CARI 1.8 16V '97 Nie odpala z kluczyka (tylko z pychu)... |
Autor |
Wiadomość |
eekx [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 08:08 CARI 1.8 16V '97 Nie odpala z kluczyka (tylko z pychu)...
|
|
|
Więc...od wczoraj wieczorem się to dzieje. Po zgaszeniu nie odpala ze stacyjki. Po przekręceniu kluczyka palą się kontrolki jak gdyby nigdy nic, ale jak daję na zapłon to gasną i tyle...(potem sie ledwo żarzą). Czasem prąd jest, a czasem nie. Masa sie obluzowała czy co? Jeśli tak to gdzie ją znajde? Dodam, że akumulator jest nowy. Przewody sprawne. Wcześniej żadnych problemoof z elektryką. Garażowany od nowości i żadnej stluczki, mycia silnika itepe. Pierwszy właściciel!!!
Z pychu pali ok, ale nie oto chiba biega. Ładowanie jest chiba gut, bo podczas jazdy nie mam kontrolki akumulatora.
[/b]...kurcze...11 lat i tak nagle się popsuł...[/b]
MA KTOŚ POMYSŁ LUB DOBREGO ELEKTRYKA W WARSZAWIE LUB OKOLICACH ? |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 01-09-2006, 08:22
|
|
|
mialem podobny przypadek w swoim poprzednim aucie i pewnie problem jest podobny, czyli gdzies nie ma pradu. Mi wtedy poleciala jakas kostka elektryczna. Samochod palil bez problemow, pewnego razu go zgasilem, za minute chcialem zapalic i jakby samochod przestal zyc, a na pych palil OK.
Co do elektrykow polecanych to ja moge polecic dwoch w Legionowie, ale to nie wiem czy az tak daleko chce Ci sie jechac. Pewnie zaraz koledzy z Warszawy poratuja jakims adresem. Ale jakby co to mogę zapodać jakieś namiary.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 01-09-2006, 09:17
|
|
|
Autovolt SC. Elektromechanika samochodowa
0 22 639 86 26
01-756 Warszawa, Przasnyska 2a
poniedziałek - piątek: 7-16
IMHO najbardziej godny polecenia elektryk w naszym mieście |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
BUBU
Mitsumaniak Partyzant

Auto: Endeavor
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Sie 2006 Posty: 1548 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 01-09-2006, 09:27
|
|
|
Zacznij od najprostszego , sprawdź mocowanie klem na akumulatorze .
Pozdrowienia |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 01-09-2006, 09:55
|
|
|
BUBU napisał/a: | Zacznij od najprostszego , sprawdź mocowanie klem na akumulatorze |
Swieta prawda. Od tego trzeba zaczac, tym bardziej ze jak piszesz masz nowy aku, wiec przy wymianie mogly byc niedokladnie poskrecane, ewentualnie po prostu nie pasuja/nie daly sie dobrze zacisnac klemy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Rafalxl [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2006, 11:18
|
|
|
moze blokada elektroniczna jest zepsuta. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 01-09-2006, 14:27
|
|
|
a jesli nie klemy to padly szczotki w rozruszniku, mialem identyczny objaw, wystarczylo rurka puknac w rozrusznik i odpalal |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 03-09-2006, 01:23
|
|
|
Ja stawiam na klemy - syf się najprawdopodobniej zebrał i robi się wielki spadek napięcia - dlatego gasną kontrolki. U mnie masa rozrusznika brana jest bezpośrednio z bloku silnika przez obudowę o ile dobrze pamiętam. Sprawdźić też można jak czystość styku "+" przy rozruszniku
Przy skończonych szczotkach kontrolki powinny tylko lekko przygasnąć (prawie niezauważalnie) - prąd bierze wtedy tylko elektromagnes przy rozruszniku. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2006, 15:32
|
|
|
Sprawdź jakie napięcie jest na 'cyckach' aku a jakie na klemach. Następnie - po odpaleniu na pych - sprawdź jakim napięciem jest aku ładowany - w zależności od obrotów silnika. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-09-2006, 07:28
|
|
|
Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa i nawet pokazywali czemu - pięknie pogięte elementy narządów wewnętrznych silnika czyżby silniki Mitsubishi były aż tak odporne? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24337 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 09:25
|
|
|
Galanta mi się zdażyło 2 razy odpalać na pych (na wstecznym) - od tego czasu jak narazie (po 4 latach) jest ok.
Była to sytuacja wyjątkowa - padło aku. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-09-2006, 12:18
|
|
|
saphire napisał/a: | Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa |
A mnie uczyli nie odpalać na pych samochodów z PASKIEM rozrządu. Wtrysk nie ma tu nic do rzeczy... |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 05-09-2006, 16:06
|
|
|
szczeslaw napisał/a: | saphire napisał/a: | Mnie uczyli nie odpalac na pych aut z wtryskiem paliwa |
A mnie uczyli nie odpalać na pych samochodów z PASKIEM rozrządu. Wtrysk nie ma tu nic do rzeczy... |
No to ja dodam kolejna szkole ... mi mowiono, ze nie wolno na pych tych z katalizatorem |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-09-2006, 17:28
|
|
|
No... może mi ktoś właśnie wytłumaczy czemu nie odpalać na pych?
Szczególnie jeśli odpalamy dobrze rozpędzonego.
Jedyne co jeszcze jestem jako tako w stanie wytłumaczyć to to z katalizatorem - jak auto ma trudności z zapłonem albo odpalamy ledwo toczące to paliwo przed tym jak odpali leci w wydech i spala się w katalizatorze. |
|
|
|
 |
piwkotom
moderator mitsumaniak maruda

Auto: Touareg V8 :)
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 03 Sie 2005 Posty: 1620 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-09-2006, 17:36
|
|
|
josie napisał/a: | No... może mi ktoś właśnie wytłumaczy czemu nie odpalać na pych? |
mozliwosc: zerwania/uszkodzenia/przeskoku/przesuniecia paska rozrzadu?
tak sobie gdybam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|