Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL
Autor Wiadomość
comedy_hut 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Września
Wysłany: 27-05-2012, 12:44   [Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL

Witam Wszystkich,
od pewnego czasu mam problem z Cari 1.8 GDI 2000r. mianowicie od czasu do czasu mam sytuację, że po przekręceniu kluczyka nie gaśnie mi lampka MIL samochód odpali ale ma tak mało mocy, że przy max przyciśnięciu gazu ledwo można nim ruszyć. Zaobserwowałem, że po przekręceniu kluczyka słychać "cykanie", jakby coś się ustawiało/kalibrowało - problem z jazdą jest wtedy gdy zamiast tego cykania usłyszę taki zgrzyt, ale wyjęcie kluczyka i przekręcenie znowu po odczekaniu paru sekund likwiduje stan awarii. Problem zaczął się pogłębiać, bo zdarza się, że auto w czasie jazdy potrafi stracić moc, zapala się wtedy lampka MIL i muszę wyłączyć silnik poczekać i dopiero jechać po ponownym uruchomieniu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:)

Z góry dzięki i pozdrawiam!
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-05-2012, 13:19   

Najlepiej podpiąc pod komputer i dowiedzieć się jakie błedy go gnębią.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-05-2012, 13:21   

http://forum.mitsumaniaki...?t=1981&start=0

Odczytaj błędy zgodnie z instrukcją w pierwszym poście powyższego tematu.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
radek8622 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2011
Posty: 521
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-05-2012, 13:53   

Cześć słuchaj to cykanie jak przekrecisz kluczyk jest prawidłowe tak powinno cykac jak na tym filmiku,może masz taki problem ze przepustnica sie blokuje i nie otwiera i przez to jest brak ssania powietrza i nastepuje zmuła. zobacz tutaj http://www.youtube.com/wa...1&v=5-RUKpZy8G0
 
 
comedy_hut 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Września
Wysłany: 27-05-2012, 16:23   

Tak myślałem, że może być przepustnica - steruje nią jakiś silniczek czy coś? Z odczytem błędów mam problem, bo z tego co widzę to sterownik nie zapisuje w pamięci tzw. zamrożonych ramek i gdy się się podepnę nie wykazuje żadnych awarii. Musiałbym się podpiąć w czasie wystąpienia błędu, ale nie mogę trafić na odpowiedni moment, bo awaria występuje bardzo nieregularnie i rzadko! Dzięki za podpowiedzi będę kombinował z przepustnicą, bo gdy wystąpi błąd to cykanie zamienia się w zgrzyt - w stylu jak popsuty rozrusznik;)

Pozdrawiam!
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-05-2012, 16:35   

Każdy błąd, który spowoduje pojawienie się lampki silnika, jest zapamiętywany w ECU. Odpowiedni soft go odczyta.
Błąd zapamiętany i aktualny ma różny status w pamięci kompa - stored i active.
 
 
volve 
Mitsumaniak


Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy
Dołączył: 31 Sty 2010
Posty: 4047
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-05-2012, 17:45   

Krzyzak napisał/a:
Odpowiedni soft go odczyta.


W GDI do rocznika 2000 nie potrzebny jest soft do odczytu błędów. Wystarczy zrobić zworę na pinach 1-4 i odczytać zgodnie z instrukcją znajdującą się w podanym wcześniej przeze mnie temacie.
_________________
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.