Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok |
Autor |
Wiadomość |
fochmistrz1899
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 04-09-2011, 11:29 Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok
|
|
|
Witam wszystkich. Mam mały (a raczej duży) problem z moim coltem
Gdy samochodzik postoi pod blokiem dłużej niż 48 godzin pada akumulator. Jedyną rzeczą którą moge zrobić to opuszczenie szyb... Do góry już nie pójdą. Światła oczywiście świecą ledwo ledwo, nie wspominając o próbie odpalenia silnika... typowe objawy rozładowania aku... wszystko by było oczywiste gdyby nie...
1. Akumulator w bardzo dobrym stanie (sprawdzany przez dwóch różnych sprzedawców przy pomocy ich mierników)---- ładowanie z alternatora też bez zarzutów...
2. gdy odkręcam kleme "-" na dwa czy trzy dni samochodzik odpala bez zarzutów... jednym zdaniem wszystko ok
3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi)
nie za bardzo wiem co robić!! problemy z elektroniką, zatarte przewody? jak to spradzić... samochód chodzi bez zarzutów jednak każde odpalenie samochodu po dłuższej przerwie zaczyna sie od dokręcanie klemy do aku... który i tak był już w przeciągu miesiąca ładowany 5 razy...
wszystko zaczęło się od drogowej stłuczlki! dostałem porządny cios w tylni zderzak... wysiadło podswietlenie tablicy rejestracyjnej... pozostałem lampy świacą bez zarzutów, oswietlenie bagażnika gaśnie przy jego zamknięciu... z góry dziex za rade |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 04-09-2011, 12:28
|
|
|
Sprawdź dokładnie klemy, bo może być brak styku na klemie.
Jak wsiądziesz i będzie aku „wyczerpany”, poluzuj klemy i delikatnie je „porusz” (bez ściągania) i dobrze dokręć – jak odpali to masz winnego - jak nie to szukamy dalej . |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 04-09-2011, 22:01
|
|
|
Na 100% nie - mitsu w tych latach nie mialo takich bajerow. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21018 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 04-09-2011, 22:10
|
|
|
może brak podświetlenia tablicy robi jakieś zwarcie i stąd problem z rozładowanym aku. |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
krzysieg
Forumowicz

Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 18 Lut 2011 Posty: 575 Skąd: Jelenia góra
|
Wysłany: 04-09-2011, 22:41
|
|
|
Miałem kilkumiesięczny aku który miał prawidłowe napięcie prąd rozruchu i odpalałem z niego bez problemu .
Ale wystarczyło że półgodziny pograło radio lub paliło się światło wewnętrzne i już nie mogłem odpalić , po 1 dniu stania też siadał . |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 04-09-2011, 22:55 Re: Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok
|
|
|
fochmistrz1899 napisał/a: | 3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi) | Kilka mA to nic, prosty rachunek, akumulator ma min 40Ah, więc można hipotetycznie pociągnąć 40A w godzinę, 1A przez 40h, 100mA przez 400h (ponad 16dni). Ja bym sprawdził też alarm czy przypadkiem się nie wzbudza, może masz funkcję powiadamiania o tym czy się wzbudził, np niektóre inaczej reagują przy rozbrajaniu, np pikają raz więcej, albo dioda miga. Sam alarm jako taki nie powinien pobierać prądu, ale np kierunkowskazy już dużo pobierają, 4x21W = ok 7A w cyklu przerywanym, powiedzmy 50% tego, daje 3.5A.
A może w czasie uderzenia w tył uszkodził się czujnik otwarcia klapy i np z powodu wiatru alarm się wzbudza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 04-09-2011, 23:10
|
|
|
Ja stawiam podobnie jak napisał mkm lub nie łączy któraś masa, albo pomiędzy akumulatorem a silnikiem lub pomiędzy akumulatorem a karoserią. Mój teść miał podobne objawy w maździe 626, okazało się że nie łączy masa przykręcona do rozrusznika i główna przykręcona do karoserii. Akumulator ciągle był niedoładowany. Można to łatwo sprawdzić mierząc ładowanie na zaciskach akumulatora a następnie na alternatorze. Jeśli na alternatorze będzie ok czyli około 14,4V, czyli właściwie a na akumulatorze około 13V to znaczy, że któraś z mas bądź dodatni przewód ładowania nie łączy. |
|
|
|
 |
mani4c
Forumowicz

Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 25 Maj 2009 Posty: 114 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-09-2011, 08:19
|
|
|
Miałem tak samo z Coltem 1.3. Przeczyściłem wszystkie możliwe masy i problem się rozwiązał... Szukaj kabelków, które idą od silnika do karoserii. Spiłuj też papierem ściernym klemy i elektrody aku. Pomoże na 100%. |
_________________ Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC |
|
|
|
 |
KlaudiuszBdg
Mitsumaniak

Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Sie 2010 Posty: 200 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-09-2011, 11:30
|
|
|
I jak bedziesz skrecal wszystko spowrotem mozesz uzyc specjalnego preparatu do klem - spowalania sniedzenie i chroni przed korozja |
|
|
|
 |
fochmistrz1899
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011 Posty: 2 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 07-09-2011, 19:22
|
|
|
dziex za rady dzis zająłem się masami i klemami (bo alarmu w mojej gwieździe nie mam)... aku skręcony zobaczymy czy odpali w piatek. pozdrawiam |
|
|
|
 |
darksunbeam
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0 1,3 99r. 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Wrz 2010 Posty: 4 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 29-11-2011, 13:44
|
|
|
mam podobny problem--> pobór prądu w "spoczynku" dochodzi az do 120mA.....dużo! nie wiem od czego zacząć poszukiwania! Moje autko juz po dwóch dniach postoju wogle nie odpala! :/
Akumulator jest nowy - w tamtym roku wymianieny....alternator niby troche niedoładowywuje....ale taki pobór prądy przy bezruchu to dużo za dużo (nawet przy całkowicie sprawnym alternatorze. prawda? :> ) |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 29-11-2011, 18:48
|
|
|
jakie radio masz zamontowane .jeśli forda to mogą być problemy,ponieważ one pobierają prąd nawet jak są wyłączone.dlatego prąd do nich musi iść po przez włączoną stacyjkę . |
|
|
|
 |
xluki
Mitsumaniak

Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 23 Mar 2009 Posty: 813 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-11-2011, 19:04
|
|
|
Sprawdź w jakim stanie są klemy i kable do nich dochodzące. |
_________________ 02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 |
|
|
|
 |
darksunbeam
Nowy Forumowicz
Auto: CJ0 1,3 99r. 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Wrz 2010 Posty: 4 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30-11-2011, 10:05
|
|
|
radio mam troche stare - kupione kiedys na allegro -sony (na płyty). w sobote zajme sie klemami i kabelkami masy (ale one chyba nie sa przyczyna pobory pradu w bezruchu?). Potem zmierze sobie pobor pradu po odpieciu radia (bo jeszcze tego nie robiłam).....mam nadzieje,ze cos znajde....inaczej bede musiała oddac autko do elektryka...a to juz chyba troche czasochłonna i kosztowna zabawa |
|
|
|
 |
|