Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Temperatura silnika
Autor Wiadomość
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 11-12-2011, 18:03   [Cari 1.9TD] Temperatura silnika

Witam,

Po wymianie terostatu czujnika temperatury wskazówka temperatury po kilku minutach staje na baczność, ale wystarczy chwilę postać w korku i przechyla się w prawo.
Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.

Pytanie: czy to jest normalne?

Pozdrawiam

Werwolf
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 11-12-2011, 18:38   

Pytanie za sto punktów - odpowietrzałeś cały układ chłodzenia? Bo może być taka sytuacja że masz gdzieś poduszkę powietrza w układzie i dlatego ci czujnik zaczyna wariować i wysyłać sygnał na wskaźnik z błędnym wynikiem.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 11-12-2011, 18:51   

Układ odpowietrzony
 
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 12-12-2011, 21:54   

A czy sprawdzałeś na krótko podpiąć wentylator pod akumulator? Może padł silnik wentylatora albo jest gdzieś przerwa na przewodzie zasilającym.
Werwolf napisał/a:
Jak jeszcze było cieplej to kilka razy zdażyło się, że doszła do trzech kresek od MAX'a, wentylator sie nie załączał (w serwisie twierdzą że załącza się przy 103 ...113CEL) termostat w chłodnicy sprawny.

Pytanie: czy to jest normalne?

Na pewno nie jest to normalne.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-12-2011, 07:52   

Wentylator jest OK, bo jak zewrę termostat na chłodnicy to działa, poza tym jak klima chodzi to działa.
Problem w tym, że jak jest cieplej na zewnątrz, to wskazówka dochodzi do 3 kresek przed MAX, a wentylator się nie załącza.
Chyba, że uszkodzony jest ten termostat na chłodnicy.
Może mi ktoś podać na jaką on jest temperaturę??

Pozdrawiam
Werwolf
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 13-12-2011, 13:41   

moze walniety nowy termostat
 
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-12-2011, 13:51   

No raczej nie, testowałem go na kuchence. Otwiera się przy 89CEL około 1,5cm (a stary niecały cm) i zamyka się dopiero przy około 77CEL ( a stary przy 85 był juz zamknięty).
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2011, 14:06   

zaraz nie rozumiem, to co Ty wymieniłeś w końcu tylko termostat czy jeszcze czujnik temp?
i jeszcze to że wskazówka wędruje tak daleko nie oznacza, że temp płynu jest takowa. czujnik temp czynnika nie świruje?
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 13-12-2011, 16:17   

Najpierw wymieniłem czujniki w obudowie termostatu (biały i zielony), bo sie okazało, że są uszkodzone. Po czym okazało się, że uszkodzony jest też sam termostat, bo silnik się przegrzewał. Wymieniłem wiec i termostat.
Po tych zabiegach sytuacja wygląda tak, że po przejechaniu kilku kilometrów, wskazówka ustawia się pionowo, ale gdy na zewnątrz było jeszcze w okolicach 10...15CEL nawet krótki postój powodował szybkie przemieszczenie wskazówki w okolice MAX. Z tym, że maksymalnie dchodziła do trzech kresek przed MAX, no i wentylator mimo to sie nie załącza. W ASO dowiedziałem się, że powinien się załączyć przy 103 do 113CEL.

Interesuje mnie jak to wygląda u innych "szczęśliwych" posiadaczy modelu 1.9TD
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2011, 13:10   

zanim wymieniłeś czujniki temp to tez się przegrzewał?.....wiesz nasze motory cholernie ciężko jest zagrzać, mówię oczywiście w sytuacji gdzie termostat jest sprawny a pompa wody się kręci.
jest jeszcze kwestia czy chłodnica nie jest zabita.
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 14-12-2011, 13:27   

Tak przegrzewał się, ale ponieważ czujnik od wskaźnika był niesprawny nie wiedziałem o tym. A wyszło to dopiero po kilku miesiącach jak robiłem klimę (termostat się kiepsko otwierał i na czujniku białym miałem 120CEL, no i ECU odłączał mi sprężarkę).
Teraz do 90 całkiem szybko sie nagrzewa, termostat jest OK, nie wiem jak z termostatem w chłodnicy. Chłodnicy nie sprawdzałem pod względem przepustowości.
 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2011, 14:27   

jeśli masz czym to zmierz temp na wej i wyj chłodnicy, najlepiej zrobią Ci ,,koledzy" od chłodnic.,tak jak się bada sprawnośc nagrzewnicy. A organoleptycznie sprawdzałeś, czy podczas gdy misiek grzal się na zegarze, chłodnica była również gorąca- dotykowo?
bo mnie to wyglada albo zabita chłodnica albo coś z termostatem.
...a co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym?
doczytałem, że po wymianie mimo grzania nie załącza się wentylator, wiesz mi to wyglada na wadliwy termostat albo wadliwy jego montaż. pozdro
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 14-12-2011, 21:08   

uszczelka padał pod głowicą i wali gorace spaliny w obieg wody i dlatego skok temperatury.
Lub zwarcie na przewodach ale wtedy wskazówka by od razu wędrowała.
Układ załączania wiatraka na chłodnicy jest osobny i nie ma nic wspólnego z czujnikiem temperatury
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.