3.2 DID sporo spalił |
Autor |
Wiadomość |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 28-12-2011, 21:21 3.2 DID sporo spalił
|
|
|
Witam. panowie nawiązując do mojego poprzedniego postu a mianowicie demontazu i montazu pompy wtryskowej (wyciek oleju ) mam chyba kolejny problem. Auto spalilo prawie 16 litro na 100km - nigdy wczesniej tak nie bylo, nie mowie ze palil 10 ale w 12-13 sie miescil w cyklu mieszanym. Czy jest jakas rzecz na ktora moge sam zwrocic uwage czy czeka mnie kolejna wizyta i szukanie. Filtry nowe maja moze z 3000km a przed demontazem pompy palil napewno mniej a mrozow tez teraz przeciez niema. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 28-12-2011, 22:15
|
|
|
kto i jak wkładał pompę? Czy pajero ma moc? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 29-12-2011, 11:04
|
|
|
Panie Zbyszku pompe wyciagali i wkladali w warsztacie pod Krakowem. Wydaje mi się że raczej wiedzą o co chodzi bo robią sporo Pajero i innych japończyków. Auto odpala i chodzi tak jak przed naprawą, ma moc pali za drugim obrotem rozrusznika, chodzi rowno. Sam się zastanawiam czy mogli cos z tym założeniem sknocić, mam do nich podjechać po nowym roku bo teraz mają zamkniete ale twierdzą, że pompa jest napewno na swoim miejscu tak jak była wcześniej. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 29-12-2011, 13:07
|
|
|
koniusek napisał/a: | Panie Zbyszku pompe wyciagali i wkladali w warsztacie pod Krakowem. Wydaje mi się że raczej wiedzą o co chodzi bo robią sporo Pajero i innych japończyków. Auto odpala i chodzi tak jak przed naprawą, ma moc pali za drugim obrotem rozrusznika, chodzi rowno. Sam się zastanawiam czy mogli cos z tym założeniem sknocić, mam do nich podjechać po nowym roku bo teraz mają zamkniete ale twierdzą, że pompa jest napewno na swoim miejscu tak jak była wcześniej. Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie |
Może zmniejsza dawkę paliwa tylko. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 30-12-2011, 19:36
|
|
|
Panie Zbyszku mam rozumiec, że może być przez chwile wyzsze aż pompa sie ''nauczy'' tak?
Nie robie zbyt duzo kilometrów dlatego też zapytam ile taki cos moze potrwac? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2011, 20:36
|
|
|
koniusek napisał/a: | Panie Zbyszku mam rozumiec, że może być przez chwile wyzsze aż pompa sie ''nauczy'' tak?
Nie robie zbyt duzo kilometrów dlatego też zapytam ile taki cos moze potrwac? |
Nie nauczy się, trzeba mu zmniejszyć dawkę przesuwając nastawnik. Ale może, bo tak na pisanie to nie do końca wiem co jej jest. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 30-12-2011, 21:28
|
|
|
Rozumiem. Dzieki za odpowiedź. Zalalem go dzisiaj na innej stacji, tym razem BP bo poprzednio troche z przymusu był Lotos. Zobacze czy jest jakaś różnica. Szkoda że pana warsztat jest tak daleko od Krakowa, ale mam nadzieje że mu przejdzie . Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tompol34
Forumowicz

Auto: pajero 3,2 automat long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 03 Gru 2007 Posty: 350 Skąd: kętrzyn
|
Wysłany: 30-12-2011, 22:19
|
|
|
1. Czy wskaźnik temp. silnika pokazuje ok. 90 st?, jak walnięty termostat lub czujnik temp. silnika, to ECU zwiększa dawkę paliwa oraz przyspiesza kąt wtrysku, przez to spalanie może być nawet 16 l !!!!!!!
2. Dawkę na pompie można zmienić przesuwając głowiczkę pompy (tam znajduje się nastawnik dawki). Głowiczka ma owalne otwory i regulację przód tył około 2 mm. W stronę rozrządu zmniejszasz, a w stronę przegrody silnika zwiększasz. Tylko przy zwiększeniu dawki powinien być mocniejszy!!!! Ale osobiście uważam,że jeżeli nikt nie demontował całkowicie głowiczki to raczej nie należy szukać w dawce problemów. Może jeździsz krótkie odcinki i silnik masz cały czas niedogrzany. |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 30-12-2011, 23:40
|
|
|
koniusek napisał/a: | Rozumiem. Dzieki za odpowiedź. Zalalem go dzisiaj na innej stacji, tym razem BP bo poprzednio troche z przymusu był Lotos. Zobacze czy jest jakaś różnica. Szkoda że pana warsztat jest tak daleko od Krakowa, ale mam nadzieje że mu przejdzie . Pozdrawiam. |
Od paliwa też dużo zależy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
koniusek
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 62 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 02-01-2012, 22:21
|
|
|
I chyba Panie Zbyszku ma Pan racje - pierwsze prawie 300km i dotankowałem do pełna - spalanie na tym paliwie przy mieszanej jeździe to 12,8 więc chyba już nie mam co narzekać. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
siersciunio
Forumowicz BULL'O'MANIAK

Auto: PIII 2001 3,2 aut
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 268 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2012, 21:25
|
|
|
Po moim spotkaniu z Fordem F-250 6,0 td to powinieneś się nawet cieszyć |
|
|
|
 |
|