[EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul |
Autor |
Wiadomość |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2009, 14:13 [EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul
|
|
|
witam, zauważyłem, że kontrolka od ręcznego zapala się jak kilka lub kilkanaście razy pod rząd szybko nacisnę na pedał hamulca. Pedał robi się twardy, trwa to moment i wszystko wraca do normy. Co to moze być? Dodam, że płynu jest full, i wcale go nie ubywa. Czy może chodzić o jego własności? Nie wiem kiedy był po raz ostatni zmieniany... Poza tym auto hamuje zupełnie przyzwoicie. |
|
|
|
 |
miziek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 14:14
|
|
|
jesli po kilku wcisnieciach pedal twardnieje to oznacza bodajrze ze uklad jest zapowietrzony |
|
|
|
 |
Mirek Jurek
Forumowicz

Auto: EA2A '03 AVANCE
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2008 Posty: 113 Skąd: Dublin
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:06
|
|
|
Mysle, ze ta kontrolka zapala Ci sie poniewasz po kilkukrotnym wcisnieciu pedalu pompujesz plyn do zapowietrzonych przewodow i w ten sposob obniza sie poziom plynu w zbiorniczku
Jesli nie wiesz kiedy byl zmieniany to go wymien i bedziesz mial swiety spokoj. Plyn hamulcowy powinno sie wymieniac co drugi sezon, bo traci on swoje wlasciwosci, uklad sie zapowietrza, a w krytycznym stanie zablokuje ci hamulce i ani rusz. Jak pedal Ci twardnieje to oznacza, ze uklad jest zapowietrzony. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 08-01-2009, 15:24
|
|
|
DOT4 ma właściwości higroskopijne i chłonie strasznie wodę, dlatego trzeb go wymieniać. Mnie też czeka wymiana, bo poprzedni właściciel nie zadbał o to i płyn mi się gotuje.
Poproś kogoś aby podpompował hamulce na włączonym silniku i przytrzymał, a Ty sprawdź poziom płynu. Być może tył się zapowietrzył i dlatego nie czujesz dużej różnicy tymbardziej teraz, na mokrej, śliskiej nawierzchni. |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2009, 16:11
|
|
|
U mnie jest ten sam problem.Po kilkukrotnym wciśnięciu hamulca pedał twardnieje Też mnie czeka wymiana płynu i odpowietrzanie. |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-01-2009, 10:51
|
|
|
ogrzewam trochę temat - okazało się że to coś co mechanik nazwał vacupompą nie trzyma ciśnienia... I teraz pytanie, co do w ogóle jest??? To jest pompa hamulcowa po prostu? To się naprawia, czy muszę szukac całej części? Pytania pewnie dla wielu dość banalne... ale proszę o info. POZDR. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 17-01-2009, 21:24
|
|
|
vecupompa jest to mala pompa lopatkowa pobierajaca naped bezposrednio od silnika (podobnie jak aparat zaplonowy w bezyniaku). jej zadaniem jest wytworzyc podcisnienie umozliwiajace prawidlowe dzialanie serwa czyli urzadzenia wspomagajacego ukl hamulcowy.
