 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym |
Autor |
Wiadomość |
Rades [Usunięty]
|
Wysłany: 31-01-2008, 08:20 [EAxx] Stuki w ukladzie kierowniczym
|
|
|
Witam,
jakis czas temu zaczely wydobywac sie dziwne odglosy "zza kierownicy" w moim Galu, np. przy ruszaniu kiedy musze skrecic znacznie, mozna uslyszac kilka stukniec, jak na moje ucho dzwiek dochodzi gdzies z kolumny, dodatkowo kiedy jade po nierownej drodze, kierownica ma tendencje do nazwijmy to skakania, wydaje mi sie tez, ze przenosi za duzo drgan od silnika. Jak sobie z tym poradzic ? Czy da rade jakos kasowac luzy w kolumnie jesli to tam sie pojawily, moze maglownica ?, nie wiem , jakies doswiadczenia ? Czy warsztat i olac |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 11-11-2010, 18:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 31-01-2008, 09:18
|
|
|
W tym galancie jest co najmniej kilkanaście elementów w zawieszeniu co może wpływać na stuki/luzy.
Polecam warsztat z "szarpakami", ew sam możesz wcześniej podnieść auto i popatrzeć... może luz będzie gdzieś na końcówce drążka, albo na samym drążku, wówczas stosunkowo łatwo jest to zdiagnozować. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Rades [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 08:15
|
|
|
faktycznie okazalo sie, ze lewy drazek kierowniczy do wymiany ale co ciekawe i nietypowe, (stad te stuki), luzy wytworzyly sie na laczeniu blisko kolumny kierowniczej, nie wiem jak to sie nazywa, wiec zamieszcze obrazek, mechanik twierdzi, ze frezy sie wyrobily i jest problem, zdziwniony tez byl bo jak mowi - nie zdarza sie cos takiego , pojawia sie kwestia, co z tym zrobic, mowil, ze mozna probowac pospawac ale to nie jest najlepsze rozwiazanie, ze wzgledu na to, ze raczej jest to wazny element, druga, lepsza opcja to zalatwiac uzywke, no i wlasnie potrzebuje pomocy
klamerka czerwona - ta cala czesc prawdopodobnie jest do wymiany
czerwone koleczko - tu sie te frezy wyrobily i dlatego stuka
 |
|
|
|
 |
denisEA6A [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 10:40
|
|
|
Czy nie uprzedzałem żeby go sprzedać. W następnej kolejności szykuj 3000 na zawieszenie przód. To coś do wymiany to krzyżak ale pocieszę cię to nie jest groźne. Ja na takim zrobiłem 50000 i dopiero wymieniłem (nie mogłem znaleźć). Jak masz możliwość wymień tarcze na brembo bo standardowe się krzywią co chwile. |
|
|
|
 |
Rades [Usunięty]
|
Wysłany: 13-02-2008, 13:53
|
|
|
slabo widocznie szukales, ja juz znalazlem, a i imo nie baw sie w proroka bo mozesz sie pomylic... |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 11-11-2010, 17:23
|
|
|
Od pewnego czasu podczas gdy jade po jakimś łuku czy zakręcie, to jak skręcam kierownicą w lewo to pojawia się takie puknięcie gdzieś z prawej strony. Dokładnie to ok 90stopni skręcona kierownica w lewo i wtedy jest to puknięcie i tak praktycznie na każdym zakręcie. Takie złudzenie jakby coś przeskakiwało. W drugą stronę nie słychać żadnego puknięcia. Wie ktoś od czego to może być? (na innych forach znalazłem że taki objaw jest przy uszkodzonym łożysku na mcphersonie, z tym że w galancie jest montowana nomalna cała duża zwrotnica, tak że mam wątpliwości czy to to.)
Druga sprawa to od pewnego czasu też słysze (wątpie żeby jedno było powiązane z drugim) odgłos pochodzący z przedniej prawej strony, coś tak jakby mi latało po pustym schowku. Odgłos ten słychać na nierównościach drogi.
