Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Falowanie obrotów - Nie pomagają normalne procedury.
Autor Wiadomość
cherubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-01-2012, 16:23   Falowanie obrotów - Nie pomagają normalne procedury.

Koledzy, bardzo Was proszę o jakąś pomoc, radę, bo już trochę tracę siły do mojej Cari. Carisma 1.8 GDI '99

Od kilku miesięcy kompletnie nie mogę poradzić sobie z falującymi obrotami. Sprawa pogarszała się systematycznie, aż obecnie falowanie to jest za mało powiedziane.

Jak odpalam samochód na zimnym silniku to trzyma aż ponad 3 tysiące obrotów - aż trzepie całym silnikiem i samochodem, po prostu niemożliwe wycie. I taki stan się utrzymuje do momentu nagrzania silnika i później obroty się stabilizują falując już w mniejszym zakresie od 500 - do 2 tys. Momentami się stabilizują zupełnie bez falowania, ale taki stan zwykle nie utrzymuje się długo.

Przeczytałem wszystkie rady na tym forum i zacząłem od typowego czyszczenia przepustnicy, później była nauka obrotów - wszystko wg wskazówek.
Po tym zabiegu sprawa się pogorszyła.

W końcu zdecydowałem się oddać samochód do mechanika - zaznaczam, że nie od Mitsubishi, tylko do typowego mechanika samochodowego.

Walczył z tym samochodem ile mógł ale sobie nie poradził.

Podmieniał całą przepustnicę, nawet kilka sztuk, podmieniał przepływomierz, silnik krokowy jest przy przepustnicy więc tym samym też był podmieniany i nic nie rozwiązało sprawy.

Podłączył go do komputera w wyniku czego teraz jeszcze co jakiś czas pojawia mi się kontrolka błędu od elektryki.

Właściwie jedyna rzecz, której mechanik nie sprawdzał to czujnik położenia przepustnicy.

Czy macie może jeszcze jakieś sugestie co może powodować taki stan...?

Nawet byłbym w stanie zaakceptować falowanie obrotów w mniejszym zakresie, ale to ponad 3 tys. obrotów na zimnym silniku jest nie do wytrzymania - nie da się tak użytkować samochodu.

Tracę już na to kupę kasy i czasu a problem się nie rozwiązuje.

Zauważyłem, że mam wsadzony mocniejszy akumulator niż powinien być, ale to chyba nie wpływało by na tak rozchwianą pracę silnika.

Wszystko to tyczy się wolnych obrotów, bo w trakcie jazdy nie ma problemów, może momentami delikatnie szarpie, ale wszystko tyczy się raczej wolnych obrotów.

Nawet jak wrzucę luz i samochód się toczy to obroty potrafią się sztywno trzymać, a jak samochód wytraca prędkość zaczynają falować.

Za wszelkie rady co jeszcze mogę z nim zrobić będę wdzięczny.

Dzięki!!!
 
 
Siber 
Forumowicz

Auto: Lancer CK1A 1.3 12V 1998r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 33
Skąd: Ełk
Wysłany: 09-01-2012, 17:32   

Mialem podobny problem a sprawa okazala sie banalna. Winowajca bylo wydmuchane zlacze elastyczne pomiedzy rura idaca od silnika a katalizatorem. Stad moja sugestia - spojrzec na uklad wydechowy.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-01-2012, 18:03   

Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981
Jeśli chodzi o GDI, to najlepiej kup sobie kabelek o jakim mowa w pierwszym linku i sam diagnozuj a na pewno z pomocą forumowiczów więcej osiągniesz jak z pomocą mechanika nie znającego GDI.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-01-2012, 20:05   

cherubin napisał/a:
Właściwie jedyna rzecz, której mechanik nie sprawdzał to czujnik położenia przepustnicy.
jak podmieniał przepustnice to czujniki też.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 09-01-2012, 20:17   

A sprawdzał ciśnienie paliwa i ewentualnie regulator ciśnienia na listwie wtryskowej. Bo niestabilne ciśnienie też może powodować falowanie obrotów.
Najlepiej byłoby podłączyć pod evoscan i nagrać logi według opisu z tematu o evoscanie. Bo z tym silnikiem bez diagnozy komputerowej to czasem ciężko coś konkretnego doradzić.
 
 
cherubin 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2012, 15:55   

Dzięki wielkie za podpowiedzi, spróbuję zawalczyć jeszcze z tym wydechem, bo nawet słyszę, że może gdzieś mieć jakąś małą dziurkę - więc tak czy inaczej można to przejrzeć. A jak się nie powiedzie, to już się umawiam z mechanikiem konkretnie znającym się na modelu więc może coś się uda zdziałać.

Jak uda mi się rozwiązać problem to dam znać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.