[C5xA] Kontrolka ręcznego |
Autor |
Wiadomość |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-03-2012, 20:00 [C5xA] Kontrolka ręcznego
|
|
|
Jeszcze przed swapem, jak przyszly mrozy, zaczela sie swiecic kontrolka recznego. Tak, uzylem wyszukiwarki, tak, znalazlem temat o kontrolce i tak, wiem, ze to poziom plynu w zbiorniczku Problem w tym, ze nie ma tam babla powietrznego, nie dociska go nakretka i ruszajac nim na rozne sposoby kontrolka nie gasnie. Nie jest to wina recznego, bo po jego zaciagnieciu kontrolka swieci sie zauwazalnie intensywniej. Sam czujniczek padl? Zastanawiam sie czy go wymienic czy po prostu uciac/zewrzec te dwa kabelki od czujnika... Jakies pomysly co tam moglo sie skaszanic? |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
WK89
Forumowicz
Auto: Lancer 1.6 16v (c66a)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 110 Skąd: Jastrowie
|
Wysłany: 30-03-2012, 07:32
|
|
|
miałem podobnie w moim lancelocie dolewanie płynu nic nie dało , ale jego całkowita zmiana pomogła |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-03-2012, 07:51
|
|
|
Najpierw wyeliminuj potencjalną awarię czujnika poziomu płynu w zbiorniczku pompy. Zdejmij z niego przewody i sprawdź co z kontrolką, jeśli nic się nie zmieni, to zmostkuj te dwa przewody jakimś kablem i znów sprawdź co się dzieje. To pomoże Ci sprawdzić czy ten czujnik jest ok. A jak z hamowaniem, może ostatnio coś się pogorszyło?
Czasem pod tą kontrolkę podłączone są czujniki od klocków hamulcowych i czujnik podciśnienia serwa jeśli oczywiście takie czujniki występują. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-03-2012, 08:57
|
|
|
Plyn jest swiezutki, wymienialem przy swapie. Z hamowaniem jest ekstra, bo sa wlozone kompletne hamulce od eclipsa z przodu i staje w miejscu Czujnika klockow na pewno nie ma, podcisnienia serwa wydaje mi sie, ze tez nie. W sobote na spokojnie wypne kostke i sprawdze co tam sie dzieje. |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 30-03-2012, 10:07
|
|
|
Świeżość płynu nie ma tu znaczenia, czujnik w zbiorniku bada tylko poziom płynu. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2012, 13:21
|
|
|
poruszaj pływakiem w środku - może się zawiesił w dolnej pozycji
ew. guma na zakrętce się wybrzuszyła i go dociska
jak nie to, to stycznik od wajchy ręcznego |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-03-2012, 13:50
|
|
|
Ruszalem plywakiem na wszystkie sposoby, jak sie go wcisnie do dolu to wyplywa na gore. Do tego probowalem wogole bez nakretki czy gasnie kontrolka i nic to nie daje, swieci sie non stop. Stycznik od wajchy od recznego wydaje sie ok, jak przy zaciagnietym recznym wciskam go palcem to kontrolka mocno przygasa ale nadal sie swieci, tak jakby inne zrodlo ja pobudzalo.
Zrobie tak jak pisal plecho1, wypne kostke od czujnika i zmostkuje kabelki, jak zgasnie mamy winny czujnik, jak nie zgasnie to winny reczny. Tylko, ze ja nie mam wykladziny ani obudowy recznego i jest wszystko na wierzchu i moim zdaniem tam nie ma filozofii ze stycznikiem i nic nie jest urwane/uszkodzone/wygiete... |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
kamild0
Forumowicz
Auto: Lancer 1.5 12V 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Sty 2010 Posty: 35 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 30-03-2012, 19:03
|
|
|
Po zimie z kostkami tak się czasem dzieje, śniedzieją. Zdejmij kostkę i psiuknij WD40, może pomoże. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24297 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 30-03-2012, 19:27
|
|
|
zwarcie |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 31-03-2012, 09:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | zwarcie | Xsystoff napisał/a: | jak przy zaciagnietym recznym wciskam go palcem to kontrolka mocno przygasa ale nadal sie swieci, tak jakby inne zrodlo ja pobudzalo | Dokładnie, typowy objaw zwarcia do masy, bądź słabej masy. |
|
|
|
 |
Xsystoff
Mitsumaniak user
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Lut 2010 Posty: 708 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-03-2012, 16:48
|
|
|
Sprawa wyglada tak:
Po odpieciu kostki przy czujniku nic sie nie zmienia, dalej kontrolka swieci bladym swiatlem. Po zmostkowaniu kontrolka swieci mocnym swiatlem, tak samo jakbym zaciagnal reczny. Po wypieciu kostki od recznego nic sie nie zmienia, kontrolka swieci bladym swiatlem czy reczny jest zaciganiety czy nie, po podpieciu kostki kontrolka swieci bladym swiatlem a jak zaciagne reczny to swieci mocnym swiatlem.
Na moj gust gdzies jest zwarcie do masy, pytanie tylko gdzie... |
_________________ Renault Espace IV ph2`08
Renault Laguna II ph1`03 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 31-03-2012, 19:55
|
|
|
Zwarcie jest na pewno, najczęściej w miejscach, gdzie przewód nie jest w wiązce. Mogła się gdzieś przetrzeć izolacja, takie awarie czasem są trudne do zlokalizowania i często wymagają przejrzenia całego obwodu centymetr po centymetrze. Interesujący Cię kabel wychodzi z licznika z kontrolki, dochodzi do jakiejś kostki, gdzie się rozdziela na min 2 przewody, jeden do krańcówki przy lewarku a drugi do zbiorniczka płynu. Kabli po rozdzieleniu może być więcej, częsty producenci prowadzą instalację do opcjonalnych odbiorników więc w Twoim przypadku najlepiej przejrzeć schemat instalacji by dokładnie zlokalizować właściwe wiązki. Na początku możesz sprawdzić przewód idący od lewarka do bezpieczników przy nogach kierowcy (bo tam najprawdopodobniej się łączą wszystkie od tych krańcówek, ale pewności nie mam) a następnie ten od zbiorniczka, powinien też iść w to samo miejsce, co poprzedni. |
|
|
|
 |
|