Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
31-01-2010, 13:36
Sigma skrzynia
Autor Wiadomość
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 02-02-2009, 19:07   Sigma skrzynia

Witam. Mam sigme mitsubishi poj. 3000 24v i mój problem jest dotyczacy skrzyni biegow. Mianowicie gdy wrzucam bieg czyli "D" wyrzuca mi bieg i samochod nie chce ruszyc... prosze o pomoc z góry dziekuje
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 02-02-2009, 19:59   

Witam na początek sprawdz olej w skrzyni,czy do tyłu taż nie idzie czy tylko do przodu
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 02-02-2009, 20:17   

własnie olej jest. naprawde nie mam pojecia co jest z tym a boje sie jechac na serwis... na zadnym biegu nie działa
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-02-2009, 19:53   

Opisz problem trochę szerzej - kiedy to się stało, czy nagle, itd. Wtedy będziemy jakoś w stanie pomóc.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 11-02-2009, 21:34   

odrazu sie to nie stalo... raz jechalem i gdy dalem gazu to chyba było przy predkosci okolo 180 bieg sam wyskoczyl a wskazowka na obrotomierzu doszla do konca. stalo mi sie to okolo miesiaica temeu i teraz samochod stoi. na Zadnym biegu nie chce jechac... natomiast gdy wrzuce bieg i samochod powinien juz ruszac to wyrzuca bieg. to wszystko co moge powieedziec takie sa objawy

[ Dodano: 11-02-2009, 21:37 ]
Dodam ze samochod jest 1998r. i 24v na pełnej opcji oprócz skory :(
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-02-2009, 22:06   

Hmmm, brzmi znajomo bardzo znajomo.

( >>> http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8612)

Nagle podczas jazdy mówisz. A w ogóle ktoś oglądał skrzynię? Być może stało sie to samo co u mnie...
Spróbuj sprawdzić w ten sposób ze podnieś przód samochodu przy dźwigni w POZYCJI P. Jeśli bedzie można obracać kołami to duże szanse że jest to samo czyli zacznij szukać skrzyni... (nie że chcę straszyć, mam nadzieje że się mylę)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 11-02-2009, 22:29   

taka skrzynie trudno jest dostac i nie wiem czy czasami nie sprzedam samochodu na czesci... lub calego samochodu... przy okazji ile taka skrzynia moze kosztowac? i czy jesat róznica miedzy 24v a 12v?

[ Dodano: 11-02-2009, 22:30 ]
nie podczas jazdy to poprostu jak by sie robilo mi z czasem coraz czesciej bieg weybijalo az do teraz ze w ogole nie mozna nim ruszyc
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-02-2009, 23:24   

wbrew pozorom to nie jest aż tak cięzko dostać. cena między 1000-1500 - to jest w miarę normalna za sprawną. rób jak chcesz ale jeśli auto jest w dobrym stanie pozatym to szkoda by poszło na części...
co do różnic to są niewielkie, chyba że twoje auto ma 4WS (większość 24V miała) wtedy jest na skrzyni taka pompka napędzana od półosi ale wydaje mi się że można ją przełożyć
skoro skrzynia jest cała to można spróbować odczytać z niej błedy, moze czegos się dowiesz, być może da się ją naprawić
PS.
wiesz nie chcę sie czepiać ale skoro to się zdarzało wcześniej to trzeba było tego nie ignorować teraz masz...
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 12-02-2009, 16:17   

Dzisiaj wyciągnelem samochod z garazu i po miesiecznej przerwie stania wszystko normalnie dziala, przejechal nim okolo 100Km i dosc mocno go przetestowałem i wszystko bylo OK. jakis pomysl na usterke?

[ Dodano: 12-02-2009, 22:07 ]
aha jeszcze włożyłem nowy akumulator... nie wiem czy to cos zmienia ale probuje wszystkiego
 
 
batman-1
[Usunięty]

Wysłany: 12-02-2009, 22:17   

Witam pewnie podczas wymiany aku zresetował się komp albo jakiś słaby styk zaskoczył
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 13-02-2009, 10:24   

jednak ta skrzynia jest zepsuta, dzisiaj znowu to sie stalo. wyglada to tak jak by sprzegla nie miala... bo jak tylko wbije bieg to ona rusza. na sniegu mozna troche pojechac a na asfalcie w ogole.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-02-2009, 12:53   

Z automatem musisz od razu do jakiegoś znajomego lub nie mechanika. Tak jak pisali ludzie powyżej , nie wiadomo co sie stanie jeśli nie znasz kodów błędów. najważniejsza rzecz , to nie jeździć z usterką , chyba że wiesz że jest niegroźna , bo potem skrzynię można postawić jako eksponat.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
monolit1986 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 9
Skąd: Dobra
Wysłany: 13-02-2009, 14:00   

jutro bedzie podczepiona pod komputer, tyle co wiem to to ze skrzynia jest na 100% dobra i kazdy To mówi takze mysle ze po komputerze bedzie cos wiecej wiadomo. Wbija sie bieg i samochod chce ruszac ale baz gazu jest na tyle slaby ze gasnie odrazu jak bym dal gazu to by pojechal, to jest cala moja usterka
 
 
12andi 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi sigma
Kraj/Country: Austria
Dołączył: 19 Lut 2010
Posty: 29
Skąd: zbaszynek
Wysłany: 10-11-2011, 17:32   

Witam wszystkich ponownie,znalazlem piekny egzeplasz sigmy 24v automat rok 1994,niestety bez skory,i szipera,wozik garazowany,123000km,i powiem szczeze,ze wieze w ten przebieg,maske jak otworzylem,to silnik jak nowy, jak by wyjechal dopiero z fabryki(nie myty),ale w czym problem,poprosilem o jazde probna,gostek naturalnie sie zgodzil,usiadl kolo mnie,odpalilem autko,aby sie zagrzal,ruszylem do przodu,i przy predkosci 35-40kmh poczulem ze wyzucil mi bieg na N,autko kulalo sie i gdy predkosc spadla do 15-20kmh wskakuje bieg 2,dodaje gazu,wskakuje bieg 3,i znowu wyzuca na N,wsteczny pracuje normalnie,czytalem prawie wszystkie posty,i o roznych objawach,tego nie bylo...olej w skrzyni jest,skrzynia nie szarpie,ani nie chrupie,chodzi plynnie do 3 biegu,jesli by byl stan awaryjny,to skrzynia zachowywala by sie inaczej prawda?
_________________
12andi
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-11-2011, 18:44   

12andi, tak jest jak mówisz. To może oznaczać kilka uszkodzeń , jednym z nich jest elektronika , innym zryte tarczki sprzęgła , elektrozawory albo układ hydrauliki. Tak czy inaczej bez diagnostyki się nie obejdzie. [w Tarnowie jest diagnostyka :P ]
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.