 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
BMW 525 Executive kombi. |
Autor |
Wiadomość |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:17 BMW 525 Executive kombi.
|
|
|
Witam wszystkich w dziale „nie miśków”. Po sprzedaży Galanta spadłem o piętro niżej czyli z działu „naszych miśków”. Galant poszedł w dobre ręce MM ze Szczecina. Ten fakt łagodzi ból po sprzedaży. Teraz troszkę o zakupie BMW. Gdy już byłem prawie pewien sprzedaży Galanta zacząłem poważniejsze poszukiwania następcy. W czwartek popołudniu pojechałem z kolegą do Gorzowa pozwiedzać komisy. Jedyny egzemplarz jaki w miarę wyglądał i nie był szpachlowany to Opel Omega 2.0 automat, kombi z 97 roku. Komis był już zamknięty więc go nie sprawdziłem dokładnie. W piątek byłem na przełożonym z soboty wyjeździe do Niemiec. W sobotę rano wyruszyłem na polowanie w okolice Żar i Żagania. Na celowniku 3x Laguna i Omega. Dwie Laguny w Żaganiu poszły ekspresowo. Pierwsza mogła brać udział w konkursie „znajdź w ciągu 15 minut nieszpachlowane miejsce a wygrasz ...” a druga mając na liczniku 175 tys km wyglądała w środku jak po 500 tys i tak też pracował silnik. Szybka decyzja. Jedziemy oglądać pod Zieloną Górą Lagunę od prywatnej osoby. Starsza ale na fotkach wyglądała super. Byliśmy umówieni na 13 godzinę. Dzwonię a gość z tekstem że właśnie ją sprzedał. No to jedziemy do Głogowa oglądać Omegę. Sprzedaje prywatna osoba. Przez telefon opis super i stan ekstra. 2.0 benzyna z gazem sekwencyjnym. Po dwóch minutach od odpalenia sama zgasła. I na gazie i na benzynie robiła to samo. Tekst właściciela „pięć lat na gazie zrobiło swoje”. Zmykamy do domu a po drodze oglądamy jeszcze parę aut przypadkowych i podanych przez telefon przez żonę. Nic wartego uwagi. Pada pomysł na wyjazd w niedzielę na giełdę do Poznania a jak nic nie będzie to wypad do Gniezna na spacer po komisach. Tam też miałem upatrzone BMW sedana z 93 roku za 7,5 tys i zapisany telefon do gościa z giełdy który miał dość przyzwoitą Lagunę no i namiar na BMW które kupiłem. W drodze do komisu w Poznaniu (Omega do oglądnięcia) zadzwoniłem na BMW sedana. Sprzedany. Komis zamknięty więc lecimy na Gniezno. Kumpel mnie namawia bym zadzwonił na BMW kombi TD i się umówił na oględziny. Niechętnie to zrobiłem bo pokazywałem to auto z ogłoszenia znajomemu który miał dwie bawarki by mi doradził. Odradził mi zakup bo zbyt słaby silnik i w dodatku z automatem. No ale zadzwoniłem i pojechaliśmy. Na miejscu szok. Auto po prostu wyglądało na swoje lata. Zadbana bejca z 95 roku. Nie odpicowana i nie zajeżdżona. Jazda próbna i jedyna słuszna decyzja KUPUJEMY. Cena 6900 a po negocjacjach 6500 zl. Przebieg 240 tys km. Właścicielem w Niemczech był właściciel salonu BMW co tłumaczy trochę „dziwną” konfigurację auta. Właściciel bez ściemy powiedział że kupił ją z uszkodzonymi drzwiami od strony kierowcy. Pomiary miernikiem potwierdziły jego słowa. Książka serwisowa prowadzona do 208 tys km. Gościu w Polsce zrobił nią przez 5 lat 30 tys km. Służyła na wyjazdy wakacyjne a na co dzień jeździli autem żony. Jednak tak do końca różowo nie jest. Starszy Pan jest wykładowcą (prof?) i jego wiedza techniczna, motoryzacyjna jest kiepska. Olej wymienił 4 lata temu, tarcze i klocki jak żyletki a świece żarowe nie działały. Świeczki już wymieniłem i jest ok. Reszta czeka na swoją kolej. Trochę o aucie: BMW 525 TD, 115 KM, automat, wersja Executive, przebieg 240 tys km, duży szyber, klima, pełen komputer, koła 17 cali przód 235/45 a tył 255/40, obniżony zawias (czerwone spężyny, podobno około 4cm w dół). Jak dobrnąłeś drogi Forumowiczu do tego miejsca to dla relaksu rzuć sobie okiem na fotki.
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:28
|
|
|
sebo199, wkońcu żeś się pochwalił, ciesz się, że to nie TDS, możę i słabszy i wolniejszy, ale za to mniej skomplikowany Życze zadowolenia z nabytku, swoją drogą, Ty chyba uwielbiasz srebrne auta |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:43
|
|
|
Co do koloru to długo z żoną oglądaliśmy katalogi i wybór padł właśnie na ten .