[ Dodano: 17-01-2009, 21:32 ]
ale jesli pedal hamulca jest mieki czyli daje sie normalnie wcisnac i nie slychac zadnych dziwnych odglosow z vakupompy to oznacza ze dziala ona poprawnie
jesli pedal ham twardnieje po paru wcisnieciach to ja bym radzil ci wymienic plyn i odpowietrzyc ukl
[ Dodano: 17-01-2009, 21:37 ]
najprostszy sposob sprawdzenia vacup.. to pobaw sie ham bez odpalania silnika a potem na odpalonym jesli bedzie znaczna roznica tzn jesli latwiej sie bedzie wciskal na odpalonym to vacump.. jest sprawna |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 17-01-2009, 22:21 Re: kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul
|
|
|
matyr napisał/a: | witam, zauważyłem, że kontrolka od ręcznego zapala się jak kilka lub kilkanaście razy pod rząd szybko nacisnę na pedał hamulca. Pedał robi się twardy, trwa to moment i wszystko wraca do normy. Co to moze być? Dodam, że płynu jest full, i wcale go nie ubywa. Czy może chodzić o jego własności? Nie wiem kiedy był po raz ostatni zmieniany... Poza tym auto hamuje zupełnie przyzwoicie. |
Wydaje mi sie ze wszystko masz ok, mam tak samo i mialem tak w poprzednim autku. |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2009, 10:06
|
|
|
[ Dodano: 17-01-2009, 21:32 ]
ale jesli pedal hamulca jest mieki czyli daje sie normalnie wcisnac i nie slychac zadnych dziwnych odglosow z vakupompy to oznacza ze dziala ona poprawnie
jesli pedal ham twardnieje po paru wcisnieciach to ja bym radzil ci wymienic plyn i odpowietrzyc ukl
[ Dodano: 17-01-2009, 21:37 ]
najprostszy sposob sprawdzenia vacup.. to pobaw sie ham bez odpalania silnika a potem na odpalonym jesli bedzie znaczna roznica tzn jesli latwiej sie bedzie wciskal na odpalonym to vacump.. jest sprawna[/quote]
wyminiłem klocki, płyn i odpowietrzyłem układ - efekt pozostał. I rzeczywiście jet tak, że jak trzymam go na obrotach i podpompuję hamulcem, to wszystko jet w porządku, twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich. I stąd po mysł, ze to włąśnie ta vacupompa... A co do tego, że tak powinno byc, to hmmmm... jeździłem już wieloma autami i w żadnym czegoś takieg nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 18-01-2009, 12:14
|
|
|
matyr napisał/a: | twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich |
jesli tak jest to rzeczywiscie vacupompa moze byc walnieta ale sprawdz jeszcze wezyk laczacy vacup... z serwem - jesli jest pekniety/nieszczelny bedzie bral lewe powietrze i nie wytworzy odpowiedniego podcisnienia |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-01-2009, 14:16
|
|
|
win_p napisał/a: | matyr napisał/a: | twardnieje tylko na wolnych albo bardzo niskich |
jesli tak jest to rzeczywiscie vacupompa moze byc walnieta ale sprawdz jeszcze wezyk laczacy vacup... z serwem - jesli jest pekniety/nieszczelny bedzie bral lewe powietrze i nie wytworzy odpowiedniego podcisnienia |
a czy tą częśc się naprawia? albo jakoś regeneruje? Widzę, że też jesteś z Wro, może masz pojęcie do kogo z tym ewentualnie podjechac? |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 20-01-2009, 02:05
|
|
|
matyr napisał/a: | a czy tą częśc się naprawia? albo jakoś regeneruje? Widzę, że też jesteś z Wro, może masz pojęcie do kogo z tym ewentualnie podjechac? |
kiedys z kumplem sami zregenerowalismy taka w audi b2 ale i tak nie wiedzielismy czy wytwarza odpowiednie podcisnienie - dzialac dzialala
gdyby nie stary ktory jest slusarzem pewnie nic z tego by nie wyszlo
wogole pozniej okazalo sie ze to ustrojstwo na rynku wtornym kosztowalo grosze i jak bym mial placic za ta regeneracje to wydal bym troche wiecej siana niz za uzywke w dobrym stanie
nie slyszalem o zestawach regeneracyjnych do vacupompy pewnie dlatego ich nie robia ze plytki krzemowe ktore pelnia funkcje lopatek tej pompy sa bardzo drogie |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
matyr
Forumowicz
Auto: galant diesel
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 87 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20-01-2009, 07:11
|
|
|
czyli trzebaby ewentualnie rozglądać się za używką... bez gwarancji że za miesiąc też nie zacznie puszczać. Hmmmm, a może się spróbuję przyzwyczaić, mam nadzieję, że to nagle nie padnie całkiem w czasie jakigoś ostrzejszego hamowania... |
|
|
|
 |
win_p
Forumowicz PREZES

Auto: Galant 2.0 16v 1997r automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 158 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 20-01-2009, 13:03
|
|
|
podzwon po sklepach byc moze nie droga jest nowka jesli jest dostepna a moze jednak ktos bawi sie w regeneracje poszukaj w autogieldzie
ale wydaje mi sie ze najszybciej i najtaniej wyjdzie kupic uzywke |
_________________ Ginekologiem nie jestem, ale zerknąć mogę
 |
|
|
|
 |
yam1530
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0TDi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 386 Skąd: Brzeg/Wrocław
|
Wysłany: 25-01-2009, 17:56
|
|
|
matyr, jak tam rozwiazałes problem? |
_________________ Galant EA6A 4D68
Moja była Carisma '96 1.6 |
|
|
|
 |
|