Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C5xA] Kontrolka ręcznego
Autor Wiadomość
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29-03-2012, 20:00   [C5xA] Kontrolka ręcznego

Jeszcze przed swapem, jak przyszly mrozy, zaczela sie swiecic kontrolka recznego. Tak, uzylem wyszukiwarki, tak, znalazlem temat o kontrolce i tak, wiem, ze to poziom plynu w zbiorniczku 8) Problem w tym, ze nie ma tam babla powietrznego, nie dociska go nakretka i ruszajac nim na rozne sposoby kontrolka nie gasnie. Nie jest to wina recznego, bo po jego zaciagnieciu kontrolka swieci sie zauwazalnie intensywniej. Sam czujniczek padl? Zastanawiam sie czy go wymienic czy po prostu uciac/zewrzec te dwa kabelki od czujnika... Jakies pomysly co tam moglo sie skaszanic?
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
WK89 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 110
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 30-03-2012, 07:32   

miałem podobnie w moim lancelocie dolewanie płynu nic nie dało , ale jego całkowita zmiana pomogła
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-03-2012, 07:51   

Najpierw wyeliminuj potencjalną awarię czujnika poziomu płynu w zbiorniczku pompy. Zdejmij z niego przewody i sprawdź co z kontrolką, jeśli nic się nie zmieni, to zmostkuj te dwa przewody jakimś kablem i znów sprawdź co się dzieje. To pomoże Ci sprawdzić czy ten czujnik jest ok. A jak z hamowaniem, może ostatnio coś się pogorszyło?
Czasem pod tą kontrolkę podłączone są czujniki od klocków hamulcowych i czujnik podciśnienia serwa jeśli oczywiście takie czujniki występują.
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2012, 08:57   

Plyn jest swiezutki, wymienialem przy swapie. Z hamowaniem jest ekstra, bo sa wlozone kompletne hamulce od eclipsa z przodu i staje w miejscu :) Czujnika klockow na pewno nie ma, podcisnienia serwa wydaje mi sie, ze tez nie. W sobote na spokojnie wypne kostke i sprawdze co tam sie dzieje.
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-03-2012, 10:07   

Świeżość płynu nie ma tu znaczenia, czujnik w zbiorniku bada tylko poziom płynu.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2012, 13:21   

poruszaj pływakiem w środku - może się zawiesił w dolnej pozycji
ew. guma na zakrętce się wybrzuszyła i go dociska

jak nie to, to stycznik od wajchy ręcznego
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30-03-2012, 13:50   

Ruszalem plywakiem na wszystkie sposoby, jak sie go wcisnie do dolu to wyplywa na gore. Do tego probowalem wogole bez nakretki czy gasnie kontrolka i nic to nie daje, swieci sie non stop. Stycznik od wajchy od recznego wydaje sie ok, jak przy zaciagnietym recznym wciskam go palcem to kontrolka mocno przygasa ale nadal sie swieci, tak jakby inne zrodlo ja pobudzalo.

Zrobie tak jak pisal plecho1, wypne kostke od czujnika i zmostkuje kabelki, jak zgasnie mamy winny czujnik, jak nie zgasnie to winny reczny. Tylko, ze ja nie mam wykladziny ani obudowy recznego i jest wszystko na wierzchu i moim zdaniem tam nie ma filozofii ze stycznikiem i nic nie jest urwane/uszkodzone/wygiete...
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
kamild0 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Sty 2010
Posty: 35
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: 30-03-2012, 19:03   

Po zimie z kostkami tak się czasem dzieje, śniedzieją. Zdejmij kostkę i psiuknij WD40, może pomoże. :)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24297
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-03-2012, 19:27   

zwarcie :)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 31-03-2012, 09:36   

Krzyzak napisał/a:
zwarcie
Xsystoff napisał/a:
jak przy zaciagnietym recznym wciskam go palcem to kontrolka mocno przygasa ale nadal sie swieci, tak jakby inne zrodlo ja pobudzalo
Dokładnie, typowy objaw zwarcia do masy, bądź słabej masy.
 
 
Xsystoff 
Mitsumaniak
user

Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lut 2010
Posty: 708
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-03-2012, 16:48   

Sprawa wyglada tak:

Po odpieciu kostki przy czujniku nic sie nie zmienia, dalej kontrolka swieci bladym swiatlem. Po zmostkowaniu kontrolka swieci mocnym swiatlem, tak samo jakbym zaciagnal reczny. Po wypieciu kostki od recznego nic sie nie zmienia, kontrolka swieci bladym swiatlem czy reczny jest zaciganiety czy nie, po podpieciu kostki kontrolka swieci bladym swiatlem a jak zaciagne reczny to swieci mocnym swiatlem.


Na moj gust gdzies jest zwarcie do masy, pytanie tylko gdzie...
_________________
Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 31-03-2012, 19:55   

Zwarcie jest na pewno, najczęściej w miejscach, gdzie przewód nie jest w wiązce. Mogła się gdzieś przetrzeć izolacja, takie awarie czasem są trudne do zlokalizowania i często wymagają przejrzenia całego obwodu centymetr po centymetrze. Interesujący Cię kabel wychodzi z licznika z kontrolki, dochodzi do jakiejś kostki, gdzie się rozdziela na min 2 przewody, jeden do krańcówki przy lewarku a drugi do zbiorniczka płynu. Kabli po rozdzieleniu może być więcej, częsty producenci prowadzą instalację do opcjonalnych odbiorników więc w Twoim przypadku najlepiej przejrzeć schemat instalacji by dokładnie zlokalizować właściwe wiązki. Na początku możesz sprawdzić przewód idący od lewarka do bezpieczników przy nogach kierowcy (bo tam najprawdopodobniej się łączą wszystkie od tych krańcówek, ale pewności nie mam) a następnie ten od zbiorniczka, powinien też iść w to samo miejsce, co poprzedni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.