Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok
Autor Wiadomość
fochmistrz1899 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: Tychy
Wysłany: 04-09-2011, 11:29   Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok

Witam wszystkich. Mam mały (a raczej duży) problem z moim coltem

Gdy samochodzik postoi pod blokiem dłużej niż 48 godzin pada akumulator. Jedyną rzeczą którą moge zrobić to opuszczenie szyb... Do góry już nie pójdą. Światła oczywiście świecą ledwo ledwo, nie wspominając o próbie odpalenia silnika... typowe objawy rozładowania aku... wszystko by było oczywiste gdyby nie...

1. Akumulator w bardzo dobrym stanie (sprawdzany przez dwóch różnych sprzedawców przy pomocy ich mierników)---- ładowanie z alternatora też bez zarzutów...
2. gdy odkręcam kleme "-" na dwa czy trzy dni samochodzik odpala bez zarzutów... jednym zdaniem wszystko ok
3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi)

nie za bardzo wiem co robić!! problemy z elektroniką, zatarte przewody? jak to spradzić... samochód chodzi bez zarzutów jednak każde odpalenie samochodu po dłuższej przerwie zaczyna sie od dokręcanie klemy do aku... który i tak był już w przeciągu miesiąca ładowany 5 razy...

wszystko zaczęło się od drogowej stłuczlki! dostałem porządny cios w tylni zderzak... wysiadło podswietlenie tablicy rejestracyjnej... pozostałem lampy świacą bez zarzutów, oswietlenie bagażnika gaśnie przy jego zamknięciu... z góry dziex za rade
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 04-09-2011, 12:28   

Sprawdź dokładnie klemy, bo może być brak styku na klemie.
Jak wsiądziesz i będzie aku „wyczerpany”, poluzuj klemy i delikatnie je „porusz” (bez ściągania) i dobrze dokręć – jak odpali to masz winnego - jak nie to szukamy dalej :wink: .
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-09-2011, 19:44   

A nie masz czasem tak że światła zapalają się same?
Opisałem to tutaj http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=61800
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 04-09-2011, 22:01   

Na 100% nie - mitsu w tych latach nie mialo takich bajerow.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21018
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 04-09-2011, 22:10   

może brak podświetlenia tablicy robi jakieś zwarcie i stąd problem z rozładowanym aku.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
krzysieg 
Forumowicz


Auto: Colt CJ1A 00'r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 575
Skąd: Jelenia góra
Wysłany: 04-09-2011, 22:41   

Miałem kilkumiesięczny aku który miał prawidłowe napięcie prąd rozruchu i odpalałem z niego bez problemu .
Ale wystarczyło że półgodziny pograło radio lub paliło się światło wewnętrzne i już nie mogłem odpalić , po 1 dniu stania też siadał .
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 04-09-2011, 22:55   Re: Zasilanie pada po 2 dniach. Aku ok

fochmistrz1899 napisał/a:
3. wpinałem amperomierz w obwód na wyłączonym silniku w celu sprawdzenia mozliwości "lewego poboru"... obciążenie rzędu kilku miliamper (pytanie czy taki pomiar w ogóle coś mi mówi)
Kilka mA to nic, prosty rachunek, akumulator ma min 40Ah, więc można hipotetycznie pociągnąć 40A w godzinę, 1A przez 40h, 100mA przez 400h (ponad 16dni). Ja bym sprawdził też alarm czy przypadkiem się nie wzbudza, może masz funkcję powiadamiania o tym czy się wzbudził, np niektóre inaczej reagują przy rozbrajaniu, np pikają raz więcej, albo dioda miga. Sam alarm jako taki nie powinien pobierać prądu, ale np kierunkowskazy już dużo pobierają, 4x21W = ok 7A w cyklu przerywanym, powiedzmy 50% tego, daje 3.5A.
A może w czasie uderzenia w tył uszkodził się czujnik otwarcia klapy i np z powodu wiatru alarm się wzbudza.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-09-2011, 23:10   

