Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:00 |
Pomoc w identyfikacji części zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2014, 20:52 Pomoc w identyfikacji części zawieszenia
|
|
|
Dzisiaj jadąc usłyszałem, jakby coś pękło/urwało się, po zatrzymaniu znalazłem na drodze taką oto część:
Udało mi się odczytać nr MR 198872 ale nie jestem na 100% pewien bo jest dosyć niewyraźny.
Wynikałoby z tego że to od łącznika stabilizatora, ktoś jest w stanie potwierdzić? |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Sxizo 21-02-2014, 09:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-02-2014, 23:04
|
|
|
Hmm, może dodam że nic się nie tłucze i nie wyczuwam jak narazie żadnych zmian w prowadzeniu, a przy urwanej końcówce wahacza chyba by tak nie było. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 20-02-2014, 23:21
|
|
|
A jesteś pewien że to Twoje ??? Nie najechałeś na to "coś" lezące na drodze ??? Podskoczyło , uderzyło w podwozie . A później znalazłeś ??
Ja kiedyś jadąc Citroenem Picasso usłyszałem huk i hałas jakbym urwał koło . Po obejrzeniu wszystko było na miejscu i dopiero po chwili zobaczyłem wbity w podwójną podłogę kawał z 20 cm pióra resoru , na pewno nie mój
Musiałem na niego najechać przednik kołem , leżał szary , niewidoczny na drodze , odskoczył , i wbił sie w podłogę pod fotelem pasażera.
Ten element wygląda mi na końcówkę , z gumą długiego drążka stabilizatora tylnego zawieszenia , mam podobne w Santa Fe , ale czy coś podobnego jest z tyłu w OI ?? Nie wiem . |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 00:26
|
|
|
Przez chwilę pomyślałem że poprostu na coś najechałem, ale po odczytaniu nr części i wpisaniu " MR198872 " w google odrazu wyskoczyło Mitsubishi. Noo chyba że od innego Mitsu |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 21-02-2014, 07:28
|
|
|
Wygląda na to że to tuleja łacznika stabilizatora z jego częściowo przerdzewiałą końcówką . Wygląda to tak jak na zdjęciach w środku strony dokręcana kluczem
http://www.dion-club.ru/f....php/t1824.html
Nadal niekoniecznie musi być Twoja , Ale sprawdź , nie potrzeba do tego podnośnika . |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-02-2014, 08:43
|
|
|
To najprawdopodobniej przedni łącznik stabilizatora. NR J65043 z powyższego schematu.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 08:45
|
|
|
Masz rację, diagnoza padła - łączniki stabilizatora do wymiany. Przy okazji może ktoś polecić jakąś firmę? W Cari montowałem TRW, ale dosyć szybko zaczęły stukać. Co myślicie o polskiej firmie RAMECH? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-02-2014, 08:50
|
|
|
Ja wymieniałem jakieś pół roku temu. Kupiłem na allegro od sprzedawcy/producenta Unkel, ale nie polecam bo już mogę je wymienić. Niestety też nie wiem na jakie... |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 09:18
|
|
|
Czy to były polskie JGRy tudzież Ramechy? Z tego co widzę użytkownik Unkel właśnie takie teraz sprzedaje. Szukałem opini o nich na różnych forach i mają bardzo dobrą
Jak ktoś napisał: Na polskie drogi polskie rozwiązania |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-02-2014, 09:40
|
|
|
W momencie, gdy kupowałem ten sprzedawca nie podawał nazwy firmy w swojej ofercie, a łączniki przyszły w folii. Na zdjęciach wyglądają identyczne jak te, które ma w tej chwili w ofercie firmy JGR. Cena też jest identyczna. Nie polecam ich bo już w momencie montażu puścił gwint na jednym, a starałem się dokręcić je z wyczuciem. Musiałem kontrować, żeby trzymał. Jak napisałem wcześniej po pół roku znowu coś stuka, dokładnie nie sprawdzałem, ale podejrzewam, że to łączniki. |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 09:47
|
|
|
Może trafiłeś na jakieś trefne? Ogólnie opinie mają bardzo dobre, a że tanie można je bez stresu przetestować jeszcze. Mam jeszcze pytanie żeby się pewnić. Czy łączniki sa takie same w Outku "zwykłym" i Turbo? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitch2000
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 B+G 2004 Rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2011 Posty: 96 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 21-02-2014, 10:18
|
|
|
Oby te, które kupisz były wytrzymalsze... Do turbo i wolnossącego są takie same. |
|
|
|
 |
Sxizo
Mitsumaniak

Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2011 Posty: 324 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-02-2014, 10:27
|
|
|
Też mam taką nadzieję, zobaczymy. Dam znać jak coś. Dzięki za pomoc!
[ Dodano: 05-11-2014, 18:02 ]
No i niestety sprawdził się czarny scenariusz.. Po niecałych 5000km lewy łącznik całkowicie się rozpadł. I jak tu wspierać polskie rzemiosło? Nigdy więcej Ramechów/JGRów i tym podobnych. Chyba wrócę do TRW. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|