Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul
Autor Wiadomość
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-01-2009, 14:13   [EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul

witam, zauważyłem, że kontrolka od ręcznego zapala się jak kilka lub kilkanaście razy pod rząd szybko nacisnę na pedał hamulca. Pedał robi się twardy, trwa to moment i wszystko wraca do normy. Co to moze być? Dodam, że płynu jest full, i wcale go nie ubywa. Czy może chodzić o jego własności? Nie wiem kiedy był po raz ostatni zmieniany... Poza tym auto hamuje zupełnie przyzwoicie.
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 14:14   

jesli po kilku wcisnieciach pedal twardnieje to oznacza bodajrze ze uklad jest zapowietrzony
 
 
Mirek Jurek 
Forumowicz


Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Dublin
Wysłany: 08-01-2009, 15:06   

Mysle, ze ta kontrolka zapala Ci sie poniewasz po kilkukrotnym wcisnieciu pedalu pompujesz plyn do zapowietrzonych przewodow i w ten sposob obniza sie poziom plynu w zbiorniczku
Jesli nie wiesz kiedy byl zmieniany to go wymien i bedziesz mial swiety spokoj. Plyn hamulcowy powinno sie wymieniac co drugi sezon, bo traci on swoje wlasciwosci, uklad sie zapowietrza, a w krytycznym stanie zablokuje ci hamulce i ani rusz. Jak pedal Ci twardnieje to oznacza, ze uklad jest zapowietrzony.
_________________
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14369
Skąd: Pruszków
Wysłany: 08-01-2009, 15:24   

DOT4 ma właściwości higroskopijne i chłonie strasznie wodę, dlatego trzeb go wymieniać. Mnie też czeka wymiana, bo poprzedni właściciel nie zadbał o to i płyn mi się gotuje.
Poproś kogoś aby podpompował hamulce na włączonym silniku i przytrzymał, a Ty sprawdź poziom płynu. Być może tył się zapowietrzył i dlatego nie czujesz dużej różnicy tymbardziej teraz, na mokrej, śliskiej nawierzchni.
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 08-01-2009, 16:11   

U mnie jest ten sam problem.Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca pedał twardnieje Też mnie czeka wymiana płynu i odpowietrzanie.
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2009, 10:51   

ogrzewam trochę temat - okazało się że to coś co mechanik nazwał vacupompą nie trzyma ciśnienia... I teraz pytanie, co do w ogóle jest??? To jest pompa hamulcowa po prostu? To się naprawia, czy muszę szukac całej części? Pytania pewnie dla wielu dość banalne... ale proszę o info. :D POZDR.
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 17-01-2009, 21:24   

vecupompa jest to mala pompa lopatkowa pobierajaca naped bezposrednio od silnika (podobnie jak aparat zaplonowy w bezyniaku). jej zadaniem jest wytworzyc podcisnienie umozliwiajace prawidlowe dzialanie serwa czyli urzadzenia wspomagajacego ukl hamulcowy.

[ Dodano: 17-01-2009, 21:32 ]
ale jesli pedal hamulca jest mieki czyli daje sie normalnie wcisnac i nie slychac zadnych dziwnych odglosow z vakupompy to oznacza ze dziala ona poprawnie
jesli pedal ham twardnieje po paru wcisnieciach to ja bym radzil ci wymienic plyn i odpowietrzyc ukl

[ Dodano: 17-01-2009, 21:37 ]
najprostszy sposob sprawdzenia vacup.. to pobaw sie ham bez odpalania silnika a potem na odpalonym jesli bedzie znaczna roznica tzn jesli latwiej sie bedzie wciskal na odpalonym to vacump.. jest sprawna
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 17-01-2009, 22:21   Re: kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul

matyr napisał/a:
witam, zauważyłem, że kontrolka od ręcznego zapala się jak kilka lub kilkanaście razy pod rząd szybko nacisnę na pedał hamulca. Pedał robi się twardy, trwa to moment i wszystko wraca do normy. Co to moze być? Dodam, że płynu jest full, i wcale go nie ubywa. Czy może chodzić o jego własności? Nie wiem kiedy był po raz ostatni zmieniany... Poza tym auto hamuje zupełnie przyzwoicie.


