[Cari 1.9TD] Temperatura silnika |
Autor |
Wiadomość |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11-12-2011, 18:03 [Cari 1.9TD] Temperatura silnika
|
|
|
Witam,
Po wymianie terostatu czujnika temperatury wskazówka temperatury po kilku minutach staje na baczność, ale wystarczy chwilę postać w korku i przechyla się w prawo.
Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.
Pytanie: czy to jest normalne?
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 11-12-2011, 18:51
|
|
|
Układ odpowietrzony |
|
|
|
 |
Jaro1974
Mitsumaniak Outsilverman ;-)

Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 20738 Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
|
Wysłany: 12-12-2011, 21:54
|
|
|
A czy sprawdzałeś na krótko podpiąć wentylator pod akumulator? Może padł silnik wentylatora albo jest gdzieś przerwa na przewodzie zasilającym.
Werwolf napisał/a: | Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.
Pytanie: czy to jest normalne?
|
Na pewno nie jest to normalne. |
_________________ Admirał Gwiezdnej Floty
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386
"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"
wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem "
ルブリン
 |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-12-2011, 07:52
|
|
|
Wentylator jest OK, bo jak zewrę termostat na chłodnicy to działa, poza tym jak klima chodzi to działa.
Problem w tym, że jak jest cieplej na zewnątrz, to wskazówka dochodzi do 3 kresek przed MAX, a wentylator się nie załącza.
Chyba, że uszkodzony jest ten termostat na chłodnicy.
Może mi ktoś podać na jaką on jest temperaturę??
Pozdrawiam
Werwolf |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 13-12-2011, 13:41
|
|
|
moze walniety nowy termostat |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-12-2011, 13:51
|
|
|
No raczej nie, testowałem go na kuchence. Otwiera się przy 89CEL około 1,5cm (a stary niecały cm) i zamyka się dopiero przy około 77CEL ( a stary przy 85 był juz zamknięty). |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2011, 14:06
|
|
|
zaraz nie rozumiem, to co Ty wymieniłeś w końcu tylko termostat czy jeszcze czujnik temp?
i jeszcze to że wskazówka wędruje tak daleko nie oznacza, że temp płynu jest takowa. czujnik temp czynnika nie świruje? |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 13-12-2011, 16:17
|
|
|
Najpierw wymieniłem czujniki w obudowie termostatu (biały i zielony), bo sie okazało, że są uszkodzone. Po czym okazało się, że uszkodzony jest też sam termostat, bo silnik się przegrzewał. Wymieniłem wiec i termostat.
Po tych zabiegach sytuacja wygląda tak, że po przejechaniu kilku kilometrów, wskazówka ustawia się pionowo, ale gdy na zewnątrz było jeszcze w okolicach 10...15CEL nawet krótki postój powodował szybkie przemieszczenie wskazówki w okolice MAX. Z tym, że maksymalnie dchodziła do trzech kresek przed MAX, no i wentylator mimo to sie nie załącza. W ASO dowiedziałem się, że powinien się załączyć przy 103 do 113CEL.
Interesuje mnie jak to wygląda u innych "szczęśliwych" posiadaczy modelu 1.9TD |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2011, 13:10
|
|
|
zanim wymieniłeś czujniki temp to tez się przegrzewał?.....wiesz nasze motory cholernie ciężko jest zagrzać, mówię oczywiście w sytuacji gdzie termostat jest sprawny a pompa wody się kręci.
jest jeszcze kwestia czy chłodnica nie jest zabita. |
|
|
|
 |
Werwolf
Mitsumaniak
Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 180 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 14-12-2011, 13:27
|
|
|
Tak przegrzewał się, ale ponieważ czujnik od wskaźnika był niesprawny nie wiedziałem o tym. A wyszło to dopiero po kilku miesiącach jak robiłem klimę (termostat się kiepsko otwierał i na czujniku białym miałem 120CEL, no i ECU odłączał mi sprężarkę).
Teraz do 90 całkiem szybko sie nagrzewa, termostat jest OK, nie wiem jak z termostatem w chłodnicy. Chłodnicy nie sprawdzałem pod względem przepustowości. |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2011, 14:27
|
|
|
jeśli masz czym to zmierz temp na wej i wyj chłodnicy, najlepiej zrobią Ci ,,koledzy" od chłodnic.,tak jak się bada sprawnośc nagrzewnicy. A organoleptycznie sprawdzałeś, czy podczas gdy misiek grzal się na zegarze, chłodnica była również gorąca- dotykowo?
bo mnie to wyglada albo zabita chłodnica albo coś z termostatem.
...a co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym?
doczytałem, że po wymianie mimo grzania nie załącza się wentylator, wiesz mi to wyglada na wadliwy termostat albo wadliwy jego montaż. pozdro |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 14-12-2011, 21:08
|
|
|
uszczelka padał pod głowicą i wali gorace spaliny w obieg wody i dlatego skok temperatury.
Lub zwarcie na przewodach ale wtedy wskazówka by od razu wędrowała.
Układ załączania wiatraka na chłodnicy jest osobny i nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury |
|
|
|
 |
|