Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozrusznik ?
Autor Wiadomość
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2011, 15:31   Rozrusznik ?

Otóż mój 1G od grudnia stał w remoncie ( uszczelka pod głowicą ) jak juz w tym tygodniu zacząłem nim jeździc jets niby OK ale jest mały problem .............. otóz jak jest zimny to odpala jednak mjak ujade pare kilometrów ... pochodz z 10 minut i go zgaszę to nie mogę go odpalic .... rozrusznik jakby się wieszał ..... jednak gdy auto chwile odstoi .... jakies 5 minut zńów odpala .......... a jak mi zgasnie na światłach ? Poruta :(

Czy to rozrusznik walniety ?
_________________

 
 
 
kicek86 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 97'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Gru 2009
Posty: 149
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23-03-2011, 15:42   

zapoznaj się z tym tematem. Może powtórzyło się coś, co koledzy opisują
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=57227
bo brzmi to jak czujnik położenia wałków
 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-03-2011, 16:23   

Nie to co innego to tak jakby nie było prądu ale ładowałem akumulator i to samo ..... więc wydawało mi się ze to rozrusznik się wieszał jakby nie miał siły uciągnąc .... kontrolki przygasają ale nie gasną jak przy rozładowanym akumulatorze ....
... ktoś mi powiedział ze jest za suchy rozrusznik , cokolwiek to znaczy nie kumam
_________________

 
 
 
*kub@* 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse 1G Targa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2011
Posty: 37
Skąd: Białogard
Wysłany: 23-03-2011, 18:37   

Jak masz auto z immobilaizerem wciśnij sprzęgło, ale zapewne to wiesz. Może szczotki się zawieszają albo o wieniec masz wyrobiony w rozruszniku...
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 23-03-2011, 20:35   

Jeśli kontrolki nie przygasają zupełnie tylko delikatnie to albo szczotki się zawieszają, albo nie łączą styki w elektrowłączniku albo nie dochodzi napięcie z akumulatora do rozrusznika albo jest słaba masa pomiędzy silnikiem a karoserią auta.
Jeśli to wina szczotek lub elektrowłącznika to jak nie chce odpalić można puknąć czymś w rozrusznik, jeśli po tym odpali to będzie znaczyło że raczej problem jest w rozruszniku.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-03-2011, 07:48   

ja stawiam na przewody masowe lub klemy, sprawdź czy po odpaleniu pierwszym zimnego silnika po chwili się gdzieś kabel/klema nie grzeje (upłynność), gdyby np. kabel masowy miał kiepskie łącze lub był gdzieś przyłamany to podczas ładowania/poboru podczas pracy silnika będzie się nagrzewać, im wyższa temp. przewodu tym większy opór, kiedy próbujesz potem odpalić jest problem... sprawdź wszystkie połączenia masy aku-masa oraz silnik-masa
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 24-03-2011, 09:50   

Cytat:
kontrolki przygasają ale nie gasną jak przy rozładowanym akumulatorze

A więc prawdopodobnie zamiast szczotek w rozruszniku masz już same kabelki robiące zwarcie , rozrusznik do wyjęcia , bodajże dwie śruby , przerwa na kablach odpada , można sprawdzić przy okazji elektrowłącznik przy rozruszniku ale o ile pamiętam jak jest padnięty to nie przygasają kontrolki , po rozebraniu i złożeniu sprawdź czy wszystko działa bez przykręcania rozrusznika do silnika , pamiętaj że jest jeden minus i plus i jedne połączenie zapłonowe , tak to się chyba nazywa , zwierasz + z poł. zapł i hula .
_________________

 
 
shorty1988 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1997r GS 147KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 36
Skąd: moja wrodzona inteligencja?
Wysłany: 25-03-2011, 15:56   

podpinam się pod temat na forum MEKP zadałem to pytanie, ale nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi więc moze tutaj ktoś mi pomoże:
-zna ktoś może wymiary szczotek do rozrusznika lub numer rozrusznika do Eclipse 2g 97r 4g63 ???
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 25-03-2011, 19:07   

Jeżeli to ci pomoże to :

4g63 , turbo i 2.4


420A 2.0


To by było coś takiego , 4g63 , turbo i 2.4 są chyba takie same ale nie jestem na 100% pewny .
Czyli u ciebie by było :
M1T70483 - MD17286 , oczywiście numery rozrusznika :D
_________________

 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2011, 06:02   

shorty1988, jeżeli mogę spytać, po co Ci wymiary szczotek? Przy wymianie/regeneracji dobiorą odpowiedni zestaw naprawczy, jest to integralna część wraz z regulatorem napięcia i mostkiem prostowniczym, samych szczotek nie da się dorobić ani wymienić osobno, nie da się mam na myśli, że są rzeczy których nie powinno się drutować, tylko naprawiać zgodnie z zaleceniem producenta - w komplecie.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 28-03-2011, 06:26   

A dlaczego nie próbować naprawić same szczotki, jeśli regulator jest ok i kosztuje czasem kosmiczną kasę. Nie we wszystkim należy tak do końca ufać producentom bo tu każdy chce zarobić jak najwięcej.
Ps. Zresztą koledze chodziło o szczotki do rozrusznika a nie alternatora i tu rzeczywiście nie ma co kombinować bo to same szczotki.
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2011, 06:29   

Ale gafa o szóstej rano... sry ;p Jeżeli chcecie dorobić szczotki, zróbcie to po demontażu oryginalnych, albo kupcie po prostu nowe po numerze OEM części zamiennej.
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
shorty1988 
Forumowicz


Auto: Eclipse 1997r GS 147KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 36
Skąd: moja wrodzona inteligencja?
Wysłany: 28-03-2011, 18:37   

zenek_bb napisał/a:
Ale gafa o szóstej rano... sry ;p Jeżeli chcecie dorobić szczotki, zróbcie to po demontażu oryginalnych, albo kupcie po prostu nowe po numerze OEM części zamiennej.


no właśnie-mała gafa :lol:
szczotki ze szczotkotrzymaczem już kupiłem-muszę tylko wykręcić rozrusznik i włożyć nowe części-nie widzę potrzeby kupowania nowego skoro jest możliwość regeneracji...
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-06-2011, 11:52   

Rozrusznik wymieniłem przy okazji postoju auta na wymianie sprzęgła i dalej to samo .... czyli akumulator do du..... więc mam prośbę jaki akumulator kupić ? ...... 50AH czy 60AH ?

silnik 1,8 4G37
_________________

 
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-06-2011, 13:55   

Jeśli odpala po dłuższym odpoczynku to akumulator jest ok. Jeśli był by padnięty to była by odwrotna sytuacja, czym dłużej by stał to byłby bardziej rozładowany. A rozrusznik wymieniłeś na nowy czy stary reperowałeś?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.