Peugeot 406 - Lucifer |
Autor |
Wiadomość |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 04-07-2011, 23:45 Peugeot 406 - Lucifer
|
|
|
Historia z Peżotem zaczęła się w październiku 2010. W samochodzie siostry naszego znajomego pękł pasek rozrządu. Padła propozycja, że za 5000nok może być nasz. Oczywiście nie byliśmy zainteresowani. Szykowała się przerwa w pracy, Opel póki co śmigał. Nie było w tym momencie takiej potrzeby.
Po powrocie w maju cena Puga spadła do 1500nok (cena złomu). Całą zimę przebywał na łące. Opel po półrocznym postoju obrósł jeszcze bardzie rdzą. Pojechaliśmy obejrzeć Puga.
Pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Oczywiście nie mogłem się oprzeć porwónaniom do Gala EA. W środku wygląda tragicznie (ten francuski design ). Buda praktycznie wolna od rdzy. Nadkola nieruszone. Podłoga bez najmniejszych śladów rdzy. Nie wiem czy to zasługa francuskich inżynierów czy starszej pani która użytkowała go od początku przez pierwsze 12lat.
Był garażowany.
Samochód pochodzi z wiochy obok więc to pewne.
Szybka konsultacja m.in. z robertdg i bierzemy go bez względu na stan silnika po zerwaniu paska.
Wartość rynkowa takiego sprawnego Puga to ok 18000nok.
Kilka danych:
Rocznik: 1997
Model: 406 sedan
Kolor: Czerwień Lucifer
Silnik: 2.0 16V, kod: XU10J4R, moc 135KM
Skrzynia: manualna
Przebieg: 193tys
Brak klimy, elektryczne szyby przód, podgrzewane fotele, regulacja wysokości świateł, spryskiwacze reflektorów, podgrzewanie bloku silnika systemu DEFA.
Fotosy:
  
Do zeszłego tygodnia autko było oddalone od nas ok 30km, w piątek przytargaliśmy go pod dom (dosłownie, mamy garaż pod domem)
Jak zaczęliśmy grzebać, wyszły na jaw pewne kwiatki. Kobieta, ostatni właściciel, nie zrobiła przy nim nic po zakupie. Pasek alternatora cały spękany. Olej nie ma pięknego, bursztynowego koloru - nie wiadomo kiedy był wymieniany.
Dodatkowo: cieknie pompa wspomagania, dolny przewód chłodnicy z wbudowanym metalowym, przerdzewiałym elementem też cieknie (to akurat łatwo naprawić, spawarki są pod ręką).
Po zdjęciu głowicy okazało się, że dostały wszystkie 4 cylindry.
Głowica w środę jedzie do PL na remont - w Norwegi koszta są zbyt wysokie.
 
W sierpniu będzie dalszy ciąg walki. Oczywiście zakup kompletnego rozrządu. Do wymiany wszystkie filtry i pasek alternatora.
Więcej fotek jutro |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 05-07-2011, 00:23
|
|
|
Przelicz te noki na złotówki ;d |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
joachim69
Forumowicz