Kolor to w wolnym tłumaczeniu srebrny arktyczny lub arktyczne srebro. Na żywo nie wygląda jak typowy srebrny, ma lekką domieszkę błękitu. Prawdę mówiąc to kolor w używanym aucie ma marginalne znaczenie. Kolory moich dotychczasowych aut: Fiat 126p - żółty, Ford Ka - czerwony, VW Lupo - żółty, Renault Kangoo - niebieski metalik, Renault Clio - błękit królewski, Galant (93) - srebrny metalik, Ford Scorpio - śliwka, Fiat Brava - szary metalik, Galant (99) - srebrny metalik no i aktualne bmw. Jak widać różne kolory ale faktyczne sreberko najczęściej się pojawia.
TDSa omijałem szerokim łukiem. Fakt ta otwierana szyba to fajny bajer przy skromnych zakupach. Ale mi najbardziej podoba się ten wielki szyber. Otwierasz przód lub tył, lub pół na pół. |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 22-09-2010, 22:46
|
|
|
Tomek84 i to wyjaśnia czemu nasze BMW nie jest czarne |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2010, 00:00
|
|
|
panie 115KM, automat i kapcie 255...? to chyba nie jedzie? |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 23-09-2010, 00:38
|
|
|
Też tak myślałem. Ale uwierz mi że nie jest źle. Już kilku znajomków myślących tak jak Ty po przejażdżce zmieniło zdanie. Byłem zaskoczony że taki zestaw może ze sobą aż tak sprawnie działać. Na trybie ekonomicznym jedzie się normalnie, sprawnie. Jak włączysz sport to jest całkiem miło. Dzisiaj na szutrowej nawierzchni próbowałem na sporcie po depnięciu w podłogę zrywa przyczepność i lekko tyłem zarzuca. Ogólnie powiem tak: jestem spokojnym kierowcą i nie mam potrzeby bycia pierwszym na światłach. Jedyne co może zaskoczyć to prowadzenie w koleinach i na nierównościach. No i spalanie ciut wysokie na takim kapciu. Poprzedni właściciel jeździł całe lato na zimówkach 15 cali. W ten sposób je zniszczył całkowicie. Te kapcie założył do sprzedaży. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2010, 07:18
|
|
|
bardzo fajne auto
jedyne, czego się bałem oglądając bmw, to skomplikowanie tylnego zawieszenia - miałem okazję naprawiać takie coś i nie zazdroszczę
ostatecznie wybrałem Galanta, ale sentyment pozostał - jak jeszcze studiowałem to marzyłem o m3 albo chociaż 323 coupe (drugi kolega sobie takiego niedawno kupił) |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-09-2010, 08:11
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | jedyne, czego się bałem oglądając bmw, to skomplikowanie tylnego zawieszenia | ale co tam jest skomplikowane |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24259 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 23-09-2010, 10:33
|
|
|
most, półosie + zawieszenie - jak na to patrzyłem, to niespecjalnie chciałbym przy tym grzebać - pustego miejsca mniej niż przy 6G72 w Sigmie |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 23-09-2010, 10:51
|
|
|
To mnie wcale nie martwi. Sam tego nie będę nigdy robił. Dzisiaj byłem na przeglądzie. Amortyzatory przód 2x71% a tył 71% i 69%, hamulce zero różnicy, biorą równo, w zawieszeniu jedynie łącznik stabilizatora z przodu do wymiany a reszta sztywna. Do poprawki zbieżność, powinna być od 0 do 3 a jest 6. |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 23-09-2010, 13:48
|
|
|
sebo199 gratki z zakupu... Mój brat miał taką w manualu, na początku ok było, później coś zaczęła elektryka bzikować i dużo paliła Ogólnie kolor Twojej fajny, no i życzę bezawaryjności!!! |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
sebo199
Mitsumaniak
Auto: BMW 525 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: Kolonia Myśliborzyce
|
Wysłany: 23-09-2010, 15:22
|
|
|
Dziękać. Elektryka w e34 żyje trochę swoim życiem. Wyczytałem to również na forum BMW w poradach przed zakupem. Coś potrafi przestać działać a za godzinę lub następnego dnia wszystko wraca do normy. Podobno trzeba się nauczyć z tym żyć . U mnie spalanie wychodzi: trasa - miasto tak pól na pół około 9 l/100km a po mieście 10,5 l/100km. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23634 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 23-09-2010, 15:50
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | most, półosie + zawieszenie - jak na to patrzyłem, to niespecjalnie chciałbym przy tym grzebać | ale właśnie po to jest tak to skonstruowane, ze jak coś powazniejszego trzeba wymienic, to wyciaga się ten zespół w całości, tak samo jest w Vectrze "C" i w wielu innych autach. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
|
|