Wydaje mi sie ze wszystko masz ok, mam tak samo i mialem tak w poprzednim autku.
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-01-2009, 10:06   

[ Dodano: 17-01-2009, 21:32 ]
ale jesli pedal hamulca jest mieki czyli daje sie normalnie wcisnac i nie slychac zadnych dziwnych odglosow z vakupompy to oznacza ze dziala ona poprawnie
jesli pedal ham twardnieje po paru wcisnieciach to ja bym radzil ci wymienic plyn i odpowietrzyc ukl

[ Dodano: 17-01-2009, 21:37 ]
najprostszy sposob sprawdzenia vacup.. to pobaw sie ham bez odpalania silnika a potem na odpalonym jesli bedzie znaczna roznica tzn jesli latwiej sie bedzie wciskal na odpalonym to vacump.. jest sprawna[/quote]

wyminiłem klocki, płyn i odpowietrzyłem układ - efekt pozostał. I rzeczywiście jet tak, że jak trzymam go na obrotach i podpompuję hamulcem, to wszystko jet w porządku, twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich. I stąd po mysł, ze to włąśnie ta vacupompa... A co do tego, że tak powinno byc, to hmmmm... :? jeździłem już wieloma autami i w żadnym czegoś takieg nie zauważyłem.
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 18-01-2009, 12:14   

matyr napisał/a:
twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich

jesli tak jest to rzeczywiscie vacupompa moze byc walnieta ale sprawdz jeszcze wezyk laczacy vacup... z serwem - jesli jest pekniety/nieszczelny bedzie bral lewe powietrze i nie wytworzy odpowiedniego podcisnienia
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-01-2009, 14:16   

win_p napisał/a:
matyr napisał/a:
twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich

jesli tak jest to rzeczywiscie vacupompa moze byc walnieta ale sprawdz jeszcze wezyk laczacy vacup... z serwem - jesli jest pekniety/nieszczelny bedzie bral lewe powietrze i nie wytworzy odpowiedniego podcisnienia


a czy tą częśc się naprawia? albo jakoś regeneruje? Widzę, że też jesteś z Wro, może masz pojęcie do kogo z tym ewentualnie podjechac?
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 20-01-2009, 02:05   

matyr napisał/a:
a czy tą częśc się naprawia? albo jakoś regeneruje? Widzę, że też jesteś z Wro, może masz pojęcie do kogo z tym ewentualnie podjechac?

kiedys z kumplem sami zregenerowalismy taka w audi b2 ale i tak nie wiedzielismy czy wytwarza odpowiednie podcisnienie - dzialac dzialala
gdyby nie stary ktory jest slusarzem pewnie nic z tego by nie wyszlo
wogole pozniej okazalo sie ze to ustrojstwo na rynku wtornym kosztowalo grosze i jak bym mial placic za ta regeneracje to wydal bym troche wiecej siana niz za uzywke w dobrym stanie
nie slyszalem o zestawach regeneracyjnych do vacupompy pewnie dlatego ich nie robia ze plytki krzemowe ktore pelnia funkcje lopatek tej pompy sa bardzo drogie
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
matyr 
Forumowicz

Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 87
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2009, 07:11   

czyli trzebaby ewentualnie rozglądać się za używką... bez gwarancji że za miesiąc też nie zacznie puszczać. Hmmmm, a może się spróbuję przyzwyczaić, mam nadzieję, że to nagle nie padnie całkiem w czasie jakigoś ostrzejszego hamowania...
 
 
win_p 
Forumowicz
PREZES


Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 158
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 20-01-2009, 13:03   

podzwon po sklepach byc moze nie droga jest nowka jesli jest dostepna a moze jednak ktos bawi sie w regeneracje poszukaj w autogieldzie
ale wydaje mi sie ze najszybciej i najtaniej wyjdzie kupic uzywke
_________________
Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę :-)
 
 
yam1530 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 386
Skąd: Brzeg/Wrocław
Wysłany: 25-01-2009, 17:56   

matyr, jak tam rozwiazałes problem?
_________________
Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.