[Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL |
Autor |
Wiadomość |
comedy_hut
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 6 Skąd: Września
|
Wysłany: 27-05-2012, 12:44 [Cari 1.8 GDI] Zero mocy - lampka MIL
|
|
|
Witam Wszystkich,
od pewnego czasu mam problem z Cari 1.8 GDI 2000r. mianowicie od czasu do czasu mam sytuację, że po przekręceniu kluczyka nie gaśnie mi lampka MIL samochód odpali ale ma tak mało mocy, że przy max przyciśnięciu gazu ledwo można nim ruszyć. Zaobserwowałem, że po przekręceniu kluczyka słychać "cykanie", jakby coś się ustawiało/kalibrowało - problem z jazdą jest wtedy gdy zamiast tego cykania usłyszę taki zgrzyt, ale wyjęcie kluczyka i przekręcenie znowu po odczekaniu paru sekund likwiduje stan awarii. Problem zaczął się pogłębiać, bo zdarza się, że auto w czasie jazdy potrafi stracić moc, zapala się wtedy lampka MIL i muszę wyłączyć silnik poczekać i dopiero jechać po ponownym uruchomieniu. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie:)
Z góry dzięki i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 27-05-2012, 13:19
|
|
|
Najlepiej podpiąc pod komputer i dowiedzieć się jakie błedy go gnębią. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
|
|
|
 |
radek8622
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5v6 elegance 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2011 Posty: 521 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27-05-2012, 13:53
|
|
|
Cześć słuchaj to cykanie jak przekrecisz kluczyk jest prawidłowe tak powinno cykac jak na tym filmiku,może masz taki problem ze przepustnica sie blokuje i nie otwiera i przez to jest brak ssania powietrza i nastepuje zmuła. zobacz tutaj http://www.youtube.com/wa...1&v=5-RUKpZy8G0 |
|
|
|
 |
comedy_hut
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sie 2011 Posty: 6 Skąd: Września
|
Wysłany: 27-05-2012, 16:23
|
|
|
Tak myślałem, że może być przepustnica - steruje nią jakiś silniczek czy coś? Z odczytem błędów mam problem, bo z tego co widzę to sterownik nie zapisuje w pamięci tzw. zamrożonych ramek i gdy się się podepnę nie wykazuje żadnych awarii. Musiałbym się podpiąć w czasie wystąpienia błędu, ale nie mogę trafić na odpowiedni moment, bo awaria występuje bardzo nieregularnie i rzadko! Dzięki za podpowiedzi będę kombinował z przepustnicą, bo gdy wystąpi błąd to cykanie zamienia się w zgrzyt - w stylu jak popsuty rozrusznik;)
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 27-05-2012, 16:35
|
|
|
Każdy błąd, który spowoduje pojawienie się lampki silnika, jest zapamiętywany w ECU. Odpowiedni soft go odczyta.
Błąd zapamiętany i aktualny ma różny status w pamięci kompa - stored i active. |
|
|
|
 |
volve
Mitsumaniak

Auto: Colt CZC 1.5T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 47 razy Dołączył: 31 Sty 2010 Posty: 4047 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 27-05-2012, 17:45
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | Odpowiedni soft go odczyta. |
W GDI do rocznika 2000 nie potrzebny jest soft do odczytu błędów. Wystarczy zrobić zworę na pinach 1-4 i odczytać zgodnie z instrukcją znajdującą się w podanym wcześniej przeze mnie temacie. |
_________________ Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance
 |
|
|
|
 |
|