Od razu powiem, że niedawno wymieniłem wahacze dolne (banan+prosty) na nowe, brałem od Japaneze raczej sygnowane firmą "SH" |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
czerwony88
Forumowicz
Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 124 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 17-11-2010, 16:45
|
|
|
Można wymienić samą część zaznaczoną na obrazku(Rades), czy trzeba wymienić całą kolumnę.Lub ewentualnie jak inaczej pozbyć się tego luzu? |
|
|
|
 |
sipex
Forumowicz sipex
Auto: mitsubishi pajero pinin 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 560 Skąd: Stargard pajero pinin 1.8
|
Wysłany: 01-12-2010, 01:24
|
|
|
dokladnie ja mam to samo;/ |
_________________ Obecnie :
Mitsubishi |
|
|
|
 |
maniekk1
Forumowicz
Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: ze Swiętego Miasta :)
|
Wysłany: 29-04-2011, 18:58
|
|
|
u mnie niestety tez taki problem,wygloda to tak,ze mechanik sprawdzil mi zawieszenie i jest ok - dziwiek wydobywa sie z pod kierownicy powiedzmy troche wyzej niz pedaly:)
Na postoju gdy lekko poruszam kierownica w jedna i druga strone slychac stuki,na dziurach tez slychac ,poza tym wydaje sie ona troche ``luzna``.
Pamietam ,ze jakies rok remu inny mechanik prostowal mi ja bo byla troche skrecona,po jakims czasie wrocila do swojego ``prawo-skretu`` no i stuka.
Mechanik ktory sprawdzal mi zawieszenie ,zajrzal tez pod kierownice i powiedzial ze to jest niegrozne,ale...... czy mu ufac ?
I co zrobic aby pozbyc sie tego denerwujacego dzwieku? |
|
|
|
 |
czerwony88
Forumowicz
Auto: galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 124 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 29-04-2011, 21:20
|
|
|
Może masz luz na krzyżakach(część na obrazku).Ja wymieniłem i spokój |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-04-2011, 10:45
|
|
|
maniekk1 opisz dokładniej kiedy i jak stuka? |
|
|
|
 |
maniekk1
Forumowicz
Auto: Galant v6 - nardi torino
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Mar 2008 Posty: 61 Skąd: ze Swiętego Miasta :)
|
Wysłany: 30-04-2011, 20:54
|
|
|
Wydaje mi sie ze to wlasnie w tym miejscu jak pokazane jest to czerwone pole na zalaczonym obrazku.Stukanie wystepuje na postoju jak i rowniez podczas jazdy.
Na postoju wystarczy ze lekko poruszam kiera w lewo i w prawo slychac stuk,jadac po dziurach tez slysze podobny stuk,lub jadac powoli i skrecajac slychac jakby cos tam ``pekalo,stukalo`` - ciezko inaczej opisac te dzwieki
Czy jest to niebezpieczne?
Co moze byc powodem takiego zmeczenia materialu? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24310 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-04-2011, 22:03
|
|
|
tzw. sztyca kierownicy jest tu mocowana na takich plastikach - służą temu, że podczas wypadu kierownica się składa i nie urywa kierującemu głowy
czasem po poważniejszych dzwonach urywa się jeden z nich i kiera chodzi prawo-lewo... nic z tym nie zrobisz... |
|
|
|
 |
keleron
Mitsumaniak sie gra sie ma

Auto: Galant 2,5 V6 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 249 Skąd: Warszawa-Bielany
|
Wysłany: 30-04-2011, 22:10
|
|
|
A jak wytłumaczyc te stukanie na przegladzie...? bo u mnie to tez stuka...czyli co spawanie odpada..wymiana na inny też nie pewna....nie ma innego rozwiazania? |
_________________ ...02051/KMM
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21943 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 01-05-2011, 10:27
|
|
|
maniekk1 napisał/a: | Stukanie wystepuje na postoju jak i rowniez podczas jazdy.
Na postoju wystarczy ze lekko poruszam kiera w lewo i w prawo slychac stuk,jadac po dziurach tez slysze podobny stuk,lub jadac powoli i skrecajac slychac jakby cos tam ``pekalo,stukalo`` | No to wygląda, że mam dokładnie to samo, o ile u Ciebie też stuka tylko na wciśniętym hamulcu. W moim przód ponad wszelką wątpliwość jest bezwypadkowy. Jeszcze mam pomysł (chociaż jestem prawie pewien, że te stuki słychać w komorze silnika), ale nachylę się pod deskę, jedną ręką wcisnę hamulec, a drugą będę ruszał kierownicą. Może stuki pochodzą z kolumny kierowniczej. Taki dźwięk jakby coś pękało, zrywało się... |
|
|
|
 |
|
|