-756 Warszawa, Przasnyska 2a
 poniedziałek - piątek: 7-16
 
 IMHO najbardziej godny polecenia elektryk w naszym mieście
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | BUBU   Mitsumaniak
 Partyzant
 
  
 Auto: Endeavor
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 14 razy
 Dołączył: 05 Sie 2006
 Posty: 1548
 Skąd: Częstochowa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 08:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zacznij od najprostszego , sprawdź mocowanie klem na akumulatorze . 
 Pozdrowienia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwkotom   moderator mitsumaniak
 maruda
 
  
 Auto: Touareg V8 :)
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 03 Sie 2005
 Posty: 1620
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | BUBU napisał/a: |  	  | Zacznij od najprostszego , sprawdź mocowanie klem na akumulatorze | 
 Swieta prawda. Od tego trzeba zaczac, tym bardziej ze jak piszesz masz nowy aku, wiec przy wymianie mogly byc niedokladnie poskrecane, ewentualnie po prostu nie pasuja/nie daly sie dobrze zacisnac klemy.
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Rafalxl [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 10:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | moze blokada elektroniczna jest zepsuta. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 01-09-2006, 13:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jesli nie klemy to padly szczotki w rozruszniku, mialem identyczny objaw, wystarczylo rurka puknac w rozrusznik i odpalal |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | josie   Mitsumaniak
 majsterklepka
 
  
 Auto: Omega B 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 167 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 2517
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 03-09-2006, 00:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja stawiam na klemy - syf się najprawdopodobniej zebrał i robi się wielki spadek napięcia - dlatego gasną kontrolki. U mnie masa rozrusznika brana jest bezpośrednio z bloku silnika przez obudowę o ile dobrze pamiętam. Sprawdźić też można jak czystość styku "+" przy rozruszniku Przy skończonych szczotkach kontrolki powinny tylko lekko przygasnąć (prawie niezauważalnie) - prąd bierze wtedy tylko elektromagnes przy rozruszniku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2006, 14:32 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sprawdź jakie napięcie jest na 'cyckach' aku a jakie na klemach. Następnie - po odpaleniu na pych - sprawdź jakim napięciem jest aku ładowany - w zależności od obrotów silnika. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 06:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa  i nawet pokazywali czemu - pięknie pogięte elementy narządów wewnętrznych silnika  czyżby silniki Mitsubishi były aż tak odporne? |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24478
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 08:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Galanta mi się zdażyło 2 razy odpalać na pych (na wstecznym) - od tego czasu jak narazie (po 4 latach) jest ok. Była to sytuacja wyjątkowa - padło aku.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szczeslaw   moderator
 Łamacz przepisow KRD
 
  
 Auto: Carisma 1.6 99r
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 28 razy
 Dołączył: 29 Cze 2005
 Posty: 1980
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa | 
 A mnie uczyli nie odpalać na pych samochodów z PASKIEM rozrządu. Wtrysk nie ma tu nic do rzeczy...
 |  
				| _________________ gg: 3254156
 Carisma 1.6 99r.
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arekp   Mitsumaniak
 
  
 Auto: inny
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 21 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 2784
 Skąd: jestem z miasta
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 15:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | szczeslaw napisał/a: |  	  |  	  | saphire napisał/a: |  	  | Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa | 
 A mnie uczyli nie odpalać na pych samochodów z PASKIEM rozrządu. Wtrysk nie ma tu nic do rzeczy...
 | 
 
 No to ja dodam kolejna szkole ... mi mowiono, ze nie wolno na pych tych z katalizatorem
   |  
				| _________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | josie   Mitsumaniak
 majsterklepka
 
  
 Auto: Omega B 2.0
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 167 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 2517
 Skąd: Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 16:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | No... może mi ktoś właśnie wytłumaczy czemu nie odpalać na pych? Szczególnie jeśli odpalamy dobrze rozpędzonego.
 Jedyne co jeszcze jestem jako tako w stanie wytłumaczyć to to z katalizatorem - jak auto ma trudności z zapłonem albo odpalamy ledwo toczące to paliwo przed tym jak odpali leci w wydech i spala się w katalizatorze.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | piwkotom   moderator mitsumaniak
 maruda
 
  
 Auto: Touareg V8 :)
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 03 Sie 2005
 Posty: 1620
 Skąd: Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2006, 16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | josie napisał/a: |  	  | No... może mi ktoś właśnie wytłumaczy czemu nie odpalać na pych? | 
 mozliwosc: zerwania/uszkodzenia/przeskoku/przesuniecia paska rozrzadu?
 tak sobie gdybam
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |