Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma 1.6, za wysokie obroty na ssaniu?
Autor Wiadomość
Sambreman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2012, 17:50   Carisma 1.6, za wysokie obroty na ssaniu?

Niepokoją mnie wysokie obroty silnika po uruchomieniu do rozgrzania.
Jesienią obroty po uruchomieniu utrzymują się na około 1500.
Gdy przyszły mrozy (-15^) po uruchomieniu jest już 2500.
Obroty spadają do standardowych dopiero po całkowitym rozgrzaniu silnika.
(Zmniejszają się proporcjonalnie)

Z tym, że całkowite rozgrzanie to jest więcej niż ustawienie 90^ na wskaźniku, czy otwarcie na duży obieg. To jest tak jakby musiała się zagrzać cała komora silnika.

Silniczek krokowy działa, zresztą jakby z nim był problem to było by raczej odwrotnie - obroty byłyby zbyt małe.
Przeszukałem forum i jest sporo wątków, ale opisują właśnie tą odwrotną sytuację.

Może działanie takie jak opisałem na "ssaniu" jest normalne?
Może też gdy są mrozy przejeżdżacie po kilka kilometrów z obrotami blisko 2000?

Jeżeli nie, to mam już tylko pomysł z jakimś "fałszywym" powietrzem. Jakieś uszczelnienie, które po nagrzaniu rozpręża się i doszczelnia...
_________________
Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-02-2012, 20:57   

Sambreman, Przerabiałem podobny problem w zeszłym roku i nikt mi nie potrafił powiedzieć dlaczego tak jest. U mnie obroty ( 1500-2000 rpm ) wracają do normy po złapaniu ~30 st. C. ( chwilę później przełącza mi się na gaz ).

Nauczyłem się z tym jeździć.

Oczywiście jeżeli to jest jakiś problem-błąd też będę wdzięczny za podpowiedź.

[ Dodano: 02-02-2012, 21:00 ]
klik
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 03-02-2012, 00:26   

tez tak mam to normalne:)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Sambreman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2012, 10:46   

Czyli to jest cecha silnika 4G92.

Ostatnio mnie zaniepokoiło to duże przewyższenie obrotów, ale Carismą jeździ na co dzień Agatka, dlatego trudno mi tą sytuację porównać do poprzednich zim.

Zaniepokojenie pojawiło się bo miałem Galanta (4G37) ładnych parę lat i nie przypominam sobie takiego przewyższania obrotów.
A Astra trzyma standardowe obroty od razu od uruchomienia.
_________________
Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 03-02-2012, 11:43   

Sambreman, ten typ tak ma, ECU podnosi sobie obroty, żeby szybciej "złapać" temperaturę pracy.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 03-02-2012, 11:48   

Komputer daje bogatsza mieszankę gdy silnik jest zimny, jest tak w każdym aucie lecz zależne od producenta inaczej to wygląda. W 1.8 też obroty rosną a potem maleją gdy silnik łapie temperaturę.
 
 
Cinek18vip 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103KM 2001r +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 05-02-2012, 18:35   

Więc upewniłem się, że wszystko ok bo u mnie jest tak samo :)
 
 
Sambreman 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma '01 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 20
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2012, 13:34   

Jeszcze upewnię się co to znaczy "tak samo".
U mnie obroty wracają do normy dopiero po całkowitym nagrzaniu.
Wskaźnik temperatury jest już "w pionie" a obroty jeszcze powyżej 1000.
Spadają dopiero kilka minut później (rozgrzanie całej komory silnikowej?)

Jeżeli u Was obroty stabilizują się wcześniej (np złapanie 30^C), to...

Jak jest zrobione to przewyższanie obrotów?
Jakiś dodatkowy kanał powietrza omijający przepustnicę, który jest sterowany jakimś bimetalem ogrzewanym wodą? (widzę, że jakieś rurki są "rozpięte" między głowicą a przepustnicą)
(Tak było to rozwiązane w Lancia i o ile się nie mylę 4G37)
A może tylko silniczek krokowy sterowany przez ECU?

W przypadku pierwszego rozwiązania dla przewyższania obrotów, może u mnie jest jakiś problem z bimetalem, zatkane kanały wodne, etc ...
Teraz niestety jest trochę za zimno na eksperymenty.

Może Ktoś wie jak to jest skonstruowane?
_________________
Aktualnie:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)
Opel z obowiązku - Opel Astra '08 III 1,6
Poprzednio:
Mitsubishi Galant '92 1,8; Skoda 105 '88 1,0; Ford Orion '83 1,3; Lancia Delta '81 1,5
 
 
racenty 
Mitsumaniak

Auto: Carisma HB 97r. 1.8 85kw ASB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 203
Skąd: W-wo
Wysłany: 06-02-2012, 13:53   

Tym procesem steruje ECU. Z tego co mi mechanik mówił to po wymianie np. silniczka krokowego, przepływomierza trzeba stroić ECU pod to i regulować te obroty.
 
 
Cinek18vip 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 103KM 2001r +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2011
Posty: 10
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 06-02-2012, 14:14   

Sambreman napisał/a:
Jeszcze upewnię się co to znaczy "tak samo".
U mnie obroty wracają do normy dopiero po całkowitym nagrzaniu.
Wskaźnik temperatury jest już "w pionie" a obroty jeszcze powyżej 1000.
Spadają dopiero kilka minut później (rozgrzanie całej komory silnikowej?)


Dokładnie tak samo mam. Po odcinku około 5km temp 85~90^C obroty ~1100.
Dodam że po odpaleniu na zimnym obroty mam około 2000~2200, ale jak tylko ruszę to przy wciśnięciu sprzęgła wchodzą nawet do 2500.. Wraz z wzrostem temperatury obroty proporcjonalnie spadają.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-02-2012, 14:59   

O co wam chodzi? Tak było we wszystkich MPI poczynając od 4G13 (1989r). ECU podnosi obroty, za pomoca silniczka krokowego, badając temperaturę cieczy chłodzącej, do której ma osobny czujnik niż ten do wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Silnik nie szarpie, nie dławi się, nagrzewa się szybciej. Pamiętajcie, że luzy zaworowe dla zaworów z popychaczami mechanicznymi ustawiane są na gorącym silniku. Ogólnie ma to wpływ na długowieczność silników, które bardzo szybko dochodzą do optymalnej temperatury pracy, ma to też wpływ na ogrzewanie kabiny..
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-02-2012, 15:38   

Sambreman napisał/a:
Mitsubishi z pasji - Mitsubishi Carisma '01 1,6 (bardzo nieudany egzemplarz)


Za to powinieneś być wychłostany przy pierwszej okazji. Po prostu nabyłeś auto od osoby która niedbała o nie

A jesli chodzi o obroty to jest normalne w Cari
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
Ostatnio zmieniony przez cwaniak 06-02-2012, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-02-2012, 16:13   

radeksz82, to sambreman a nie kamir :)
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
cwaniak 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 DI-D 115KM
Kraj/Country: Belgium
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 780
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-02-2012, 16:25   

Morfi napisał/a:
radeksz82, to sambreman a nie kamir


Dzieki Morfi juz edytowałem posta
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 DI-D 115KM

Mitsubishi CARISMA 02r 1.9 DI-D


Mitsubishi CARISMA 01 1.6 16V sprzedana dla trol81
 
 
kamir 
Mitsumaniak
TK


Auto: Carisma GLX 1.8 SOHC+LPG '96r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Lip 2010
Posty: 727
Skąd: Kielce
Wysłany: 06-02-2012, 18:54   

Oj, widzę, że ktoś mnie tu pomówił ;) ( żart )

A wracając do tematu, to jest tak, jak napisał wichura1, ( ja mam dodatkową korzyść, szybciej się silnik zagrzeje, wcześniej przełączy się na gaz ) dzięki tym podniesionym obrotom silnik zdecydowanie szybciej łapie optymalną temperaturę.
_________________

Pozdrawiam
Kamir

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.