Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Jak bezpiecznie zdemontować kierownicę?
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-12-2011, 10:41   [MSS 1.6] Jak bezpiecznie zdemontować kierownicę?

Witam.
Mam dwa pytania:

1. Jak zdemontować kierownicę? Czy oprócz dwóch śrubek z boków kierownicy i ewentualnie osłony manetek i przewodów od airbaga trzeba zrobić?

2. Jak to zrobić by przypadkiem nie odpaliło mi airbaga?

Po co chcę demontować kierownice?

Jak wiadomo w wielu MSSach przy kręceniu kierownicą słychać pisk. U mnie ostatnio ten pisk stał się bardzo głośny. Ściągnąłem te plastiki koło manetek od kierunków itp. i wyszło mi (ze słuchu), że to piszczy na łączeniu kierownicy z kolumną (chyba tak to się nazywa, w każdym razie w okolicach samej kierownicy. Pryskałem tam smarem teflonowym, ale nic nie pomogło, nawet na chwilę. Chyba trzeba zdemontować kierownicę, żeby się z tym uporać.
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 17-12-2011, 10:57   

RaVciO napisał/a:
Jak wiadomo w wielu MSSach przy kręceniu kierownicą słychać pisk. U mnie ostatnio ten pisk stał się bardzo głośny.
...
Chyba trzeba zdemontować kierownicę, żeby się z tym uporać.
Gdy miałem jeszcze MSS-a też zgłaszałem piszczenie kierownicy w ASO. Mechanik smarował coś, gdzieś tam od dołu bez zdejmowania kierownicy. Zdaje się, że jest tak taki gumowy fartuch, który wydaje takie dźwięki i jego powierzchnię trzeba prysnąć jakimś silikonem czy czymś :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-12-2011, 11:09   

Od dołu powiadasz.... spróbuję, może pomoże, bo ten pisk w obecnej formie doprowadza mnie do szału (do tego cichego przyzwyczaiłem się do tego stopnia, że nawet go już nie słyszałem)
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
zaqos 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1,9DI-D
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 47
Skąd: Szczecin/Lipiany
Wysłany: 17-12-2011, 16:24   

do smarowania nadaje sie HHS 5000 firmy Wurth, sam uzywam i na prawde sie sprawdza.
_________________
Nie dyskutuj z idiota - najpierw sprowadzi cie do swojego poziomu, a potem zniszczy doswiadczeniem.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-12-2011, 16:27   

zaqos napisał/a:
do smarowania nadaje sie HHS 5000 firmy Wurth, sam uzywam i na prawde sie sprawdza.


Znaczy się używasz do smarowania kierownicy w MSS ?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 17-12-2011, 16:31   

Chodzi zapewne o uszczelniacz miejsca przejścia wałka od kierownicy z kabiny do komory silnika pod maską.
A jeśli chodzi o demontaż kierownicy i poduszki zarazem, to należy najpierw odłączyć akumulator i niektórzy radzą dodatkowo wcisnąć np. hamulec lub zewrzeć klemy plusową i minusową w celu pozbycia się jakiegokolwiek napięcia z instalacji auta. Akumulator podłączamy oczywiście po całkowitym montażu i podłączeniu wszystkich kostek od poduszki. Przy nieodłączeniu akumulatora na pewno powstaną błędy w systemie poduszek które trzeba będzie kasować podłączając do komputera diagnostycznego.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 17-12-2011, 20:11   

Piszczenie jest właśnie bliżej kierownicy niż pedałów.

Czy do skasowania ewentualnych błędów airbaga wystarczy scantool i kabelek ELM327 z laptopem? Czy musi to być jakiś poważniejszy sprzęt?
_________________
Si vis pacem, para bellum.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.