Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Podłączyłem światła dzienne i cuda się dzieją
Autor Wiadomość
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
  Wysłany: 01-10-2014, 18:58   Podłączyłem światła dzienne i cuda się dzieją

Wczoraj elektryk mi zainstalował, wpiął się w puszce pod maską w jakiś brązowy kabelek, prąd na tym kabelku jest po włączeniu zapłonu (po wyłączeniu zapłonu i wyjściu z auta, DRL świecą się jeszcze około minuty - nie wiem, czemu).
I tak wczoraj wracam do domu, jadę i nagle nie mogę przyśpieszyć! Redukuję bieg - to samo! Auto wkręca się tylko do 2 tys./obr. i nic ponadto. Stanąłem na poboczu, na biegu jałowym próbuje dodać gazu i tylko 3,5 tys/obr i dalej nie chce się wkręcać.
Wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie i było już OK.
Dzisiaj sobie jadę, pociągnąłem na trzecim biegu do 4 tys/obr i znowu silnik przeszedł w jakiś tryb awaryjny - tak samo, jak wczoraj :evil:
Ożesz ty twoja mać!
Sprawdzamy z kumplem, kombinujemy i przez przypadek zauważyliśmy, że te światła dzienne pulsują/rozjaśniają się wraz ze wzrostem obrotów silnika.
No to odłączyłem je w cholerę, żeby sprawdzić, jak auto zachowuje się bez nich. Dzisiaj w drodze z pracy do domu wkręcałem go na każdym biegu na najwyższe obroty i było OK.
Ktoś ma pomysł, czy elektryk mógł się wpiąć w jakiś "nie ten" kabelek i to spowodowało przejscie w tryb awaryjny? Czy może te światła mają jakąś wadę, która powoduje takie cyrki? No głupi jestem, a tak się cieszyłem :(

EDIT:
Tak teraz poczytałem i to chyba bardziej pasuje do wątku o nagłej utracie mocy, bo objawy identyczne! Ale, kurcze, aż taki przypadek, że od nowości nic się nie działo, aż tu nagle po wizycie u elektryka - w ten sam dzień - zaczęło się dziać?
No i te ledy rozjaśniające się po zwiększeniu obrotów silnika? Hmmm...
Teraz tak sobie myślę, że ten elektryk przy zakładaniu tych świateł, mógł coś tam gdzieś ręką zawadzić o coś - tylko o co?
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-10-2014, 19:34   

Szczerze ? Poszukaj jakiegoś porządnego elektryka samochodowego. Bo ten Twój to widać "fachowiec", jak z koziego zadka trąba (oryginalnie brzmi to ciut inaczej, ale regulamin :P )
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 01-10-2014, 20:06   

No przyznam się bez bicia, że u "fachowca w stodole" za 50zł. mi te halogeny wymienili i podłączyli. To nawet nie chodziło o to, że tanio, bo myślałem, że wezmą ok. 100zł. - chodziło o to, że tutaj na forum pisano, że takie rzeczy można samemu zrobić.
Napiszcie może, do którego kabelka w puszce powinien był się podłączyć? Bo ten brązowy, to chyba niezbyt udany wybór był...
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 01-10-2014, 20:28   

toppk napisał/a:
No przyznam się bez bicia, że u "fachowca w stodole" za 50zł. mi te halogeny wymienili i podłączyli. To nawet nie chodziło o to, że tanio, bo myślałem, że wezmą ok. 100zł. - chodziło o to, że tutaj na forum pisano, że takie rzeczy można samemu zrobić.
Napiszcie może, do którego kabelka w puszce powinien był się podłączyć? Bo ten brązowy, to chyba niezbyt udany wybór był...

Bo mozna :mrgreen: 1 rzecz to sprawdzic czy masz wlaczony tryb skandynawski. Jesli tak to poprosic w ASO zeby wylaczyli przez MUT-III.
2. Podlaczyc sygnal do DRL-ow poprzez wpiecie sie w obwod swiatel pozycyjnych ktore zapalaja sie razem z mijania i tyle. Jak czujnik zmierzchu zapali swiatla mijania, to DRLy gasna i na odwrot. Elektronika wszystkim sama steruje. Oczywiscie pod warunkiem ze DRLy maja w zestawie przekaznik ktory reguluje samozaplon swiatelek. + i - bezposrednio pod Aku.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 01-10-2014, 21:21   