Ja stawiam podobnie jak napisał mkm lub nie łączy któraś masa, albo pomiędzy akumulatorem a silnikiem lub pomiędzy akumulatorem a karoserią. Mój teść miał podobne objawy w maździe 626, okazało się że nie łączy masa przykręcona do rozrusznika i główna przykręcona do karoserii. Akumulator ciągle był niedoładowany. Można to łatwo sprawdzić mierząc ładowanie na zaciskach akumulatora a następnie na alternatorze. Jeśli na alternatorze będzie ok czyli około 14,4V, czyli właściwie a na akumulatorze około 13V to znaczy, że któraś z mas bądź dodatni przewód ładowania nie łączy.
 
 
mani4c 
Forumowicz


Auto: Sprzedane
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Maj 2009
Posty: 114
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-09-2011, 08:19   

Miałem tak samo z Coltem 1.3. Przeczyściłem wszystkie możliwe masy i problem się rozwiązał... Szukaj kabelków, które idą od silnika do karoserii. Spiłuj też papierem ściernym klemy i elektrody aku. Pomoże na 100%.
_________________
Skoda Fabia 6Y2 1.4 100 KM DOHC
 
 
KlaudiuszBdg 
Mitsumaniak


Auto: Colt '00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Sie 2010
Posty: 200
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-09-2011, 11:30   

I jak bedziesz skrecal wszystko spowrotem mozesz uzyc specjalnego preparatu do klem - spowalania sniedzenie i chroni przed korozja
 
 
fochmistrz1899 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi colt 97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2011
Posty: 2
Skąd: Tychy
Wysłany: 07-09-2011, 19:22   

dziex za rady dzis zająłem się masami i klemami (bo alarmu w mojej gwieździe nie mam)... aku skręcony zobaczymy czy odpali w piatek. pozdrawiam
 
 
darksunbeam 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0 1,3 99r. 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29-11-2011, 13:44   

mam podobny problem--> pobór prądu w "spoczynku" dochodzi az do 120mA.....dużo! nie wiem od czego zacząć poszukiwania! Moje autko juz po dwóch dniach postoju wogle nie odpala! :/
Akumulator jest nowy - w tamtym roku wymianieny....alternator niby troche niedoładowywuje....ale taki pobór prądy przy bezruchu to dużo za dużo (nawet przy całkowicie sprawnym alternatorze. prawda? :> )
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 29-11-2011, 18:48   

jakie radio masz zamontowane :?: .jeśli forda to mogą być problemy,ponieważ one pobierają prąd nawet jak są wyłączone.dlatego prąd do nich musi iść po przez włączoną stacyjkę .
 
 
 
xluki 
Mitsumaniak


Auto: Mercedes SLK
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Mar 2009
Posty: 813
Skąd: Słupsk
Wysłany: 29-11-2011, 19:04   

Sprawdź w jakim stanie są klemy i kable do nich dochodzące.
_________________
02483/KMM
Była: Carisma 1.8GDI 98' LX
Była: Carisma 1.8GDI 12.04' Motion PLUS
Była: Honda Civic VIII 2.2 i-CTDI
Była: Honda Civic IV 1.6 16v
Jest: Mercedes-Benz SŁK 2.3 Kompressor
 
 
darksunbeam 
Nowy Forumowicz

Auto: CJ0 1,3 99r. 75KM
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 09 Wrz 2010
Posty: 4
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 30-11-2011, 10:05   

radio mam troche stare - kupione kiedys na allegro -sony (na płyty). w sobote zajme sie klemami i kabelkami masy (ale one chyba nie sa przyczyna pobory pradu w bezruchu?). Potem zmierze sobie pobor pradu po odpieciu radia (bo jeszcze tego nie robiłam).....mam nadzieje,ze cos znajde....inaczej bede musiała oddac autko do elektryka...a to juz chyba troche czasochłonna i kosztowna zabawa :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.