Auto: Outlander 2.2, M3 E36 Estoril
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sty 2011 Posty: 245 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-07-2011, 06:24
|
|
|
Ale z was materialiści |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-07-2011, 08:06
|
|
|
Znajomy miał takiego Puga niemalże od nowości, jeździł nim ~10lat, perforacja antykorozyjna nbormalnie zajefajna - jak zakupił auto to ktoś mu odbił coś ostrego na masce tak, że powstała wgniuota i odprysł lakier, przez cały okres użytkowania w tym miejscu nie ppojawiła się rdza
Sprawy elektryczne były udane - nic się nie psuło
Sprawy mechaniczne tak średnio na jeża, ale jak się tłukło tyle kilometrów i nie oszczędzało fury, to można dac 4+, przez cały okres 2-u krotnie wymieniony wydech, raz skrzynia ze sprzęgłem - rozleciało się sprzęgło i rozwaliło skrzynie, niefart. 2-u krotnie zawieszenie przód i belka tył oraz łożyska kół.
Auto w sumie przelatało niecały milion kilometrów, z czego 3/4 na gazie - silnik nie był w żaden sposób serwisowany, poza oczywistymi wymianami.
Co się stało z autem kiedyś przez osiedle przeszła banda kiboli i zdemolowali kilka aut, kazdy element był powgnbiatany, każda szyba była potrzaskana, lusterka były oberwane, niestety auto skończyło jako wyrób wtórny.
Majkel mam nadzieje, że będziecie się nim długo cieszyć, tablica kodów dostępu działą |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 05-07-2011, 08:33
|
|
|
Miałem takiego Puga tylko po lifcie i mam do niego wielki sentyment. Jeździło się świetnie (w 98 Peugeot 406 wygrał jakiś ranking na najlepsze zawieszenie) i nigdy nic się nie zepsuło Dwa razy pękł katalizator od wjechania w kałużę, ale wymienili mi na gwarancji Myślę że będzie Ci dobrze służył, a przy tym silniku wcale dużo paliwa nie zeżre. Mi po warszawie przy dynamicznej jeździe brał 8,5- 9,0 litra benzyny.
robertdg napisał/a: | perforacja antykorozyjna nbormalnie zajefajna - jak zakupił auto to ktoś mu odbił coś ostrego na masce tak, że powstała wgniuota i odprysł lakier, przez cały okres użytkowania w tym miejscu nie ppojawiła się rdza | Potwierdzam. Ocynk był solidny |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-07-2011, 08:43
|
|
|
Nie wiem czy działa. Nie odpalaliśmy go jeszcze. Aku padło |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 05-07-2011, 08:45
|
|
|
Jeździłem takim tylko 2.1 td. Fajnie się zbiera, no i takie to delikatne Przebieg ponad 300 kkm i jeździ bez żadnych problemów. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 05-07-2011, 09:19
|
|
|
dosyc dobry samochod
jak ma sie sprawa z przelacznikiem zespolonym ?? lata juz ? ( jezeli nie, to bedzie latal )
i zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe ( dostepne z corteco )
milego uzytkowania |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-07-2011, 10:45
|
|
|
Pewnie, że nie. Masa lawety z pugiem przekraczała masę Opla. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
fj_mike
Mitsumaniak

Auto: Dyplomatyczne EA5A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Maj 2008 Posty: 6516 Skąd: Gdynia/Aagotnes
|
Wysłany: 05-07-2011, 16:40
|
|
|
Mogę się teraz bardziej rozpisać, wcześniej pisałem z komórki
cns80 napisał/a: | Mi po warszawie przy dynamicznej jeździe brał 8,5- 9,0 litra benzyny. |
Bardzo dobry wynik. Spodziewałem się więcej. Chociaż tu nie ma miasta.
Rafal_Szczecin napisał/a: | jak ma sie sprawa z przelacznikiem zespolonym ?? lata juz ? ( jezeli nie, to bedzie latal ) |
Nie lata, właśnie sprawdziłem.
Rafal_Szczecin napisał/a: | zwroc uwage na kolo pasowe, bo w niektorych modelach przy wym rozrzadu trzebabylo zmieniac kola pasowe |
Tego nie dotyczy. Manual nic o tym nie mówi.
tomek84 napisał/a: | wolno tak lawete wozić ?? |
Oczywiście, że nie wolno. Ewentualnie pustą
Ale dał radę. Czas naglił, inne plany nie wypaliły a głowica musiała być ściągnięta max do dzisiaj.
Sama laweta była rewelacyjna. Całość opuszcza się na glebę. Platforma jest na wysokości ok 150mm. |
_________________ Gość zobacz moje miśki - EA5A '98 i EA2W '02 by fj_mike
Jakby każdy stosował się do tego co piszą na forach różnych, to by dobrze na tym nie wyszedł. Trzeba podejść ze zdrowym rozsądkiem bo i u nas zdarzają się chore pomysły by Owczar
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 05-07-2011, 18:13
|
|
|
fj_mike napisał/a: | W środku wygląda tragicznie (ten francuski design | A jak dla mnie jest świetna i niczym nie ustępuje tej z EA.
P.S. Bardzo ładne auto. Zawsze mi sie podobało, ale raczej po lifcie. |
|
|
|
 |
JacekeR
Mitsumaniak
Auto: Nissan Qashkqai J10 2.0PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Cze 2011 Posty: 1426 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 07-07-2011, 11:46
|
|
|
Miałem takiego samego tylko że w combi 2,0 16V+LPG 132 KM Autko biegało aż do śmierci , żonka go uśmierciła. Polecam auto nie drogie a komfortowe i rodzinne. |
|
|
|
 |
|