toppk napisał/a:
Sprawdzamy z kumplem, kombinujemy i przez przypadek zauważyliśmy, że te światła dzienne pulsują/rozjaśniają się wraz ze wzrostem obrotów silnika.
jest to możliwe - diody mogą reagować na wzrost napięcia 12-14,4V
1. masz do DRL trzy kable? Czerwony, czarny i np. żółty? czy tylko 2 kable?
Zakładam, że trzy.
Czy po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora świecą? Jeśli tak to sugeruję zastosować przekaźnik - może być podłączony do "brązowego" kabelka, ale osobiście poszukałbym innego miejsca z zasilaniem po kluczyku - np. radio. Zasilanie jest z aku przez bezpiecznik, a przekaźnik jest tylko sterowany przez napięcie z kabelka co nie powoduje zazwyczaj żadnych problemów.
Jest wiele modeli DRL, które mają automat - nie świecą przy 12V, ale przy włączeniu silnika pojawia się napięcie 14,4V z alternatora i załącza dzienne. Wówczas po wyłączeniu silnika jeszcze przez kilka sekund świecą aż spadnie napięcie. Bardzo możliwe, że masz właśnie takie. Wtedy podłącza się je gdziekolwiek po bezpieczniku w skrzynce bezpieczników, albo pod akumulator przez oddzielny bezpiecznik na kablu.
Wrzuć jakieś zdjęcie kabli lub instrukcji. Możesz sprawdzić z jakiego bezpiecznika wziął zasilanie do DRL - może od kompa sterującego silnikiem - to nie najszczęśliwsze podłączenie, bo mogą jakieś zakłócenia się pojawiać.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 02-10-2014, 10:06   

Serdeczne dzięki za porady!
Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora, świeciły cały czas, ale w puszcze znalazłem wolny bezpiecznik nr 21, który działa po kluczyku, podłączyłem i wszystko hula jak należy!
Jeszcze raz dzięki :D
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 02-10-2014, 12:14   

toppk napisał/a:
Serdeczne dzięki za porady!
Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora, świeciły cały czas, ale w puszcze znalazłem wolny bezpiecznik nr 21, który działa po kluczyku, podłączyłem i wszystko hula jak należy!
Jeszcze raz dzięki :D

A gdzie podlaczyles kabelek sygnalowy remote?
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 02-10-2014, 12:46   

toppk napisał/a:
Po podłączeniu bezpośrednio do akumulatora, świeciły cały czas, ale w puszcze znalazłem wolny bezpiecznik nr 21,
no i super. "elektrykowi" nie chciało się poszukać?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 02-10-2014, 18:46   

No "elektryk" wybrał chyba najgorzej jak mógł.
Aha i jeszcze jedno - światła już nie rozjaśniają się po zwiększeniu obrotów, a gasną po jakiś 10 sek., kiedy jakiś przekaźnik "pyknie".
Jestem zadowolony, a dla was :occasion5:

[ Dodano: 02-10-2014, 18:51 ]
mitsu00 napisał/a:

A gdzie podlaczyles kabelek sygnalowy remote?


Ten kabelek podłączył elektryk do kabelka + od żarówki pozycyjnej.
Gdyby ktoś szukał w przyszłości prądu po zapłonie (nie po pierwszym przekręceniu, kiedy radio się uruchamia), to bezpiecznik nr 21 jest idealny.
pzdr.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-10-2014, 22:13   

toppk napisał/a:
a gasną po jakiś 10 sek
.To masz follow mi :wink: czyli odprowadzają cię do domu ,ale czas włączenia może być różny wzależności od naładowania lub stanu aku
_________________

 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 03-10-2014, 15:42   

Ja mam u siebie podłączone bezpośrednio do akumulatora. Czerwony kabel do plusa, czarny do minusa i trzeci pod postojówkę. Żadnych problemów z działaniem. Co tu można źle podłączyć?
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 03-10-2014, 16:05   

paweldm napisał/a:
Ja mam u siebie podłączone bezpośrednio do akumulatora. Czerwony kabel do plusa, czarny do minusa i trzeci pod postojówkę. Żadnych problemów z działaniem. Co tu można źle podłączyć?


Tylko, że jak próbowałem podłączyć bezpośrednio do akumulatora, świeciły się cały czas. Widocznie nie miały takiego sterownika, że działa przy jakimś tam napięciu.

[ Dodano: 03-10-2014, 16:06 ]
lexus napisał/a:
To masz follow mi :wink:


No tak :wink:
 
 
paweldm 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.2 did 2008r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 325
Skąd: GST
Wysłany: 03-10-2014, 16:51   

Lampy, które kupiłem miały sterownik w komplecie.
Po podłączeniu świeciły się ale po kilku sekundach zgasły.
Po zamknięciu auta również przez kilka sekund świecą, ale to mi nie przeszkadza.
 
 
toppk 
Forumowicz

Auto: O2, glonojad, 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 95
Skąd: RW
Wysłany: 03-10-2014, 17:11   

paweldm napisał/a:

Po podłączeniu świeciły się ale po kilku sekundach zgasły.


A to widzisz, tego do końca nie sprawdziłem. Tzn. moje świeciły się po podłączeniu bezpośrednio do aku przez co najmniej 10 sek., ale potem nie sprawdzałem, czy by same zgasły.
Najważniejsze, że wszystkim działają jak należy :D
pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.